Page 61 - OMÜBÜLTEN91
P. 61
“Özellikle son bir buçuk yıl içerisinde yaptığımız “Beraber çalışmayı bugünden öğrenmemiz ve
hem yurt içi hem de yurt dışı görüşmelerde ve ni- bu ekosistemi şu an itibarıyla kurgulamamız
hayetinde imzaladığımız protokollerde ağırlıklı gerekiyor”
olarak gündeme gelen husus zirai çalışmalar oldu.
Yani Ziraat Fakültemiz üzerinden projeler geliştirip Kampüsünde 9 farklı dilin konuşulduğu OMÜ’nün
ortak eğitim ve işler yapmak, bu görüşmelerin te- uluslararasılaşmada önemli bir çıkış yakaladığına
ması oldu. Düne kadar değeri pek bilinmeyen tarım işaret eden Prof. Dr. Ünal, şunları dile getirdi:
ve tarım ürünleri, artık dünyanın en stratejik konusu
hâline geldi. Tabii aynı zamanda tarımı ve tarımsal “Öğrenciler olarak 9 dilin bir arada konuşulduğu
üretim, gelecek açısından bakıldığında risk altına gi- böylesine bir kampüste uluslararası vizyon geliştir-
riyor. O yüzden gelecekte sizlere, yani Ziraat Fakül- mek için ciddi fırsatlara sahipsiniz. Yine bu ülkenin
tesinde eğitim gören gençlere çok daha iş düşecek.
Sizlerin yaklaşımları ve perspektifleri gelecekte çok bireyleri olarak toplumun sorunlarına akademiye
daha değerli olacak.” taşımak suretiyle çözüm üretmek, bizlerin sizlerden
beklediği görevler arasında. Bunlarla ilgili fikir ve
“Beklentimiz; TÜBİTAK’ın lisans düzeyinde projelerinizi topluluklar üzerinden somutlaştırma-
verdiği desteklerden yararlanmanız” nızı arzu ediyoruz. Bilhassa ihtisas kabilinden birbi-
rine yakın öğrencilerin topluluk oluşturması ve sos-
Konuşmasında OMÜ’deki eğitim revizyonu kapsa- yal eğitimlerini bu oluşumlar üzerinden sürdürmesi,
mında öğrencilerin proje üretmesi ve yönetmesine hem kişisel hem de sosyal gelişim ve ilerlemenize
dair gelişmeden bahseden Rektör Ünal, devamında çok büyük katkılar sağlayacaktır. Zira yaşadığımız
“Bu uygulama, aldığınız eğitimin son halkası ola- dünyada tek başına var olma şansımız yok, öyley-
cak, bunu bohçanın ağzını bağlamak gibi düşünün. se beraber çalışmayı bugünden öğrenmemiz ve bu
Eğitiminizin başarısı yahut eksikliğini sizlerin fiilen ekosistemi şu an itibarıyla kurgulamamız gerekiyor.
uygulayarak görmesini arzu etmekteyiz. Proje eği-
timini geçen sene uyguladık ve yeni yılda bu eğitim Bu çok basit bir hobi ya da mesleki yeterlilikle ilgili
daha güçlü olacak. Proje eğitiminde lisans düzeyin- bir konu da olabilir. Tabii öğrenci topluluklarının olu-
deki öğrencilerimize ekonomik destek verdik. Yal- şumunda disiplinlerarasılık da öne çıkmalı, yani tıp
nız şu hususu vurgulamalıyım: Türkiye Bilimsel ve öğrencisi, ziraat yahut veteriner fakültesi öğrenci-
Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) lisans leriyle buluşmalı. Farklı düşünce ve imkânlara sahip
düzeyindeki projelere verdiği destekten yararla- olsanız dahi ortak hareket etmeyi öğrenmelisiniz,
nabilirseniz örneğin mezuniyet projesinden muaf çünkü kampüsün tamamı bir derslik niteliğindedir.
olursunuz. Yahut farklı yerlerden alacağınız yeter- Kampüse girdiğiniz andan itibaren burası sizler için
lilik sertifikalarının, aldığınız eğitimde bir karşılığı bir derslik hüviyetine kavuşur. Bizler de kampüsün
varsa biz bunu eğitimden sayacağız. Yanı sıra, yaz tamamını bir laboratuvar olarak düşünüyoruz. Yine
dönemi eğitimimiz mevcut ki hem staj açısından öğrencilerimizin aynı zamanda eğleneceği, gezip
hem de dil öğrenimi ve seçmeli dersler bakımından dolaşabileceği, en azından bilinç düzeyini yüksel-
büyük bir fırsat olarak görünüyor. Bunu yaz okulu
ile karıştırmayın, zira yaz okulu bildiğiniz gibi paralı. tebileceği bir ortamın oluşması önem arz ediyor.”
Yaz dönemini bir ara dönem gibi düşünün. Özetle Rektör Ünal’ın konuşmasının ardından programda
kaçırdığınız ve zorlandığınız birçok alanda sizlere söz alan öğrenciler, bir yandan yaşadıkları sorunları
önemli avantajlar sağlayacak. Danışman hocala- ve bu sorunların aşılması adına talep ve önerileri-
rınızın rehberliğinde bu fırsatı değerlendirmenizi ni Rektör Ünal’a aktarırken diğer taraftan Fakülte- OMÜBÜLTEN Ocak - Şubat 2023
bekliyoruz.” sözleriyle öğrencilerin proje temelli nin gelişimi ve bununla ilgili iyileştirilmesi gereken Sayı 91
eğitimlerine verdikleri önemi vurguladı. noktaları içeren görüş ve düşüncelerini dile getirdi.
53