Page 25 - OMÜBÜLTEN91
P. 25

ler başlayacak ve bazı talepler olacak. Dolayısıyla  Merkez Kütüphane için de geçerli, öyle ki en yüksek
               kurumsal olarak hem daha iyi bir yüzle ortaya çık-  bütçeyi Kütüphane için ayırdık. 5 bin metrekarelik
               mak hem de yaptığımız işi vicdanen ve liyakatli bir  bir kütüphane alanı var ve müteahhide yer teslimi
               biçimde yerine getirdik demek için bu süreci gözden  yapılarak çalışmalar başladı. Mümkün olduğu kadar
               geçirmeye ihtiyaç var.” ifadelerini kullandı.  kısa sürede burayı tamamlamak ve mevcut binayı
                                                            ‘İhtisas Kütüphanesi’ne çevirmek istiyoruz. Bura-
               “Tek istediğimiz; düşünce, öğrenci, cinsiyet gibi   daki temel amacımız; OMÜ’yü bölgenin araştırma
               ayrımlar yapılmaksızın bu sürecin işletilmesi ve   merkezine dönüştürmek. Şunu da vurgulamam ge-
               tabii eğitimin kaliteli olmasıdır”           rekir ki tezler ne kadar nitelikliyse o kadar yayın ve
                                                            atıf şansına sahip oluyor, o kadar ticarileşme şansı
               Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, belirledikleri takvim  buluyor. Bizler bu anlamda bazı alanlarda ‘özel alan’
               doğrultusundaki eylem ve planlamaları şu sözlerle  tanımlamasıyla kimi projelere özel destek verece-
               özetledi:                                    ğiz. Tez konusunda ilgili anabilim dalının mutlaka bir
                                                            ajandasının olması gerekiyor. İşte bizim desteğimiz
               Lisansüstü eğitimde hangi programdan mezun  2 şekilde tam burada ortaya çıkacak. Şöyle ki; eğer
               olursa  olsun,  öğrencimizin  yeterliliklerini  ortaya  sizin ajandanızda Üniversitemiz, Samsun, Karade-
               koymasını bekliyoruz. Yani mezun ettiğimiz öğrenci  niz, ülkemiz ile ilgili öncelikli ve önemli gördüğümüz
               şu bilgiye, şu beceriye sahiptir diyerek bu yetkin-  alan olursa bunu ekonomik açıdan şartsız destekle-
               likleri gözler önüne sermeliyiz. Burada toplam ka-  yeceğiz. İkinci olarak araştırma görevlisi tahsisinde
               liteyi merkeze alarak standart kriterleri yakalamak  de bu faktörü dikkate alacağız. Yani Üniversitemi-
               istiyoruz. Dolayısıyla program yeterliliklerini, Eğitim  zin gelecek vizyonuna katkı sağlayacak projelerin
               Komisyonunun görmesini arzu etmekteyiz. Bu sü-  arkasında olacağız. Şu anda da niteliğine göre bazı
               reçte bilimsel hassasiyeti yukarı çıkarmak, başka bir  projelere 60 binden 120 bin liraya kadar bütçe ayı-
               ifadeyle alan uzmanlığını merkeze almak gerekiyor.  rıyoruz. Dahası, birçok alanda TÜBİTAK’ın verdiğin-
               Zira yüksek lisans ve doktora süreçleri bir motivas-  den daha fazla destek veriyoruz.”
               yona işaret etmektedir. Bu düzeylerde, bu süreçleri
               zihniyet ve ahlak olarak kaldırabilecek olanlar ol-  “Sektördeki uzmanları kampüse çekmeliyiz”
               malı, herkes bulunmamalı. Ayrıca, bu süreçler ob-
               jektif, açık, şeffaf, görülebilir, gözlemlenebilir, de-  Konuşmasında sanayi sektörü  üzerinde de duran
               ğerlendirilebilir ve itiraz edilebilir olmalı. Kısacası  Rektör Ünal, “Burada istediğimiz; özellikle sanayi-
               burada OMÜ’ye ait standartlar oluşmalı. Direksiyo-  ci adına araştırmacı istihdamının olmasıdır. Mese-
               nunda sadece Lisansüstü Eğitim Enstitüsünün ol-  la SAMPA’nın bir ar-ge’si var ve bünyesinde birçok
               duğu, denetlediği, kontrol ettiği ve iyileştirme nok-  araştırmacı çalışıyor. SAMPA’nın ar-ge birimindeki-
               tasında müdahale ettiği bir sürecin işletilmesinden  lerle Üniversitemizin ar-ge’sindeki çalışanları eşleş-
               bahsediyorum. Nihayetinde arzu ettiğimiz; nitelikli  tirmek niyetindeyiz. Yani SAMPA’ya biz senin araş-
               öğrenci almak ve daha da önemlisi öğrenciyi daha  tırmacına OMÜ’de doktora yaptırabiliriz, dolayısıyla
               da nitelikli hâle getirerek mezun etmek. Nitelikli öğ-  iki kurum arasındaki ilişkiyi güçlendirip kalıcı bir et-
               renci olmadığında hepimiz yoruluyoruz. Bu süreçte  kiye dönüştürebiliriz diyeceğiz. Burada asıl hedef;
               bizden ne talep ederseniz edin, yapmaya hazırız.  mümkün olduğu kadar sektörün ihtiyacına cevap
               Tek istediğimiz; düşünce, öğrenci, cinsiyet vb. ay-  verecek temaların seçimi, sektördeki uzmanları
               rımlar yapılmaksızın bu sürecin işletilmesi ve tabii  kampüse çekmemiz ve ortak hareket etmemizdir.”
               eğitimin kaliteli olmasıdır. Sistemin iyileştirilmesin-  sözleriyle üniversite-sanayi iş birliğinin önemine
               de de sizlerin her türlü teklifinize açığız ve her türlü  vurgu yaptı.
               desteğinize de muhtacız. Belirlediğimiz takvim de
               nisan ayının sonuna kadar işleyecek.”

               “Hedefimiz; mevcut binayı ‘İhtisas
               Kütüphanesi’ne çevirmek”

               Lisansüstü eğitimde sistemin iyileştirilmesinin yanı
               sıra, bilimsel perspektifle ilgili yeni bir yaklaşımın
               sergilenmesinin hayati olduğuna dikkat çeken Prof.
               Dr. Ünal, bu konjonktüre ilişkin sözlerine şunları ek-
               ledi: Öncelikli alan tanımlaması ile ilgili çalışmaları
               daha önce BAP’ta yaptık ve sonucunu aldık. Nitekim
               BAP’ta tarihî bir sonuç yaşandı. BAP’ta 140 olan pro-
               je sayısını, birinci yılda 238, ikinci yılda 422’ye çıkar-
               dık ve önümüzdeki hedef 600. Yine 5 milyon lirayla
               aldığımız bütçeyi, 60 – 70 milyon liraya taşımak is-                                         OMÜBÜLTEN   Ocak - Şubat 2023
               tiyoruz. Bu bütçe, araştırma geliştirmeye, dolayısıy-                                           Sayı 91
               la eğitime kaynak olarak aktarılacak. Aynı durum
                                                                                                            21
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30