Page 82 - OMÜ Bülten 87
P. 82

Etkinlikler     Araştırma




























                  OMÜ; Bafra, Tekkeköy ve Terme İlçeleriyle

                  Bir Dizi Protokol İmzaladı



                  OMÜ, Samsun’un Bafra, Tekkeköy ve Terme ilçeleri-
                  nin protokol üyeleriyle, proje fikri üretme ve yazma
                  sürecinin tüm aşamalarını kapsayan eğitim prog-
                  ramlarının düzenlenmesine ilişkin bir dizi protokol
                  imzaladı.

                  Rektörlükte gerçekleşen imza töreninde Rektör
                  Prof. Dr. Yavuz Ünal ilk protokol metnini firma, ku-
                  rum adına Bafra Kaymakamı Cevdet Ertürkmen
                  ve Bafra Belediye Başkanı Hamit Kılıç ile imzaladı.
                  İkinci protokol metnini ise Terme Kaymakamı Metin
                  Maytalman ve Terme Belediye Başkanı Ali Kılıç ile
                  imzalayan Rektör Ünal, son protokolü ise Tekkeköy
                  Belediye Başkanı Hasan Togar ile imzaladı.

                  İlgili kuruluşların belirlediği kişiler “Proje
                  Hazırlama Eğitici Eğitimi Sertifika Programı”na   toplamda 32 saatte gerçekleştirilecek.
                  katılacak
                                                               “Samsun’da düzenlenecek TEKNOFEST 2022,
                  İmzalanan protokollerle ilçe milli eğitim kurumlarını  şehir için tarihi bir fırsat”
                  da kapsayacak ilgili kuruluşlara OMÜ Sürekli Eğitim
                  Merkezi (OMÜSEM) tarafından “Proje Hazırlama  Yaptığı değerlendirme konuşmasında 2022 yılında
                  Eğitici Eğitimi Sertifika Programı” verilecek. Eğitim-  Samsun’da düzenlenecek olan TEKNOFEST’in, Sam-
                  ler; “Proje nedir, proje türleri, proje fikri, mesleki  sun için tarihi bir fırsat olduğuna dikkat çeken Rek-
                  ve kurumsal açıdan gerekliliği, proje koordinatörü  tör Prof. Dr. Yavuz Ünal, “TEKNOFEST’in sağlayaca-
                  kimdir, ortaklar ve iştirakçiler, proje aşamaları, proje  ğı teknik kazanımlarla bu şehir belki de yüzyıllara
                  döngüsü yönetimi ve faydaları, mantıksal çerçeve-  sarih olacak birikimler elde edebilir. Bunun tek yolu
                  de proje, projenin hedef kitlesi, projenin adı, pro-  da eğitimden geçiyor. Eğer öğretmenlerimize proje
                  jenin uygulama yerleri, projenin amaçları, projenin  yazma eğitimi verirsek bu hem öğrenciye hem de
                  hedefleri, faaliyet planı, projenin gerekçesi, sürdü-  bölge gelişimine yansıyacak. Avrupa Birliği projeleri
                  rülebilirlik, görünürlük faaliyetleri, proje bütçesinin  gibi dış kaynaklı ya da doğrudan yatırımcıyı, eğitimi,
                  hazırlanması, proje bütçesinin hazırlanması, proje  öğrenciyi ilgilendiren projelere de doğrudan destek
                  yönetimi ve raporlama, projelere fon sağlayan ku-  verebiliriz. Proje yazımının yanında projeye nasıl
                  ruluşlar, proje fikri oluşturma ve geliştirme, örnek  kaynak bulunabileceği gibi hususlarda da öğret-
                  proje dosyası hazırlama” konularını kapsayacak.  menlerimize ve öğrencilerimize rehberlik edeceğiz.
                                                               Çünkü OMÜ’de projeyle ilgili güzel bir yapılanma
                  Eğitimin ilk 3 modülü; uzaktan eğitim şeklinde  oluşturduk. Bunun sonucunda da Ar-Ge çalışmala-
           OMÜBÜLTEN   Ocak-Nisan 2022  Sayı 87  (çevrimiçi), 4. modülü ise yüz yüze gerçekleştirile-  rımız bir önceki yıla göre yüzde 80 arttı. 2022 yılın-

                  cek. Eğitime katılacak kişi sayısı kurum tarafından  da bu sayıyı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz.” diye
                  OMÜ’ye bildirilecek. Eğitim süresi ise 6 gün süreyle,  konuştu.
          80
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87