Page 23 - OMÜBÜLTEN91
P. 23

OMÜ’de ‘Lisansüstü Eğitim’ Değerlendirmeye   elzem derslerin olması, öncelikli olarak yapmamız
               Alındı                                       gereken işlerin başında geliyor.  Lisansüstü prog-
                                                            ramlarda önemli bir diğer nokta ise lisansta olduğu
               Üniversitelerde yüksek lisans, doktora ve sanatta  gibi danışmanlık sistemidir. Danışmanlık; tezin yü-
               yeterlilik programlarını içeren bir uzmanlaşma sü-  rütülmesi, öğrencinin yönlendirilmesi ve hedeflere
               reci olarak ‘Lisansüstü Eğitim’, OMÜ’de yapılan top-  ulaşmada göz ardı edilmemesi gereken bir süreçtir
               lantıyla gündeme geldi.                      ve bunun sistematikleşmesi gerekmektedir.” diye
                                                            konuştu.
               OMÜ Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde (AKM)
               düzenlenen “Lisansüstü Eğitim Değerlendirme  “Sürdürülebilirlik, girişimcilik, patent
               Toplantısı”nda Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, Rektör  okuryazarlığı, kalite ve akreditasyon, atık
               Yardımcıları Prof. Dr. Sevim Alışır, Prof. Dr. Selim Eren  yönetimi gibi kavramlar sisteme dâhil edilmeli”
               ve Prof. Dr. Mahmut Başoğlu, Lisansüstü Eğitim
               Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Ahmet Tabak ile rektör  Lisansüstü eğitim programlarına bazı konu ve te-
               danışmanlarından oluşan OMÜ Üst Yönetimi; Lisan-  maların eklenmesi gerektiğine dikkat çeken Prof.
               süstü Eğitim Enstitüsü yetkilileri ve akademisyen-  Dr. Tabak, devamında “Lisansüstü eğitiminde ol-
               lerle bir araya gelerek bu eğitim aşamasındaki yapı  ması gereken sürdürülebilirlik, girişimcilik, patent
               ve işleyiş, stratejiler, yeterlilikler, nitelik arayışları,  okuryazarlığı, kalite ve akreditasyon, atık yönetimi
               sorunlar ve çözüm yollarına ilişkin istişarede bu-  gibi kavramların sisteme dâhil edilmesi; öğrencinin
               lundu.                                       bilgi ve birikimini arttırarak yol haritası çizmesinde
                                                            yardımcı olacaktır. Ayrıca, üniversite-sanayi iş birli-
               Prof. Dr. Ahmet Tabak, Enstitünün performansı   ği kapsamında özellikle yaygın etkisi ve ürün geliş-
               ve planlamalarına dair bilgiler verdi        tirme potansiyeli olan tezlerin ya da bölgenin ihti-
                                                            yacını karşılayacak tezlerin desteklenip, ön planda
               Toplantının başlangıcında Lisansüstü Eğitim Ensti-  yer alması sağlanarak yol alınması gerekiyor. Asıl
               tüsü Müdürü Prof. Dr. Ahmet Tabak, Enstitünün per-  olan husus; lisansüstü eğitimde yer alan öğrencinin
               formansı, mevcut ve geleceğe dönük planlamaları  niteliğini arttırmak suretiyle aktif olmasını gözet-
               hakkındaki sunumuyla katılımcılara hitap etti.  mektir.” değerlendirmesinde bulundu.

               “Lisansüstü programlarda elzem derslerin      “Tüm eğitim programlarımızda paydaşların
               bulunmasının yanı sıra, danışmalığın         beklentilerine cevap verebilecek donanıma sahip
               sistematikleşmesi gerekiyor”                 mezunlar yetiştirme anlayışını benimsedik”

               Sunumunda doktora eğitiminde niteliğin ön plana  Ardından söz alan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Se-
               çıkmasının gerekliliğini  vurgulayan Enstitü Müdü-  vim Alışır, OMÜ’deki lisansüstü eğitimi göz önüne
               rü Prof. Dr. Ahmet Tabak, “Bu süreçte sınav ve ka-  koymak ve irdelemek için toplandıklarını belirterek
               bul sistemi standart hâle getirilerek bilim sınavının  şunları dile getirdi:
               öncelikli olması gerekiyor. Yine öğrencilerin tez ya-                                         Ocak - Şubat 2023
               zarken desteklenmesi ve yayınlara teşvik edilmesi  ‘‘2022 yılı itibarıyla yaklaşık 140 bölüm ve 289 prog-  OMÜBÜLTEN   Sayı 91
               büyük önem taşımakta. Lisansüstü programlarda  ramla lisansüstü eğitimimizi devam ettiriyoruz. Bu
                                                                                                            19
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28