Page 78 - OMÜ Bülten 90
P. 78

OMÜ’den



















                  “İmam Hatip Okulları Yönetici

                  Buluşmaları”nda İlk Şehir Samsun


                  Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Din Öğretimi Genel Mü-  “Büyük bir dijital dünya ile iç içe olan
                  dürlüğü ile Samsun Valiliği paydaşlığında organize  gençlerimizin aslında büyük bir kıskaç içerisine
                  edilen “İmam Hatip  Okulları  Yönetici  Buluşmaları”  girdiğini görüyoruz ve çözüm yolları arıyoruz”
                  programı, OMÜ ev sahipliğinde Samsun’da başladı.
                                                               Konuşmacılardan Din Öğretimi Genel Müdürü Meh-
                  OMÜ Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’ndeki prog-  met Nezir Gül de eğitimin, milletlerin maddi ve ma-
                  rama; Samsun Valisi Doç. Dr. Zülkif Dağlı, İslam Dü-  nevi anlamda gelişimi için önemli bir unsur olduğu-
                  şünce Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez,  nun altını çizerek, “Modern zamanlarda yaşıyoruz.
                  OMÜ Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal ile Rektör Yardım-  Hâliyle eğitim ve insanla ilgili gündemimize almamız
                  cısı Prof. Dr. Cengiz Batuk, MEB Din Öğretimi Genel  gereken pek çok önemli husus ve güncel konular
                  Müdürü Mehmet Nezir Gül, ÖNDER İmam Hatipliler  söz konusu. Büyük bir dijital dünya ile iç içe olan
                  Derneği Onursal Başkanı İbrahim Solmaz, Samsun İl  gençlerimizin aslında büyük bir kıskaç içerisine gir-
                  Millî Eğitim Müdürü Dr. Murat Ağar, Amasya, Sinop ve  diğini görüyoruz ve çözüm yolları arıyoruz. Modern
                  Tokat il millî eğitim müdürleri ve imam hatip okulları  dünya; maddi unsurlara önem verirken maneviyatı
                  yöneticileri katıldı.                        ıskalamakta, es geçmekte, değersizleştirmekte ve
                                                               itibarsızlaştırmakta. Biz eğitimcilere de bu anlamda
                  Program, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından  çok büyük görevler düşmekte.” diye konuştu.
                  Anadolu İmam Hatip Liseleri arasında düzenlenen
                  Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma Yarışması 2021 yılı Tür-  “İmam hatip okulları dünyada model
                  kiye birincisi ve aynı zamanda TRT Kur’an-ı Kerim’i  konumunda”
                  Güzel Okuma Yarışması 2022 yılı Türkiye birincisi
                  olan Samsun Çarşamba İmam Hatip Lisesi 12. sınıf  Etkinliğin son derece değerli olduğunu vurgulayan
                  öğrencisi Hafız Mustafa Öztürk’ün Kur’an tilaveti ve  OMÜ Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal ise, “İmam hatip
                  arkasından tanıtım filmiyle başladı.         okulları bir misyon sahibi ve özellikle küresel anlam-
                                                               da bakıldığında dünyadaki evrilme karşısında İslam
                  “İmam hatip okullarımız, ülkemizin kendi öz   âleminin kendisine özgü misyonu, kendisine ait sözü
                  süreci içerisinde geliştirdiği özgün bir eğitim   ve yükselebilecek bir nesil yetiştirmek üzere özgün
                  modelidir”                                   bir yapısı var. Nitekim imam hatip okulları, bu yön-
                                                               den dünyada model konumunda ve duruş itibarıyla
                  Protokol konuşmalarıyla devam eden programda  da dünyadaki radikal, seküler vb. birtakım akımlar
                  ilk olarak söz alan Samsun İl Millî Eğitim Müdürü Dr.  karşısında orta yolda durmayı ve orta yolu güçlen-
                  Murat Ağar, düzenledikleri bu etkinlikler dizisinin,  dirmeyi, dışlamaktan ziyade kucaklamayı, muhab-
                  imam hatip okullarına hem yeni bakış açıları kazan-  beti güçlendiren bir yapının temsilcisi.” ifadelerini
                  dırmak hem de eğitim kalitesini yükseltmek adına iyi  kullandı.
                  bir fırsat olacağına inandıklarını belirterek, “İmam
                  hatip okullarımız, ülkemizin kendi öz süreci içerisin-  “Kendi kendine değerlendirme yapabilen bir
                  de geliştirdiği özgün bir eğitim modelidir.  Bu vesile  neslin inşasını gözeten bir perspektife sahip
                  ile programımıza değerli sunumları ile destek veren  olmalıyız”
                  bütün hocalarımıza ve çalışmaya katkı sağlayan
                  Bakanlığımızdaki çalışma arkadaşlarımıza teşek-  İmam hatip okullarının yönetim anlayışı hakkındaki
                  kür ediyor, programın gerçekleştirilmesinde lider-  fikirlerini de paylaşan Rektör Ünal, bu sürece dair
                  lik yapan Sayın Valimize, Sayın Genel Müdürümüze  şöyle konuştu: “Burada yönetim; okulun yönetimi ve
           OMÜBÜLTEN   Kasım - Aralık 2022  Sayı 90  ve Sayın Rektörümüze şükranlarımı arz ediyorum.  eğitimin yönetimi olarak 2’ye ayrılmalıdır. Belirlenen
                  Programımızın özelde şehrimize genelde ülkemize  misyonun kimliklendirilmesi, aidiyet oluşturulması
                                                               ve bireylerin bu kimlik, aidiyet, şuur ve bilinçle top-
                  hayırlar getirmesini temenni ediyorum.” dedi.
          76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83