OMÜ’de Kurumsal Akreditasyon Süreci Hızla İlerliyor
26 Nisan 2025, Cumartesi - 17:03
Güncelleme: 26 Nisan 2025, Cumartesi - 18:12

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), kalite kültürünü üniversite genelinde yaygınlaştırmak ve Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yürütülen “Kurumsal Akreditasyon Programı” kapsamında farkındalık oluşturmak amacıyla birim ziyaretlerine başladı. Ziyaretler, Rektör Yardımcısı ve Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Çetin Kurnaz başkanlığında, Rektör Danışmanı Doç. Dr. Emine Şendurur’un katılımıyla gerçekleştiriliyor.

Birimler Arası Etkileşim Güçleniyor

Ziyaretlerde, ilgili birimlerin üst yönetimleri ve birim öğrenci kalite komisyon üyeleri yer aldı. Toplantılarda kalite güvence sistemine ilişkin genel değerlendirmeler yapılarak katılımcılara süreç hakkında bilgi verildi. Ayrıca birimlerden gelen geri bildirimlerin, iyileştirme çalışmalarına nasıl yansıtılabileceği konusunda karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu.

Akreditasyon Süreci ve Stratejik Hedefler

Gerçekleştirilen toplantılarda, program akreditasyonunun geliştirilmesi, birimlerin kurumsal stratejik hedeflere ulaşma düzeyleri, toplumsal katkı çalışmaları ve paydaş katılımının önemi gibi konular detaylı şekilde ele alındı. Ziyaretler Fen Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi ve Tıp Fakültesi ile devam etti.

“Kaliteyi Yaşam Biçimi Olarak Benimsiyoruz”

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Çetin Kurnaz, şunları ifade etti:

“Ondokuz Mayıs Üniversitesi olarak kalite kültürünü sadece bir hedef değil, bir yaşam biçimi olarak benimsiyoruz. Tüm birimlerimizin sürece aktif katılımı ve gösterdikleri özveri, kalite yolculuğumuzun en güçlü dayanağıdır.”

OMÜ’de Kalite Çalışmaları Kararlılıkla Sürüyor

OMÜ üst yönetimi, kalite odaklı çalışmalarını kararlılıkla sürdürerek tüm birimlerin süreci sahiplenmesini ve aktif katılım göstermesini hedefliyor. Üniversite yönetimi, kalite sürecini yalnızca bir zorunluluk değil, kurumsal gelişimin temel unsurlarından biri olarak değerlendiriyor.