Page 68 - 86
P. 68

Etkinlikler     Araştırma
































                  STEM Temelli “Geleceği Sorgulayan


                  Girişimciler II” Projesi Hayata Geçirildi


                  Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu  mak olan projenin yürütücülüğünü Eğitim Fakültesi
                  (TÜBİTAK) 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları  öğretim üyesi Prof. Dr. Süleyman Yaman üstlendi.
                  Destekleme Programı kapsamındaki “Geleceği Sor-
                  gulayan Girişimciler II” isimli projenin açılışı Konaks  Eğitmenler; 5 farklı üniversiteden 14 öğretim
                  Otel’de yapıldı.                             elemanı

                  STEM doğrultusunda disiplinler arası eğitimler  15 – 21 Kasım 2021 tarihleri arasında 7 gün süren pro-
                                                               jede, 5 farklı üniversiteden toplam 14 öğretim elema-
                  Temel amacı; ortaokul öğrencilerine STEM (Science-  nı eğitim verdi. Ayrıca eğitmenlere yardımcı olmaları
                  Fen, Technology-Teknoloji, Engineering-Mühendislik,  için lisans ve lisansüstü öğrencilerinden oluşan 7 reh-
                  Mathematics-Matematik) temelli eğitimlerle girişim-  ber de projede görev yaptı. Projede toplam 26 ortao-
                  cilik, sorgulama ve inovasyon becerileri kazandırmak  kul öğrencisi ve bu öğrencilerin 4 öğretmeni katılımcı
                  ve bu becerilerini kullanabilecekleri fırsatlar sağla-  olarak yer aldı.

                  Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşıma


                  TÜBİTAK’tan Destek


                  Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim
                  Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Mustafa Ergun’un pro-
                  je yürütücüsü olduğu, TÜBİTAK – BİDEB tarafından
                  desteklenen ve 28 Haziran - 1 Temmuz 2021 tarihleri
                  arasında çevrim içi düzenlenen Fen Bilgisi Öğretmen
                  adaylarına yönelik proje hazırlama eğitimi bilimsel
                  meyvelerini toplamaya başladı.  Çevrim içi eğitime
                  katıldıktan sonra projesini TÜBİTAK’a sunan Eğitim
                  Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans öğrencisi
                  Hayriye Nisa Şahin’in projesi, TÜBİTAK - 2209-A Üni-
                  versite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme
                  Programı kapsamında desteklenmeye uygun bulun-
                  du. Şahin, görme engelli öğrencilere yönelik hazır-
                  lanan ve fen öğretimi ders materyalinin değerlen-
           OMÜBÜLTEN   Ekim-Aralık 2021  Sayı 86  dirildiği projesinde yenilikçi öğretim materyallerinin
                  tasarlanması ve uygulanmasında somut örnekler
                  içeren araştırmasını gerçekleştirecek.
          66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73