Page 174 - OMÜ Bülten 88
P. 174

rilerini arttırmak ve kişisel gelişimlerini sürdürmek  Proje sayesinde RPD öğrencileri de akran
               için dilin ve iletişimin gücünü kullanarak kendi so-  arabuluculuğu programı ile tanıştı
               runlarını çözebilmeli.” diye konuştu.
                                                            Prof. Dr. Kumcağız, projenin OMÜ’lü öğrenciler açı-
               Projenin eğitim danışmanı ve OMÜ Eğitim Fakül-  sından kazanımlarına dikkat çekerken devamında
               tesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hatice  şunları dile getirdi: “Proje sayesinde Üniversitemiz-
               Kumcağız ise 3 kurumun sinerjisinden doğan pro-  de öğrenim gören ve projeye gönüllü olarak katılan
               jede Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Ana   aday psikolojik danışmanlar, akran arabuluculuğu
               Bilim Dalında öğrenim gören öğrenciler ile birlikte   programı ile tanıştı ve uygulamalarda görev aldı.
               yer almaktan duyduğu mutluluğu belirterek “Proje-  Programın etkililiği ile ilgili farkındalık kazanan öğ-
               miz sivil toplum kuruluşu olan AKRANDER, Atakum   rencilerimizin ileride görev yapacakları okullarda
               Millî Eğitim Müdürlüğü ve Üniversitemiz iş birliği ile   arabuluculuk programını öğrencilerine başarı bir şe-
               gerçekleşmesi bakımından önem arz etmekte. Bu   kilde uygulayacaklarına inanıyorum.”
               projede anlaşmazlık ve çatışma yaşayan gençlerin,   Proje kapsamında Atakum ilçesindeki lise ve ortao-
               sorunlarını barışçıl bir şekilde nasıl yönetebilecek-  kullarda tamamlanan eğitimlerde; barış, diyalog, em-
               leri ve kendi lehleri doğrultusunda çözüme kavuş-  pati, anlaşma, uzlaşı, uyum sağlama ve bu yolda ça-
               turabilecekleri konusunda beceri kazanmaları ve   lışma, birliktelik gibi değer ve meziyetlerin okullarda
               kazandıkları becerileri içselleştirerek yaşamlarına   problem çözme vasfı olarak öğrencilere kazandırıl-
               uygulamalarını hedefledik. Bu sayede bugünün   ması ve gelecekte müzakereci arabulucu kişiler olma-
               gençlerinin ileride yetişkin olduklarında öncelikle   sı hedeflendi. Bu çerçevede okullarda akran arabulu-
               eşleriyle, meslektaşlarıyla ve iletişim kurdukları di-  culuğu odaları oluşturularak öğrencilerin uygulama
               ğer bireylerle yaşadıkları sorunları müzakere ede-  yapmaları kolaylaştırıldı. Yanı sıra da 2022 – 2023 eği-
               rek çözebilecekleri kanaatindeyiz. Bu bağlamda  tim yılında akran arabulucu öğrencilerin, okullarında
               projenin, bireylerin psikolojik iyilik hâlinin artırılma-  akranlarının anlaşmazlık ve çatışma durumlarında
               sına ve toplum barışına katkı sağlayabileceği söyle-  kendi çözümlerini bulmalarını kolaylaştıran arabulu-
               nebilir.” ifadelerini kullandı.              culuk faaliyetlerini yürütmeleri planlandı. 20.05.2022
































               Savunma Sanayii Başkanı Demir ve Rektör


               Ünal’dan Poligon Ziyareti


               Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Savunma  nı Demir ve beraberindekiler, OMÜ Rektörü Prof.
               Sanayii Başkanı Prof. İsmail Demir, OMÜ ev sahip-  Dr. Yavuz Ünal eşliğinde Samsun Yurt Savunma Atış
               liğinde  düzenlenen  “15  Temmuz  Sonrası  Savunma  Poligonunu ziyaret etti. Birçok ağır silahı da bün-
               Sanayii’ndeki Gelişmeler” konulu çalıştaya katıl-  yesinde bulunduran Samsun Yurt Savunma Atış
               mak üzere Samsun’a geldi. Savunma sanayindeki  Poligonu’nda incelemelerde bulunan Başkan Demir   OMÜBÜLTEN   Mayıs-Ağustos 2022
               şirketlerin  gelişimine  dair  yapılan  çalıştay  sonrası  ve Rektör Ünal, daha sonra poligonda atış talimine   Sayı 88
               ziyaretlerine devam eden Savunma Sanayii Başka-  katıldı. 02.08.2022
                                                                                                           173
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179