Page 24 - OMÜBÜLTEN91
P. 24

Etkinlikler     Akademik




                  kapsamda; 694 tamamlanmış tez, Türkiye Bilimsel
                  ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) 1002
                  Programı kapsamında desteklenen 11 tez, BAP (Bi-
                  limsel Araştırma Projeleri) destekli 151 tez bulunu-
                  yor. Ayrıca, tez çalışmaları esnasında TÜBİTAK 1002
                  Programı’ndan destek alan 55 doktora bursiyerimiz
                  de öğrenimlerine devam ediyor. Girişimci ve Yenilik-
                  çi Üniversite Endeksi kapsamındaki bazı paramet-
                  relerin (değişken), Lisansüstü Eğitim Enstitümüzün
                  faaliyetleri sonucunda çıkabilecek parametreler
                  olduğunu tekrar hatırlatmak isterim. Bu anlamda
                  kurumumuzda yürütülen tüm ön lisans, lisans ve
                  lisansüstü programlarının her birinde olduğu gibi
                  bizim diğer üniversiteler arasındaki sıralamamızda
                  da görünür etkiye sahip olan bir lisansüstü progra-
                  mından bahsetmek durumundayız ve bunu tekrar
                  gözden geçirmek zorunda kalacağımız noktalar var.
                  Tüm eğitim programlarımızda nitelikli eğitim, yani
                  paydaşların beklentilerine cevap verebilecek dona-
                  nıma sahip mezunlar yetiştirme anlayışını benimse-
                  dik ve bu doğrultuda eğitim-öğretim programları-
                  mızı deklare ettik. Eğitimde revizyon kapsamında  tüm akademik personelin katılım sağladığı kurulda
                  güncellemeler yapmıştık ve şimdi dünyada ve Tür-  alınmalıdır. Aynı zamanda mezunlarımızın istihdam
                  kiye’deki diğer üniversiteler arasında sıralamamızı  ettiği kurum ve kuruluşlardan yetkili kişiler davet
                  etkileyen büyük bilimsel çalışmaların ortaya çıktığı  edilerek, ‘Bizden beklentiniz nedir?’ sorusu göz
                  lisansüstü eğitimimizi yeniden gözden geçirmekle  önüne alınıp bu doğrultuda bir yol çizilmeli ve süreç
                  yükümlüyüz. Süreçleri kontrol edebilmek ve mevcut  herkes tarafından izlenebilir ve işlenebilir olmalıdır.
                  değerleri irdeleyebilmek için belirli bir standarda  Müfredatta yer alan tüm derslerimizin, Türkiye Yük-
                  göre takipte olmalıyız.”                     seköğretim Yeterlilik Çerçevesi ve program çıktısı-
                                                               na hizmet edecek nitelikte olması şarttır. Bunların
                  ‘‘Eğitim amaçları ve program çıktılarının revize   yanı sıra, eğitim amaçları ve program çıktılarının
                  edilmesi sürecinde mezun öğrencilerimizin    revize  edilmesi  sürecinde  mezun  öğrencilerimizin
                  görüşlerini almakla yükümlüyüz’’             görüşlerini almakla yükümlüyüz.  eopd.omu.edu.tr
                                                               adresinde güncellemeler yapılarak müfredatın veya
                  OMÜ olarak ön lisans, lisans ve lisansüstü düzey-  programın başarıya ulaşıp ulaşmadığını izlemek için
                  deki eğitim ve öğretimi daha kaliteli ve istikrarlı  sadece ders bilgi paketlerine bakılmayacağı kana-
                  hâle getirmek için çalışmaların sürdüğüne ve or-  atine vardık. Öte yandan, ölçme ve değerlendirme
                  tak akılla hareket ettiklerine işaret eden Prof. Dr.  sürecinin de özellikle öğretim elemanının sorumlu-
                  Alışır, ‘‘Eğitim amaçları ve çıktılarının sürdürülebilir  luğunda ilerlemesi yönünde karar aldık.” şeklinde
                  olması ve herkesin görevini bilmesi adına kararlar,  konuştu.

                                                               “OMÜ’nün dijitalleşme hamlesini 2023’te bütün
                                                               birimlerimizde gerçekleştirmek ve tamamlamak
                                                               istiyoruz”

                                                               OMÜ’deki genel politikanın stratejiye dönüştürül-
                                                               mesi ve belli bir takvim üzerinden hayata geçirilme-
                                                               sini planladıklarını vurgulayan Prof. Dr. Yavuz Ünal,
                                                               “Bu süreçte bizleri zorlayan 2 husus var. Bunlardan
                                                               biri, 2023 yılı itibarıyla OMÜ’nün dijitalleşme hamlesi
                                                               ki bu yıl bütün birimlerimizde dijital dönüşümü ger-
                                                               çekleştirmek ve tamamlamak istiyoruz. Bu dönüşü-
                                                               mün bir parçası olarak eğitim sistemine dair hedef
                                                               ise ağustos ayı. Yeni dönemin kayıtlarını yeni bir
                                                               sistem üzerinden alacağız, ama söz konusu sisteme
                                                               geçmeden önce de teknik anlamda ‘migrasyon’ (yer
                                                               değiştirme, taşınma)  olarak  tanımlanan bu süreci
           OMÜBÜLTEN   Ocak - Şubat 2023  Sayı 91              gerçekleştirerek yeni yere, yeni bir yüz ve enerjiyle
                                                               geçmek istiyoruz. İkinci zorlayıcı husus da YÖKAK’ın
                                                               (Yükseköğretim Kalite Kurulu) değerlendirme süre-
                                                               ci. Mayıs ayından itibaren birtakım değerlendirme-
          20
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29