Page 67 - 86
P. 67
Eğitim Fakültesinden Hayata Dokunan
Örnek Bir Proje
Eğitim Fakültesinin; Türkiye Bilimsel ve Teknolojik ğuştan getirdiği bir cevher vardır. Bu cevherin keşfe-
Araştırma Kurumunca (TÜBİTAK) [4006] ve Bilim- dilmesi ve geliştirilmesi, ülkemizdeki beyin gücünün
sel Araştırma Projeleri [1904] kapsamında destek- ortaya çıkarılması ve yöneltilmesi, insanın kendini
lenen “Tasarım ve Beceri Atölyesinin Kurulma Kri- gerçekleştirmesi açısından önemlidir. 21. yüzyıl be-
terleri ve Uygulama Örneği” adlı projesinin çıktıları, cerilerine sahip bireyler yetiştirmek ve geleceği şe-
Samsun’un 19 Mayıs ilçesi Kuşkayası İlk ve Ortaoku- killendirmede örnek bir yaklaşım olan Tasarım Be-
lunda sergilendi. ceri Atölyeleri ve bireyi merkeze alan Beceri Temelli
Atölyelerle bunlar amaçlanmaktadır.” dedi.
Sergi açılışına; Samsun Vali Yardımcısı ve aynı za-
manda 19 Mayıs İlçe Kaymakamı İbrahim Civelek, İl Sergi, birbirinden farklı alanları içeriyor
Millî Eğitim Müdürü Murat Yiğit, OMÜ Eğitim Fakül-
tesi öğretim üyesi Doç. Dr. İsmail Gelen, çok sayıda Sergi kapsamında; değerler eğitimi alanında 3, sür-
kurum ve okul müdürü, öğretmenler ile öğrenciler dürülebilir kalkınma alanında 2, finansal okuryazar-
katıldı. lık alanında 2, tarım, teknoloji, seracılık alanında 2,
biyoçeşitlilik alanında 2, kültürel miras alanında 3,
“Bireylerin bugünden hayata ve geleceğe bilim tarihi alanında 1, su okuryazarlığı alanında 2,
hazırlanması gerekiyor” FETEMM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik)
alanında 2, medya okuryazarlığı alanında 1, yenile-
Proje sergisinin açılışında konuşan Eğitim Fakültesi nebilir enerji alanında 1, millî teknoloji hamlesi ala-
öğretim üyesi Doç. Dr. İsmail Gelen “Her insanın do- nında 1 olmak üzere toplam 22 proje yer aldı.
OMÜBÜLTEN Ekim-Aralık 2021 Sayı 86
65