Page 48 - OMÜ Bülten 90
P. 48

Etkinlikler     Araştırma
























                  OMÜBAM ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü İş

                  Birliğinde Bağımlılık Eğitimi Yapıldı


                  OMÜ Bağımlılıkla Mücadele Uygulama ve Araştırma  dedi. İstismar açısından dikkat çekici olan ve ayırt
                  Merkezi (OMÜBAM) ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş  edilmeyi kolaylaştıran ipuçlarını okul müdürleriyle
                  birliğinde Samsun ve ilçelerindeki ortaokul ve lise  paylaşan Orak, bildirim yükümlülüğüne de dikkat
                  yöneticilerine yönelik “Bağımlılıklar ve Risk Altında-  çekti. Bildirim yükümlülüğünün yerine getirilme-
                  ki Çocuklarla Çalışmada Okul Müdürlerinin Rol ve  sinde yaşanılan zorluklar ve ikilemlerle ilgili vaka
                  Sorumlulukları” konulu panel gerçekleştirildi.   örnekleriyle konuşmasına devam eden Orak, ihmal
                                                               ve istismarla mücadelede birincil, ikincil ve üçüncül
                  Panelde OMÜBAM Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Figen  düzey önleyici yaklaşımlar konusunda okul müdür-
                  Çavuşoğlu  “Okulda  Bağımlılıkla  Mücadele  Kapsa-  lerinin sorumluluklarının içeriği hakkında bilgilen-
                  mında Alınması Gereken Tedbirler ve İyi Uygulama  dirme yaptı.
                  Örnekleri”, OMÜBAM Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Öğr.
                  Üyesi Oya Sevcan Orak “Okulda İhmal ve İstismarın  “İhmal ve istismara yönelik her bilginin dikkate
                  Tanılanması” ve İl Emniyet Müdürlüğü Çocuk Şube  alınması lazım”
                  Biriminde Sosyal Hizmet Uzmanı olan Recep Göbel
                  “Adli Süreçteki Çocuğu Destekleme Okul Müdürleri-  Panelin son konuşmasını gerçekleştiren Sosyal Hiz-
                  nin Rol ve Sorumlulukları” konularında bilgi verdiler.  met Uzmanı Recep Göbel ise özellikle okullarda ih-

                                                               mal ve istismara yönelik bildirimlerde okuldaki bu
                  “Madde kullanımı tespit edildiğinde dışlama   konuda uzman olan rehber öğretmen tarafından
                  yaklaşımı sergilenmemeli”                    çocuktan alınan ifadenin tüm ayrıntıları ile rapor-
                                                               lanmasının çocuğun emniyette tekrar sorgulanma-
                  OMÜBAM Müdürü Çavuşoğlu konuşmasında okul-   ması  ve  böylece  daha  fazla  yıpranmasının  önlen-
                  da koruyucu yaklaşımların önemli olduğunu belirtti.  mesi açısından önemli olduğuna dikkat çekti. Ayrıca
                  Çavuşoğlu, “Uygulanacak programlarda müfredat-  ihmal ve istismara yönelik çocuğun verdiği her bil-
                  ta sağlık eğitimi içerikleri de yer almalı ve bu prog-  ginin dikkate alınarak değerlendirilmesi ve Emniyet
                  ramlar şiddet ve akran zorbalığını önlemeli. İyi bir  Müdürlüğü ile iletişime geçilmesini belirten Göbel,
                  okul iklimi oluşturmak ve bunu kanıt temelli yak-  Çocuk Şube Biriminde çalışan uzman personel ta-
                  laşımlarda da  belirtildiği üzere  sosyal  yeterlilikler  rafından sürecin yürütüldüğü ve belli aralıklarla
                  üzerine temellendirmek çok önemli. Bunların yanı  personelin  hizmet  içi  eğitimlerle  desteklendiğini
                  sıra öğrencilere reddetme becerisi, karar verme ve  açıkladı.
                  çatışma yönetimi gibi beceriler de kazandırılmalı.
                  Madde kullandığı tespit edilen çocuğun okuldan
                  dışlamak yerine olumlu davranışlar kazandırmaya
                  odaklanan yaklaşımlarda bulunmalıyız.” dedi.

                  “Öğretmenler ve okul yöneticilerine bu konuda
                  büyük sorumluluklar düşüyor”

                  Panelde ikinci konuşmayı gerçekleştiren OMÜBAM
                  Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Oya Sevcan
           OMÜBÜLTEN   Kasım - Aralık 2022  Sayı 90  Orak, “Çocuk ihmal ve istismarı hassas ve yüzleş-
                  mesi zor bir konu. Buna rağmen toplumun aydın
                  kesimini oluşturan öğretmenler ve okul yönetici-
                  lerine bu konuda büyük sorumluluklar düşüyor.”
          46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53