Page 55 - OMÜ Bülten 90
P. 55

levsellikleri fazlaca değişmeyen ancak dinî, coğrafi
               ve tarihsel bağlamda adına ozan, kam, baksı, bah-
               şı, âşık, halk şairi, akın, jırav, ırcı, kayçı vs. denilen
               üretici ve icracı tiplerin tarihsel süreçte meydana
               getirdikleri kültürel oluşumun Anadolu’daki adıdır.
               Âşıkların prototipi, ozanlardır ve ozanların piri de
               Dede Korkut’tur.” diye konuştu.
               “Dijitalleşme, geleneği de etkiliyor”

               Günümüzde yaşanan dijitalleşmenin geleneği de
               etkilediğini belirten Prof. Dr. Şişman, devamında
               “Artık, gelenek internet aracılığı ile bilgisayar or-
               tamında ve cep telefonlarında takip edilebilir ol-
               muştur. Özellikle salgın döneminde âşıkların canlı
               olarak bazen bireysel, bazen de ekip hâlinde ger-
               çekleştirdikleri âşık fasılları ve icra törenleri, dijital
               kültür ortamının toplum hafızasında iyice yer etme-
               sine katkı sunmuştur. Ancak her şeyin doğal olanı
               ve doğal ortamı daha çok tercihimizdir.” sözlerine
               yer verdi.
               Ardından Türk dünyasının farklı coğrafyalarından   çaklama’, ‘taşlama’, ‘atışma’, ‘muamma’, ‘lebdeğ-
               programa iştirak eden âşıklar; gelenek içerisinde   mez’, ‘bozlak’ örnekleri sunarken diğer yandan
               icra ortamını oluşturan ‘hoşlama’, ‘güzelleme’, ‘ko-  Karacaoğlan’ın eserlerini icra ettiler.




               OMÜ’de Öğretmenler Günü Karma Sergisi


               Düzenlendi


               Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Re-  sında “Sanat Eğitiminin, genel eğitim öğretim içinde
               sim-  İş  Eğitimi  Anabilim  Dalı  tarafından  24  Kasım  bir duvarın içindeki tuğlaların harcı gibidir. Bu harç
               Öğretmenler Günü etkinlikleri kapsamında düzen-  olmazsa o tuğlalar birbirine yapışmayınca ayakta
               lenen karma sergiye sanatseverler büyük ilgi gös-  durmaz. Sanat eğitiminin asıl amacının kişinin ya-
               terdi.                                       ratıcılığını geliştirmek olduğunu, sanat eğitiminin
                                                            bunun gelişmesine katkı yapacaktır.” ifadelerini kul-
               Eğitim  Fakültesi  Sergi  Salonu’ndaki  açılışa;  Eğitim  landı.
               Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamza Çalışıcı, Güzel Sa-
               natlar Eğitimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Damla Bulut,  Sergide; resim, heykel, seramik, fotoğraf, baskı ve
               Resim- İş Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Halil  afiş alanlarında toplam 47 yapıt sanatseverle bu-
               Türker, idari personel, öğrenciler ve çok sayıda zi-  luşturuldu.
               yaretçi katıldı.
               Sergi; öğretim elemanları Prof. Dr. Sevgi Koyuncu,
               Prof. Dr. Ata Yakup Kaptan, Prof. Dr. Çağatay Kara-
               han, Doç. Dr. Benan Çokokumuş, Doç. Dr. Sena Sen-
               gir, Doç. Dr. Selma Karaahmet Balcı, Öğr. Gör. Atanur
               Sevim, Öğr. Gör. Murat Ağçiçek, Öğr. Gör. Ramazan
               Tilki, Arş. Gör. Eyüp Koçak ve çok sayıda öğrencinin
               katkılarıyla düzenlendi.
               Dekan Prof. Dr. Hamza Çalışıcı, serginin gerçekleş-
               mesinde emeği geçenlere ve katılımcılara teşekkür
               etti. Resim- İş Eğitimi Anabilim Dalı öğretim eleman-
               ları, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin katılım-
               larıyla gelenekselleşen sergilerini düzenlediklerini
               söyleyen Öğretim Görevlisi Murat Ağçiçek de ser-                                             OMÜBÜLTEN   Kasım - Aralık 2022
               gilerinin geniş bir katılımla açıldığına dikkat çekti.                                          Sayı 90
               Emekli Öğretim Üyesi Prof. Ali Boğa ise konuşma-
                                                                                                           53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60