Page 78 - OMÜ Bülten 90
P. 78
OMÜ’den
“İmam Hatip Okulları Yönetici
Buluşmaları”nda İlk Şehir Samsun
Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Din Öğretimi Genel Mü- “Büyük bir dijital dünya ile iç içe olan
dürlüğü ile Samsun Valiliği paydaşlığında organize gençlerimizin aslında büyük bir kıskaç içerisine
edilen “İmam Hatip Okulları Yönetici Buluşmaları” girdiğini görüyoruz ve çözüm yolları arıyoruz”
programı, OMÜ ev sahipliğinde Samsun’da başladı.
Konuşmacılardan Din Öğretimi Genel Müdürü Meh-
OMÜ Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’ndeki prog- met Nezir Gül de eğitimin, milletlerin maddi ve ma-
rama; Samsun Valisi Doç. Dr. Zülkif Dağlı, İslam Dü- nevi anlamda gelişimi için önemli bir unsur olduğu-
şünce Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, nun altını çizerek, “Modern zamanlarda yaşıyoruz.
OMÜ Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal ile Rektör Yardım- Hâliyle eğitim ve insanla ilgili gündemimize almamız
cısı Prof. Dr. Cengiz Batuk, MEB Din Öğretimi Genel gereken pek çok önemli husus ve güncel konular
Müdürü Mehmet Nezir Gül, ÖNDER İmam Hatipliler söz konusu. Büyük bir dijital dünya ile iç içe olan
Derneği Onursal Başkanı İbrahim Solmaz, Samsun İl gençlerimizin aslında büyük bir kıskaç içerisine gir-
Millî Eğitim Müdürü Dr. Murat Ağar, Amasya, Sinop ve diğini görüyoruz ve çözüm yolları arıyoruz. Modern
Tokat il millî eğitim müdürleri ve imam hatip okulları dünya; maddi unsurlara önem verirken maneviyatı
yöneticileri katıldı. ıskalamakta, es geçmekte, değersizleştirmekte ve
itibarsızlaştırmakta. Biz eğitimcilere de bu anlamda
Program, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından çok büyük görevler düşmekte.” diye konuştu.
Anadolu İmam Hatip Liseleri arasında düzenlenen
Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma Yarışması 2021 yılı Tür- “İmam hatip okulları dünyada model
kiye birincisi ve aynı zamanda TRT Kur’an-ı Kerim’i konumunda”
Güzel Okuma Yarışması 2022 yılı Türkiye birincisi
olan Samsun Çarşamba İmam Hatip Lisesi 12. sınıf Etkinliğin son derece değerli olduğunu vurgulayan
öğrencisi Hafız Mustafa Öztürk’ün Kur’an tilaveti ve OMÜ Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal ise, “İmam hatip
arkasından tanıtım filmiyle başladı. okulları bir misyon sahibi ve özellikle küresel anlam-
da bakıldığında dünyadaki evrilme karşısında İslam
“İmam hatip okullarımız, ülkemizin kendi öz âleminin kendisine özgü misyonu, kendisine ait sözü
süreci içerisinde geliştirdiği özgün bir eğitim ve yükselebilecek bir nesil yetiştirmek üzere özgün
modelidir” bir yapısı var. Nitekim imam hatip okulları, bu yön-
den dünyada model konumunda ve duruş itibarıyla
Protokol konuşmalarıyla devam eden programda da dünyadaki radikal, seküler vb. birtakım akımlar
ilk olarak söz alan Samsun İl Millî Eğitim Müdürü Dr. karşısında orta yolda durmayı ve orta yolu güçlen-
Murat Ağar, düzenledikleri bu etkinlikler dizisinin, dirmeyi, dışlamaktan ziyade kucaklamayı, muhab-
imam hatip okullarına hem yeni bakış açıları kazan- beti güçlendiren bir yapının temsilcisi.” ifadelerini
dırmak hem de eğitim kalitesini yükseltmek adına iyi kullandı.
bir fırsat olacağına inandıklarını belirterek, “İmam
hatip okullarımız, ülkemizin kendi öz süreci içerisin- “Kendi kendine değerlendirme yapabilen bir
de geliştirdiği özgün bir eğitim modelidir. Bu vesile neslin inşasını gözeten bir perspektife sahip
ile programımıza değerli sunumları ile destek veren olmalıyız”
bütün hocalarımıza ve çalışmaya katkı sağlayan
Bakanlığımızdaki çalışma arkadaşlarımıza teşek- İmam hatip okullarının yönetim anlayışı hakkındaki
kür ediyor, programın gerçekleştirilmesinde lider- fikirlerini de paylaşan Rektör Ünal, bu sürece dair
lik yapan Sayın Valimize, Sayın Genel Müdürümüze şöyle konuştu: “Burada yönetim; okulun yönetimi ve
OMÜBÜLTEN Kasım - Aralık 2022 Sayı 90 ve Sayın Rektörümüze şükranlarımı arz ediyorum. eğitimin yönetimi olarak 2’ye ayrılmalıdır. Belirlenen
Programımızın özelde şehrimize genelde ülkemize misyonun kimliklendirilmesi, aidiyet oluşturulması
ve bireylerin bu kimlik, aidiyet, şuur ve bilinçle top-
hayırlar getirmesini temenni ediyorum.” dedi.
76