MENU

Matematikçiler Pi Sayısını Anlattı
14 Mart 2017, Salı - 16:25
Güncelleme: 07 Haziran 2017, Çarşamba - 12:45

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3. sınıf öğrencileri, Yrd. Doç. Dr. Esen Ersoy'un danışmanlığında "14 Mart Dünya Pi Günü" nedeniyle bir etkinlik düzenledi.

Eğitim Fakültesi Konferans Salonu'nda düzenlenen etkinliğe; Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Dursun Ali Akbulut, akademisyenler, üniversite ve ilköğretim öğrencileri katıldı.

Etkinlik, İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin grup halinde yaptıkları sunumla başladı. Sunumda öğrenciler pi sayısının tanımı, önemi, tarihçesi ve gizemi hakkında bilgi verdi.

"Pi sayısının tarihi M.Ö 2000'lere dayanıyor"

Pi sayısını çemberin çevresinin çapına oranı şeklinde tanımlayan öğrenciler, sayının kökeninin M.Ö 2000'li yıllara kadar dayandığını ifade etti. Mısır, Mezopotamya, Çin medeniyetlerinde pi sayısına, günümüzde kullanılan sayıya yakın bir değer verildiğini kaydeden öğrenciler, günümüzdeki değerinin ise 3,14... olarak hesaplandığını belirtti.

"Pi sayısının 2 trilyon 700 bin basamağı çözüldü"

Pi sayısının basamak sayısı hakkında da konuşan öğrenciler, basamakların sonsuza kadar giden, belli bir düzeni olmayan, birbirini tekrar etmeyen sayılardan oluştuğunu söyledi. Öğrenciler, doğum tarihimizden banka kartı şifremize kadar her türlü sayıyı içeren bu basamakların, 2 trilyon 700 bininci sayısına kadar olan kısmının matematikçiler tarafından çözüldüğünü de ayrıca belirtti.

Pi'nin Gizli Oyunu

Sunumun ardından, öğrencilerin bulmaca parçalarından hazırladıkları "Pi'nin Gizli Oyunu" adını verdikleri oyuna geçildi. Verilen bilginin doğru mu yoksa yanlış mı olduğu sorularak pi sayısı ile bilgilerin daha iyi anlaşılmasını sağlayan oyun, özellikle ilköğretim okulu öğrencilerini oldukça eğlendirdi.

Etkinlik "14 Mart Dünya Pi Günü" içeriğine uygun olarak hazırlanan serginin gezilmesiyle sona erdi.

X
Secure Login

This login is SSL protected