Page 61 - OMÜBÜLTEN91
P. 61

“Özellikle son bir buçuk yıl içerisinde yaptığımız  “Beraber çalışmayı bugünden öğrenmemiz ve
               hem yurt içi hem de yurt dışı görüşmelerde ve ni-  bu ekosistemi şu an itibarıyla kurgulamamız
               hayetinde imzaladığımız  protokollerde ağırlıklı  gerekiyor”
               olarak gündeme gelen husus zirai çalışmalar oldu.
               Yani Ziraat Fakültemiz üzerinden projeler geliştirip   Kampüsünde 9 farklı dilin konuşulduğu OMÜ’nün
               ortak eğitim ve işler yapmak, bu görüşmelerin te-  uluslararasılaşmada önemli bir çıkış yakaladığına
               ması oldu. Düne kadar değeri pek bilinmeyen tarım   işaret eden Prof. Dr. Ünal, şunları dile getirdi:
               ve tarım ürünleri, artık dünyanın en stratejik konusu
               hâline geldi. Tabii aynı zamanda tarımı ve tarımsal   “Öğrenciler olarak 9 dilin bir arada konuşulduğu
               üretim, gelecek açısından bakıldığında risk altına gi-  böylesine bir kampüste uluslararası vizyon geliştir-
               riyor. O yüzden gelecekte sizlere, yani Ziraat Fakül-  mek için ciddi fırsatlara sahipsiniz. Yine bu ülkenin
               tesinde eğitim gören gençlere çok daha iş düşecek.
               Sizlerin yaklaşımları ve perspektifleri gelecekte çok   bireyleri  olarak  toplumun  sorunlarına  akademiye
               daha değerli olacak.”                        taşımak suretiyle çözüm üretmek, bizlerin sizlerden
                                                            beklediği görevler arasında. Bunlarla ilgili fikir ve
               “Beklentimiz; TÜBİTAK’ın lisans düzeyinde    projelerinizi  topluluklar  üzerinden  somutlaştırma-
               verdiği desteklerden yararlanmanız”          nızı arzu ediyoruz. Bilhassa ihtisas kabilinden birbi-
                                                            rine yakın öğrencilerin topluluk oluşturması ve sos-
               Konuşmasında OMÜ’deki eğitim revizyonu kapsa-  yal eğitimlerini bu oluşumlar üzerinden sürdürmesi,
               mında öğrencilerin proje üretmesi ve yönetmesine   hem kişisel hem de sosyal gelişim ve ilerlemenize
               dair gelişmeden bahseden Rektör Ünal, devamında   çok büyük katkılar sağlayacaktır. Zira yaşadığımız
               “Bu uygulama, aldığınız eğitimin son halkası ola-  dünyada tek başına var olma şansımız yok, öyley-
               cak, bunu bohçanın ağzını bağlamak gibi düşünün.   se beraber çalışmayı bugünden öğrenmemiz ve bu
               Eğitiminizin başarısı yahut eksikliğini sizlerin fiilen   ekosistemi şu an itibarıyla kurgulamamız gerekiyor.
               uygulayarak görmesini arzu etmekteyiz. Proje eği-
               timini geçen sene uyguladık ve yeni yılda bu eğitim   Bu çok basit bir hobi ya da mesleki yeterlilikle ilgili
               daha güçlü olacak. Proje eğitiminde lisans düzeyin-  bir konu da olabilir. Tabii öğrenci topluluklarının olu-
               deki öğrencilerimize ekonomik destek verdik. Yal-  şumunda disiplinlerarasılık da öne çıkmalı, yani tıp
               nız şu hususu vurgulamalıyım: Türkiye Bilimsel ve  öğrencisi, ziraat yahut veteriner fakültesi öğrenci-
               Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) lisans  leriyle buluşmalı. Farklı düşünce ve imkânlara sahip
               düzeyindeki projelere verdiği destekten  yararla-  olsanız dahi ortak hareket etmeyi öğrenmelisiniz,
               nabilirseniz örneğin mezuniyet projesinden muaf  çünkü kampüsün tamamı bir derslik niteliğindedir.
               olursunuz. Yahut farklı yerlerden alacağınız yeter-  Kampüse girdiğiniz andan itibaren burası sizler için
               lilik sertifikalarının, aldığınız eğitimde bir karşılığı   bir derslik hüviyetine kavuşur. Bizler de kampüsün
               varsa biz bunu eğitimden sayacağız. Yanı sıra, yaz   tamamını bir laboratuvar olarak düşünüyoruz. Yine
               dönemi eğitimimiz mevcut ki hem staj açısından   öğrencilerimizin aynı zamanda eğleneceği, gezip
               hem de dil öğrenimi ve seçmeli dersler bakımından   dolaşabileceği, en azından bilinç düzeyini yüksel-
               büyük bir fırsat olarak görünüyor. Bunu yaz okulu
               ile karıştırmayın, zira yaz okulu bildiğiniz gibi paralı.   tebileceği bir ortamın oluşması önem arz ediyor.”
               Yaz dönemini bir ara dönem gibi düşünün. Özetle   Rektör Ünal’ın konuşmasının ardından programda
               kaçırdığınız ve zorlandığınız birçok alanda sizlere   söz alan öğrenciler, bir yandan yaşadıkları sorunları
               önemli avantajlar sağlayacak. Danışman hocala-  ve bu sorunların aşılması adına talep ve önerileri-
               rınızın rehberliğinde bu fırsatı değerlendirmenizi  ni Rektör Ünal’a aktarırken diğer taraftan Fakülte-  OMÜBÜLTEN   Ocak - Şubat 2023
               bekliyoruz.”  sözleriyle  öğrencilerin proje  temelli  nin gelişimi ve bununla ilgili iyileştirilmesi gereken   Sayı 91
               eğitimlerine verdikleri önemi vurguladı.     noktaları içeren görüş ve düşüncelerini dile getirdi.
                                                                                                            53
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66