Page 25 - OMÜBÜLTEN91
P. 25
ler başlayacak ve bazı talepler olacak. Dolayısıyla Merkez Kütüphane için de geçerli, öyle ki en yüksek
kurumsal olarak hem daha iyi bir yüzle ortaya çık- bütçeyi Kütüphane için ayırdık. 5 bin metrekarelik
mak hem de yaptığımız işi vicdanen ve liyakatli bir bir kütüphane alanı var ve müteahhide yer teslimi
biçimde yerine getirdik demek için bu süreci gözden yapılarak çalışmalar başladı. Mümkün olduğu kadar
geçirmeye ihtiyaç var.” ifadelerini kullandı. kısa sürede burayı tamamlamak ve mevcut binayı
‘İhtisas Kütüphanesi’ne çevirmek istiyoruz. Bura-
“Tek istediğimiz; düşünce, öğrenci, cinsiyet gibi daki temel amacımız; OMÜ’yü bölgenin araştırma
ayrımlar yapılmaksızın bu sürecin işletilmesi ve merkezine dönüştürmek. Şunu da vurgulamam ge-
tabii eğitimin kaliteli olmasıdır” rekir ki tezler ne kadar nitelikliyse o kadar yayın ve
atıf şansına sahip oluyor, o kadar ticarileşme şansı
Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, belirledikleri takvim buluyor. Bizler bu anlamda bazı alanlarda ‘özel alan’
doğrultusundaki eylem ve planlamaları şu sözlerle tanımlamasıyla kimi projelere özel destek verece-
özetledi: ğiz. Tez konusunda ilgili anabilim dalının mutlaka bir
ajandasının olması gerekiyor. İşte bizim desteğimiz
Lisansüstü eğitimde hangi programdan mezun 2 şekilde tam burada ortaya çıkacak. Şöyle ki; eğer
olursa olsun, öğrencimizin yeterliliklerini ortaya sizin ajandanızda Üniversitemiz, Samsun, Karade-
koymasını bekliyoruz. Yani mezun ettiğimiz öğrenci niz, ülkemiz ile ilgili öncelikli ve önemli gördüğümüz
şu bilgiye, şu beceriye sahiptir diyerek bu yetkin- alan olursa bunu ekonomik açıdan şartsız destekle-
likleri gözler önüne sermeliyiz. Burada toplam ka- yeceğiz. İkinci olarak araştırma görevlisi tahsisinde
liteyi merkeze alarak standart kriterleri yakalamak de bu faktörü dikkate alacağız. Yani Üniversitemi-
istiyoruz. Dolayısıyla program yeterliliklerini, Eğitim zin gelecek vizyonuna katkı sağlayacak projelerin
Komisyonunun görmesini arzu etmekteyiz. Bu sü- arkasında olacağız. Şu anda da niteliğine göre bazı
reçte bilimsel hassasiyeti yukarı çıkarmak, başka bir projelere 60 binden 120 bin liraya kadar bütçe ayı-
ifadeyle alan uzmanlığını merkeze almak gerekiyor. rıyoruz. Dahası, birçok alanda TÜBİTAK’ın verdiğin-
Zira yüksek lisans ve doktora süreçleri bir motivas- den daha fazla destek veriyoruz.”
yona işaret etmektedir. Bu düzeylerde, bu süreçleri
zihniyet ve ahlak olarak kaldırabilecek olanlar ol- “Sektördeki uzmanları kampüse çekmeliyiz”
malı, herkes bulunmamalı. Ayrıca, bu süreçler ob-
jektif, açık, şeffaf, görülebilir, gözlemlenebilir, de- Konuşmasında sanayi sektörü üzerinde de duran
ğerlendirilebilir ve itiraz edilebilir olmalı. Kısacası Rektör Ünal, “Burada istediğimiz; özellikle sanayi-
burada OMÜ’ye ait standartlar oluşmalı. Direksiyo- ci adına araştırmacı istihdamının olmasıdır. Mese-
nunda sadece Lisansüstü Eğitim Enstitüsünün ol- la SAMPA’nın bir ar-ge’si var ve bünyesinde birçok
duğu, denetlediği, kontrol ettiği ve iyileştirme nok- araştırmacı çalışıyor. SAMPA’nın ar-ge birimindeki-
tasında müdahale ettiği bir sürecin işletilmesinden lerle Üniversitemizin ar-ge’sindeki çalışanları eşleş-
bahsediyorum. Nihayetinde arzu ettiğimiz; nitelikli tirmek niyetindeyiz. Yani SAMPA’ya biz senin araş-
öğrenci almak ve daha da önemlisi öğrenciyi daha tırmacına OMÜ’de doktora yaptırabiliriz, dolayısıyla
da nitelikli hâle getirerek mezun etmek. Nitelikli öğ- iki kurum arasındaki ilişkiyi güçlendirip kalıcı bir et-
renci olmadığında hepimiz yoruluyoruz. Bu süreçte kiye dönüştürebiliriz diyeceğiz. Burada asıl hedef;
bizden ne talep ederseniz edin, yapmaya hazırız. mümkün olduğu kadar sektörün ihtiyacına cevap
Tek istediğimiz; düşünce, öğrenci, cinsiyet vb. ay- verecek temaların seçimi, sektördeki uzmanları
rımlar yapılmaksızın bu sürecin işletilmesi ve tabii kampüse çekmemiz ve ortak hareket etmemizdir.”
eğitimin kaliteli olmasıdır. Sistemin iyileştirilmesin- sözleriyle üniversite-sanayi iş birliğinin önemine
de de sizlerin her türlü teklifinize açığız ve her türlü vurgu yaptı.
desteğinize de muhtacız. Belirlediğimiz takvim de
nisan ayının sonuna kadar işleyecek.”
“Hedefimiz; mevcut binayı ‘İhtisas
Kütüphanesi’ne çevirmek”
Lisansüstü eğitimde sistemin iyileştirilmesinin yanı
sıra, bilimsel perspektifle ilgili yeni bir yaklaşımın
sergilenmesinin hayati olduğuna dikkat çeken Prof.
Dr. Ünal, bu konjonktüre ilişkin sözlerine şunları ek-
ledi: Öncelikli alan tanımlaması ile ilgili çalışmaları
daha önce BAP’ta yaptık ve sonucunu aldık. Nitekim
BAP’ta tarihî bir sonuç yaşandı. BAP’ta 140 olan pro-
je sayısını, birinci yılda 238, ikinci yılda 422’ye çıkar-
dık ve önümüzdeki hedef 600. Yine 5 milyon lirayla
aldığımız bütçeyi, 60 – 70 milyon liraya taşımak is- OMÜBÜLTEN Ocak - Şubat 2023
tiyoruz. Bu bütçe, araştırma geliştirmeye, dolayısıy- Sayı 91
la eğitime kaynak olarak aktarılacak. Aynı durum
21