Page 21 - OMÜBÜLTEN91
P. 21
‘‘2022 yılı itibarıyla yaklaşık 140 bölüm ve 289 prog- önüne alınıp bu doğrultuda bir yol çizilmeli ve süreç
ramla lisansüstü eğitimimizi devam ettiriyoruz. Bu herkes tarafından izlenebilir ve işlenebilir olmalıdır.
kapsamda; 694 tamamlanmış tez, Türkiye Bilimsel Müfredatta yer alan tüm derslerimizin, Türkiye Yük-
ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) 1002 seköğretim Yeterlilik Çerçevesi ve program çıktısı-
Programı kapsamında desteklenen 11 tez, BAP (Bi- na hizmet edecek nitelikte olması şarttır. Bunların
limsel Araştırma Projeleri) destekli 151 tez bulunu- yanı sıra, eğitim amaçları ve program çıktılarının
yor. Ayrıca, tez çalışmaları esnasında TÜBİTAK 1002 revize edilmesi sürecinde mezun öğrencilerimizin
Programı’ndan destek alan 55 doktora bursiyerimiz görüşlerini almakla yükümlüyüz. eopd.omu.edu.tr
de öğrenimlerine devam ediyor. Girişimci ve Yenilik- adresinde güncellemeler yapılarak müfredatın veya
çi Üniversite Endeksi kapsamındaki bazı paramet- programın başarıya ulaşıp ulaşmadığını izlemek için
relerin (değişken), Lisansüstü Eğitim Enstitümüzün sadece ders bilgi paketlerine bakılmayacağı kana-
faaliyetleri sonucunda çıkabilecek parametreler atine vardık. Öte yandan, ölçme ve değerlendirme
olduğunu tekrar hatırlatmak isterim. Bu anlamda sürecinin de özellikle öğretim elemanının sorumlu-
kurumumuzda yürütülen tüm ön lisans, lisans ve luğunda ilerlemesi yönünde karar aldık.” şeklinde
lisansüstü programlarının her birinde olduğu gibi konuştu.
bizim diğer üniversiteler arasındaki sıralamamızda
da görünür etkiye sahip olan bir lisansüstü progra- “OMÜ’nün dijitalleşme hamlesini 2023’te bütün
mından bahsetmek durumundayız ve bunu tekrar birimlerimizde gerçekleştirmek ve tamamlamak
gözden geçirmek zorunda kalacağımız noktalar var. istiyoruz”
Tüm eğitim programlarımızda nitelikli eğitim, yani
paydaşların beklentilerine cevap verebilecek dona- OMÜ’deki genel politikanın stratejiye dönüştürül-
nıma sahip mezunlar yetiştirme anlayışını benimse- mesi ve belli bir takvim üzerinden hayata geçirilme-
dik ve bu doğrultuda eğitim-öğretim programları- sini planladıklarını vurgulayan Prof. Dr. Yavuz Ünal,
mızı deklare ettik. Eğitimde revizyon kapsamında “Bu süreçte bizleri zorlayan 2 husus var. Bunlardan
güncellemeler yapmıştık ve şimdi dünyada ve Tür- biri, 2023 yılı itibarıyla OMÜ’nün dijitalleşme hamlesi
kiye’deki diğer üniversiteler arasında sıralamamızı ki bu yıl bütün birimlerimizde dijital dönüşümü ger-
etkileyen büyük bilimsel çalışmaların ortaya çıktığı çekleştirmek ve tamamlamak istiyoruz. Bu dönüşü-
lisansüstü eğitimimizi yeniden gözden geçirmekle mün bir parçası olarak eğitim sistemine dair hedef
yükümlüyüz. Süreçleri kontrol edebilmek ve mevcut ise ağustos ayı. Yeni dönemin kayıtlarını yeni bir
değerleri irdeleyebilmek için belirli bir standarda sistem üzerinden alacağız, ama söz konusu sisteme
göre takipte olmalıyız.” geçmeden önce de teknik anlamda ‘migrasyon’ (yer
değiştirme, taşınma) olarak tanımlanan bu süreci
‘‘Eğitim amaçları ve program çıktılarının revize gerçekleştirerek yeni yere, yeni bir yüz ve enerjiyle
edilmesi sürecinde mezun öğrencilerimizin geçmek istiyoruz. İkinci zorlayıcı husus da YÖKAK’ın
görüşlerini almakla yükümlüyüz’’ (Yükseköğretim Kalite Kurulu) değerlendirme süre-
ci. Mayıs ayından itibaren birtakım değerlendirme-
OMÜ olarak ön lisans, lisans ve lisansüstü düzey- ler başlayacak ve bazı talepler olacak. Dolayısıyla
deki eğitim ve öğretimi daha kaliteli ve istikrarlı kurumsal olarak hem daha iyi bir yüzle ortaya çık-
hâle getirmek için çalışmaların sürdüğüne ve or- mak hem de yaptığımız işi vicdanen ve liyakatli bir
tak akılla hareket ettiklerine işaret eden Prof. Dr. biçimde yerine getirdik demek için bu süreci gözden
Alışır, ‘‘Eğitim amaçları ve çıktılarının sürdürülebilir geçirmeye ihtiyaç var.” ifadelerini kullandı.
olması ve herkesin görevini bilmesi adına kararlar,
tüm akademik personelin katılım sağladığı kurulda “Tek istediğimiz; düşünce, öğrenci, cinsiyet gibi
alınmalıdır. Aynı zamanda mezunlarımızın istihdam ayrımlar yapılmaksızın bu sürecin işletilmesi ve
ettiği kurum ve kuruluşlardan yetkili kişiler davet tabii eğitimin kaliteli olmasıdır”
edilerek, ‘Bizden beklentiniz nedir?’ sorusu göz
Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, belirledikleri takvim
doğrultusundaki eylem ve planlamaları şu sözlerle
özetledi:
Lisansüstü eğitimde hangi programdan mezun
olursa olsun, öğrencimizin yeterliliklerini ortaya
koymasını bekliyoruz. Yani mezun ettiğimiz öğrenci
şu bilgiye, şu beceriye sahiptir diyerek bu yetkin-
likleri gözler önüne sermeliyiz. Burada toplam ka-
liteyi merkeze alarak standart kriterleri yakalamak
istiyoruz. Dolayısıyla program yeterliliklerini, Eğitim
Komisyonunun görmesini arzu etmekteyiz. Bu sü-
reçte bilimsel hassasiyeti yukarı çıkarmak, başka bir OMÜBÜLTEN Ocak - Şubat 2023
ifadeyle alan uzmanlığını merkeze almak gerekiyor. Sayı 91
Zira yüksek lisans ve doktora süreçleri bir motivas-
17