Page 24 - OMÜBÜLTEN91
P. 24
Etkinlikler Akademik
kapsamda; 694 tamamlanmış tez, Türkiye Bilimsel
ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) 1002
Programı kapsamında desteklenen 11 tez, BAP (Bi-
limsel Araştırma Projeleri) destekli 151 tez bulunu-
yor. Ayrıca, tez çalışmaları esnasında TÜBİTAK 1002
Programı’ndan destek alan 55 doktora bursiyerimiz
de öğrenimlerine devam ediyor. Girişimci ve Yenilik-
çi Üniversite Endeksi kapsamındaki bazı paramet-
relerin (değişken), Lisansüstü Eğitim Enstitümüzün
faaliyetleri sonucunda çıkabilecek parametreler
olduğunu tekrar hatırlatmak isterim. Bu anlamda
kurumumuzda yürütülen tüm ön lisans, lisans ve
lisansüstü programlarının her birinde olduğu gibi
bizim diğer üniversiteler arasındaki sıralamamızda
da görünür etkiye sahip olan bir lisansüstü progra-
mından bahsetmek durumundayız ve bunu tekrar
gözden geçirmek zorunda kalacağımız noktalar var.
Tüm eğitim programlarımızda nitelikli eğitim, yani
paydaşların beklentilerine cevap verebilecek dona-
nıma sahip mezunlar yetiştirme anlayışını benimse-
dik ve bu doğrultuda eğitim-öğretim programları-
mızı deklare ettik. Eğitimde revizyon kapsamında tüm akademik personelin katılım sağladığı kurulda
güncellemeler yapmıştık ve şimdi dünyada ve Tür- alınmalıdır. Aynı zamanda mezunlarımızın istihdam
kiye’deki diğer üniversiteler arasında sıralamamızı ettiği kurum ve kuruluşlardan yetkili kişiler davet
etkileyen büyük bilimsel çalışmaların ortaya çıktığı edilerek, ‘Bizden beklentiniz nedir?’ sorusu göz
lisansüstü eğitimimizi yeniden gözden geçirmekle önüne alınıp bu doğrultuda bir yol çizilmeli ve süreç
yükümlüyüz. Süreçleri kontrol edebilmek ve mevcut herkes tarafından izlenebilir ve işlenebilir olmalıdır.
değerleri irdeleyebilmek için belirli bir standarda Müfredatta yer alan tüm derslerimizin, Türkiye Yük-
göre takipte olmalıyız.” seköğretim Yeterlilik Çerçevesi ve program çıktısı-
na hizmet edecek nitelikte olması şarttır. Bunların
‘‘Eğitim amaçları ve program çıktılarının revize yanı sıra, eğitim amaçları ve program çıktılarının
edilmesi sürecinde mezun öğrencilerimizin revize edilmesi sürecinde mezun öğrencilerimizin
görüşlerini almakla yükümlüyüz’’ görüşlerini almakla yükümlüyüz. eopd.omu.edu.tr
adresinde güncellemeler yapılarak müfredatın veya
OMÜ olarak ön lisans, lisans ve lisansüstü düzey- programın başarıya ulaşıp ulaşmadığını izlemek için
deki eğitim ve öğretimi daha kaliteli ve istikrarlı sadece ders bilgi paketlerine bakılmayacağı kana-
hâle getirmek için çalışmaların sürdüğüne ve or- atine vardık. Öte yandan, ölçme ve değerlendirme
tak akılla hareket ettiklerine işaret eden Prof. Dr. sürecinin de özellikle öğretim elemanının sorumlu-
Alışır, ‘‘Eğitim amaçları ve çıktılarının sürdürülebilir luğunda ilerlemesi yönünde karar aldık.” şeklinde
olması ve herkesin görevini bilmesi adına kararlar, konuştu.
“OMÜ’nün dijitalleşme hamlesini 2023’te bütün
birimlerimizde gerçekleştirmek ve tamamlamak
istiyoruz”
OMÜ’deki genel politikanın stratejiye dönüştürül-
mesi ve belli bir takvim üzerinden hayata geçirilme-
sini planladıklarını vurgulayan Prof. Dr. Yavuz Ünal,
“Bu süreçte bizleri zorlayan 2 husus var. Bunlardan
biri, 2023 yılı itibarıyla OMÜ’nün dijitalleşme hamlesi
ki bu yıl bütün birimlerimizde dijital dönüşümü ger-
çekleştirmek ve tamamlamak istiyoruz. Bu dönüşü-
mün bir parçası olarak eğitim sistemine dair hedef
ise ağustos ayı. Yeni dönemin kayıtlarını yeni bir
sistem üzerinden alacağız, ama söz konusu sisteme
geçmeden önce de teknik anlamda ‘migrasyon’ (yer
değiştirme, taşınma) olarak tanımlanan bu süreci
OMÜBÜLTEN Ocak - Şubat 2023 Sayı 91 gerçekleştirerek yeni yere, yeni bir yüz ve enerjiyle
geçmek istiyoruz. İkinci zorlayıcı husus da YÖKAK’ın
(Yükseköğretim Kalite Kurulu) değerlendirme süre-
ci. Mayıs ayından itibaren birtakım değerlendirme-
20