Page 62 - OMÜBÜLTEN91
P. 62
OMÜ’den
Halk Sağlığı Hemşireliği Öğrencileri
Farkındalık Etkinliklerine Devam Ediyor
OMÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Bu testler sonucunda katılımcıların çoğunun; yaşlı-
Halk Sağlığı Hemşireliği dersi uygulaması kapsa- yı bağımlı ve bakıma muhtaç olarak tanımladığı ve
mında öğrenciler, Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. yaşlı ayrımcılığına yönelik farkındalıklarını orta dü-
İlknur Aydın Avci ve Arş. Gör. Dr. Dilek Çelik Eren da- zeyde değerlendirdiği tespit edildi. Yine teste tabi
nışmanlığında toplumsal düzeyde farkındalık çalış- tutulanların büyük kısmının, ayrımcılığa uğrayan
malarına tüm hızıyla devam ediyor. yaşlı bireye şahit olmadıkları, şahit olmaları duru-
munda müdahale etmeyi düşünmeyecekleri, yaşlı-
‘Engelli Farkındalığı’ ların ayrımcılığa maruz kalma nedeninin gençlere
karşı olumsuz tutumlarından kaynaklandığını dü-
Bu amaçla öğrenciler, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü şündükleri görüldü. Sorumlu ve katılımcı 100 öğren-
vesilesiyle Sağlık Bilimleri Fakültesi kantininde “En- ci, etkinliği oldukça verimli buldu.
gelli Bireylerin Karşılaştıkları Eşitsizliklere İlişkin
Farkındalık” etkinliği gerçekleştirdi. ‘Atık Yönetimi’
Açtıkları standa afişlerini asan öğrenciler, el broşür- Halk Sağlığı Hemşireliği dersi uygulaması kapsa-
leri eşliğinde katılımcılara farkındalığa ilişkin 5 so- mında 4. sınıf öğrencileri tarafından son olarak Fa-
ruluk mini test uygularken en az 3 soruya doğru ce- külte kantininde “Atık Yönetimi” konusuna dair far-
vap verenlere sürpriz hediyeler dağıttı. Öğrenciler kındalık etkinliği düzenlendi.
yanı sıra, etkinlik kapsamında katılımcılara “Engelli
Bireylerin Karşılaştıkları Eşitsizliklerin Farkındayım” Etkinlik kapsamında açılan stantta 10 öğrencinin
yazılı yaka kartları taktı. Etkinlik kapsamında sağlık “Atık Yönetimi/ Geri Dönüşüm” uygulamalarına dik-
alanında eğitim alan toplam 68 öğrenciye ulaşıldı. kat çekmek için hazırladığı afiş, el broşürü, renkli
Sorumlu öğrenciler ile katılımcı öğrenciler de etkin- atık kutuları, atık ağacı gibi çeşitli materyaller yer
liğin farkındalık arttırmaya yönelik oldukça etkili aldı.
olduğunu dile getirdi.
Etkinlik boyunca öğrenciler, doğru atık ayrıştırma
‘Yaşlı Farkındalığı’ yöntemlerine ilişkin oyun aracığıyla katılımcı öğ-
rencilerden kâğıtlara yazılan atık türlerini renklere
Ayrıca ders uygulaması doğrultusunda öğrenci- göre hazırlanmış kutuları kullanarak en kısa süre-
ler, Fakülte kantininde “Yaşlı Ayrımcılığına Yönelik de ayırmalarını talep etti. Oyun sonucunda katı-
Farkındalık” etkinliği düzenledi. Yine stant açan lımcılardan 32’sinin atık ayrıştırmada renklerin ne
OMÜBÜLTEN Ocak - Şubat 2023 Sayı 91 öğrenciler, akranlarına yaşlı ayrımcılığına yönelik anlama geldiğini bilmediği, 8’inin de atık türünü be-
farkındalık ve ayrımcılıkla mücadele konularını içe-
lirleme ile ilgili eksikleri olduğu ve oyunu kazanan
ren soru formu üzerinden test uygulayarak afiş ve katılımcının ise 10 atığı 23.50 saniyede doğru kutuya
broşürler eşliğinde farkındalık arttırmayı amaçladı. attığı belirlendi.
54