Page 21 - OMÜBÜLTEN91
P. 21

‘‘2022 yılı itibarıyla yaklaşık 140 bölüm ve 289 prog-  önüne alınıp bu doğrultuda bir yol çizilmeli ve süreç
               ramla lisansüstü eğitimimizi devam ettiriyoruz. Bu  herkes tarafından izlenebilir ve işlenebilir olmalıdır.
               kapsamda; 694 tamamlanmış tez, Türkiye Bilimsel  Müfredatta yer alan tüm derslerimizin, Türkiye Yük-
               ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) 1002  seköğretim Yeterlilik Çerçevesi ve program çıktısı-
               Programı kapsamında desteklenen 11 tez, BAP (Bi-  na hizmet edecek nitelikte olması şarttır. Bunların
               limsel Araştırma Projeleri) destekli 151 tez bulunu-  yanı sıra, eğitim amaçları ve program çıktılarının
               yor. Ayrıca, tez çalışmaları esnasında TÜBİTAK 1002  revize  edilmesi  sürecinde  mezun  öğrencilerimizin
               Programı’ndan destek alan 55 doktora bursiyerimiz  görüşlerini almakla yükümlüyüz.  eopd.omu.edu.tr
               de öğrenimlerine devam ediyor. Girişimci ve Yenilik-  adresinde güncellemeler yapılarak müfredatın veya
               çi Üniversite Endeksi kapsamındaki bazı paramet-  programın başarıya ulaşıp ulaşmadığını izlemek için
               relerin (değişken), Lisansüstü Eğitim Enstitümüzün  sadece ders bilgi paketlerine bakılmayacağı kana-
               faaliyetleri sonucunda çıkabilecek parametreler  atine vardık. Öte yandan, ölçme ve değerlendirme
               olduğunu tekrar hatırlatmak isterim. Bu anlamda  sürecinin de özellikle öğretim elemanının sorumlu-
               kurumumuzda yürütülen tüm ön lisans, lisans ve  luğunda ilerlemesi yönünde karar aldık.” şeklinde
               lisansüstü programlarının her birinde olduğu gibi  konuştu.
               bizim diğer üniversiteler arasındaki sıralamamızda
               da görünür etkiye sahip olan bir lisansüstü progra-  “OMÜ’nün dijitalleşme hamlesini 2023’te bütün
               mından bahsetmek durumundayız ve bunu tekrar  birimlerimizde gerçekleştirmek ve tamamlamak
               gözden geçirmek zorunda kalacağımız noktalar var.  istiyoruz”
               Tüm eğitim programlarımızda nitelikli eğitim, yani
               paydaşların beklentilerine cevap verebilecek dona-  OMÜ’deki genel politikanın stratejiye dönüştürül-
               nıma sahip mezunlar yetiştirme anlayışını benimse-  mesi ve belli bir takvim üzerinden hayata geçirilme-
               dik ve bu doğrultuda eğitim-öğretim programları-  sini planladıklarını vurgulayan Prof. Dr. Yavuz Ünal,
               mızı deklare ettik. Eğitimde revizyon kapsamında  “Bu süreçte bizleri zorlayan 2 husus var. Bunlardan
               güncellemeler yapmıştık ve şimdi dünyada ve Tür-  biri, 2023 yılı itibarıyla OMÜ’nün dijitalleşme hamlesi
               kiye’deki diğer üniversiteler arasında sıralamamızı  ki bu yıl bütün birimlerimizde dijital dönüşümü ger-
               etkileyen büyük bilimsel çalışmaların ortaya çıktığı  çekleştirmek ve tamamlamak istiyoruz. Bu dönüşü-
               lisansüstü eğitimimizi yeniden gözden geçirmekle  mün bir parçası olarak eğitim sistemine dair hedef
               yükümlüyüz. Süreçleri kontrol edebilmek ve mevcut  ise ağustos ayı. Yeni dönemin kayıtlarını yeni bir
               değerleri irdeleyebilmek için belirli bir standarda  sistem üzerinden alacağız, ama söz konusu sisteme
               göre takipte olmalıyız.”                     geçmeden önce de teknik anlamda ‘migrasyon’ (yer
                                                            değiştirme, taşınma)  olarak  tanımlanan bu süreci
               ‘‘Eğitim amaçları ve program çıktılarının revize   gerçekleştirerek yeni yere, yeni bir yüz ve enerjiyle
               edilmesi sürecinde mezun öğrencilerimizin    geçmek istiyoruz. İkinci zorlayıcı husus da YÖKAK’ın
               görüşlerini almakla yükümlüyüz’’             (Yükseköğretim Kalite Kurulu) değerlendirme süre-
                                                            ci. Mayıs ayından itibaren birtakım değerlendirme-
               OMÜ olarak ön lisans, lisans ve lisansüstü düzey-  ler başlayacak ve bazı talepler olacak. Dolayısıyla
               deki eğitim ve öğretimi daha kaliteli ve istikrarlı   kurumsal olarak hem daha iyi bir yüzle ortaya çık-
               hâle getirmek için çalışmaların sürdüğüne ve or-  mak hem de yaptığımız işi vicdanen ve liyakatli bir
               tak akılla hareket ettiklerine işaret eden Prof. Dr.   biçimde yerine getirdik demek için bu süreci gözden
               Alışır, ‘‘Eğitim amaçları ve çıktılarının sürdürülebilir   geçirmeye ihtiyaç var.” ifadelerini kullandı.
               olması ve herkesin görevini bilmesi adına kararlar,
               tüm akademik personelin katılım sağladığı kurulda   “Tek istediğimiz; düşünce, öğrenci, cinsiyet gibi
               alınmalıdır. Aynı zamanda mezunlarımızın istihdam   ayrımlar yapılmaksızın bu sürecin işletilmesi ve
               ettiği kurum ve kuruluşlardan yetkili kişiler davet   tabii eğitimin kaliteli olmasıdır”
               edilerek, ‘Bizden beklentiniz nedir?’ sorusu göz
                                                            Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, belirledikleri takvim
                                                            doğrultusundaki eylem ve planlamaları şu sözlerle
                                                            özetledi:

                                                            Lisansüstü eğitimde hangi programdan mezun
                                                            olursa  olsun,  öğrencimizin  yeterliliklerini  ortaya
                                                            koymasını bekliyoruz. Yani mezun ettiğimiz öğrenci
                                                            şu bilgiye, şu beceriye sahiptir diyerek bu yetkin-
                                                            likleri gözler önüne sermeliyiz. Burada toplam ka-
                                                            liteyi merkeze alarak standart kriterleri yakalamak
                                                            istiyoruz. Dolayısıyla program yeterliliklerini, Eğitim
                                                            Komisyonunun görmesini arzu etmekteyiz. Bu sü-
                                                            reçte bilimsel hassasiyeti yukarı çıkarmak, başka bir   OMÜBÜLTEN   Ocak - Şubat 2023
                                                            ifadeyle alan uzmanlığını merkeze almak gerekiyor.   Sayı 91
                                                            Zira yüksek lisans ve doktora süreçleri bir motivas-
                                                                                                            17
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26