Page 83 - OMÜ Bülten 90
P. 83
dirmeliyiz. Özellikle de geçmişte üretilen metinlerin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Vatan Karakaya ya-
yeniden üretilen bir metne dönüşmesini sağlama- parken panelist olarak Marmara Üniversitesi Öğr.
lıyız. Bilginin yeniden değerlendirilmesi, eğitim sis- Üyesi Prof. Dr. Ömer Türker ve İstanbul Medeniyet
teminin üretilen bilgiyle yeniden formatlanması ve Üniversitesi Öğr. Üyesi Doç. Dr. İbrahim Halil Uçer
formatlanan eğitim sistemi ile de üretilen bilginin katıldı. Çalıştayın ikinci günü eleştiri ve teklifler
sürekli kılınması bu milletin bu ülkenin beka soru- oturumlarıyla geçti
nudur.” değerlendirmesinde bulundu.
Çalıştayın ikinci gününde açılış konuşmasının
“Niceliksel büyüme, niteliksel olarak da ardından oturumlar gerçekleştirildi.
desteklenmeli”
İlk oturum, Medeniyet Üniversitesi Öğr. Üyesi Doç.
SAMÜ Rektörü Porf. Dr. Mahmut Aydın ise “Yükse- Dr. İbrahim Halil Üçer’in moderatörlüğünde, ‘Bilgi
köğretimdeki bilginin kaynağını yeniden gözden Üretim Yapısı: İslam Dünyasında Özgün Bilgi Üre-
geçirmek gerekiyor. Üniversite sayısı olarak nice- timi’ konusuyla gerçekleştirilirken, OMÜ Rektörü
liksel bir büyüme var. Bu niceliksel büyümenin nite- Prof. Dr. Yavuz Ünal, Samsun Üniversitesi Rektörü
liksel olarak da desteklenmesi gerekiyor. Üniversite Prof. Dr. Mahmut Aydın, Uludağ Üniversitesi Öğr.
nedir diye baktığımız zaman aslında ben üniversi- Üyesi Doç. Dr. Ahmet Dağ, Ankara Yıldırım Beyazıt
teyi; hakikati arama göreviyle meşgul olan âlimler Üniversitesi Öğr. Üyesi Doç. Dr. Ahmet Keskin, Mar-
topluluğu olarak nitelendiriyorum.” dedi. din Artuklu Üniversitesi Öğr. Üyesi Doç. Dr. Kamuran
Gökdağ ve Medeniyet Üniversitesi Öğr. Üyesi Dr. La-
“Dijital devrim, İslam Dünyası için bir şans” tif Karagöz oturuma konuşmacı olarak katıldı.
Dijitalleşen dünya düzenine atıfta bulunan Cihan- İkinci oturum, Marmara Üniversitesi Öğr. Üyesi Prof.
nüma Derneği Genel Başkan Vekili Ahmet Akça, Dr. Ömer Türker moderatörlüğünde, ‘Bilimler Arası
“İnsanlık tarihinin üç kırılma noktası vardır. Birinci İlişkiler, Hiyerarşi ve Bilimler Tasnifi’ konusuyla ger-
nokta, yazının icadı. İkincisi, matbaanın bulunması. çekleştirilirken, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Rek-
Üçüncü ve bizim için en önemli olan ise dijital dev- törü Prof. Dr. Vatan Karakaya, İstanbul Üniversitesi
ridir. Dijitalleşme, bilginin dünya toplumlarının en Öğr. Üyesi Doç. Dr. Cahit Şenel, Medeniyet Üniversi-
ücra köşelerine kadar hızlı yaygınlaşması ve kirli tesi Öğr. Üyesi Doç. Dr. Eşref Altaş, Kütahya Dumlu-
bilginin artması, fiziki sınırların kalktığı, kültürler pınar Üniversitesi Öğr. Üyesi Dr. Murat Kaş, İstanbul
arası farklılığın azaldığı yeni bir dünya ve toplumsal Sabahattin Saim Üniversitesi Öğr. Üyesi Dr. Abuzer
düzen haline gelmiştir. Dijital devrimin, İslam top- Dışkaya, 29 Mayıs Üniversitesi Öğr. Üyesi Doç. Dr.
lumu için bir şans olduğunu düşünüyorum çünkü Taha Boyalık oturuma konuşmacı olarak katıldı.
doğru olanı okuyabiliriz. Yeni oluşan sistem bütün
toplumları eşitledi. Bilgi ve binalara harcadığımız Üçüncü Oturum, Üsküdar Üniversitesi Öğr. Üyesi
parayı veya burs olarak verdiğimiz paralar kadar Prof. Dr. Alpaslan Açıkgen moderatörlüğünde, ‘İslam
araştırma ve geliştirmeye de gönüllü olabilirsek Dünyasında Yüksek Öğretim için Yeni Teşebbüsler:
yenidünya düzeninde Müslüman düşünürler ve İs- Malezya, Pakistan ve Diğer Ülkelerden Örnekler ve
lam Dünyası büyük bir fark atacaktır.” ifadelerinde Batılı Bilgi ve İslami Hayat Görüşü: Uzlaştırma Te-
bulundu. şebbüsleri’ konusuyla gerçekleştirilirken, Medeni-
yet Üniversitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Tuncay Başoğlu,
“Otuza yakın akademisyen fikir alışverişi OMÜ Öğr. Üyesi Doç. Dr. Salih Keskin, Başbakanlık E.
yapacak” Müşaviri Ömer Korkmaz, İbn-i Haldun Üniversitesi
Öğr. Üyesi Dr. Celaleddin Duran, İbn-i Haldun Üni-
Bu çalışmanın Samsun’da gerçekleşmesinden gurur versitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Serdar Demirel ve Me-
duyduğunu ifade eden Cihannüma Derneği Samsun deniyet Üniversitesi Öğr. Üyesi Dr. Siraceddin Arslan
İl Temsilcisi Abdullah Yıldırım, “Bu çalıştayın köklü oturuma konuşmacı olarak katıldı.
bir eğitim geçmişi bulunan Ondokuz Mayıs Üniver-
sitesi ile henüz yakın geçmişte kurulmasına rağ- Dördüncü ve son oturum, 29 Mayıs Üniversitesi Öğr.
men kısa zamanda başarılı işlere imza atan Samsun Üyesi Prof. Dr. Ayhan Çitil moderatölüğünde, ‘Bilim-
Üniversitesi’nin kurulduğu Samsun’umuzda gerçek- sel Bilgi Üretimi ve Bilimsel Yöntem Sorunları’ ko-
leşmesi bizim için onur meselesidir. Bu çalıştay için nusuyla gerçekleştirilirken, OMÜ Öğr. Üyesi Prof. Dr.
Türkiye’nin muhtelif üniversitelerinden teşrif eden Burhaneddin Tatar, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üni-
30’a yakın akademisyen hocalarımız 2 gün boyunca versitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Lütfü Hanoğlu, Mardin
belirlenen konularda fikirlerini beyan edeceklerdir. Artuklu Üniversitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Yunus Cen-
Yükseköğretim konusu enine boyuna konuşulacak. giz, Uludağ Üniversitesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Kasım
Çıkan raporlar Cihannüma’nın bu alandaki fikrini Küçükalp, Atatürk Üniversitesi Öğr. Üyesi Doç. Dr.
ortaya koyacaktır.” ifadelerini kullandı. Çalıştayın Abdulvahap Özsoy, Ankara Üniversitesi Öğr. Üyesi
ilk günü gerçekleştirilen ‘Türkiye’de Yüksek Bilgi Doç. Dr. Mehmet Kalaycı ve Marmara Üniversitesi Kasım - Aralık 2022
Üretimi ve Bilimler Hiyerarşisinde Metafiziğin Yeri’ Öğr. Üyesi Doç. Dr. Nail Okuyucu oturuma konuşma- OMÜBÜLTEN
konulu panelin moderatörlüğünü Kırşehir Ahi Evran cı olarak katıldı. Sayı 90
81