Page 173 - OMÜ Bülten 88
P. 173
OMÜ’den
Genç Arabulucu Barış Liderleri Müzakere
Kültürüne Katkı Sağlamaya Yemin Etti
2021 – 2022 eğitim yılında OMÜ, Akran Arabulucu- Uzman Psikolojik Danışman Naciye Çavuş Kasik,
luk Derneği (AKRANDER) ve Atakum İlçe Millî Eğitim akran arabuluculuğunun önemine değinerek, “Okul-
Müdürlüğü arasında imzalanan protokolle başlayan da Akran Arabuluculuğu Barış Yapıcı Lider Öğrenci
“Okulda Akran Arabuluculuğu Barış Yapıcı Lider Öğ- Yetiştirme Projesi; okullarda şiddetin önlenmesi,
renci Yetiştirme Projesi”nin yemin töreni yapıldı. çatışma ve anlaşmazlıkların müzakere edilerek ba-
rışçıl yollarla çözümlenmesi amacıyla öğrencilerin
Atakum Belediyesi Kültür Sanat ve Eğitim Merkezinde akran arabulucu olarak yetiştirilmesini amaçlıyor.
(AKSEM) gerçekleşen yemin töreninde; Atakum ilçe- Arabuluculuk okulda öğrenciler arasında yaşanan
sindeki lise ve ortaokullarda eğitimlerini tamamlayan anlaşmazlıkları öğrencilerin, yine kendi akranların-
toplam 239 akran arabulucu barış lideri yemin eder- dan olan arabulucu öğrencilerden yardım alarak
ken kendilerine başarı belgeleri takdim edildi. Pro- konuşup bu sorunlara bizzat çözüm yolları bulduğu
jede OMÜ’yü Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm ve dolayısıyla öz denetim ve sorumluluk duygularını
Başkanı Prof. Dr. Hatice Kumcağız ile Rehberlik ve Psi- geliştiren bir yöntem. Akran arabulucuları adil ve ta-
kolojik Danışmanlık Programı öğrencileri temsil etti. rafsız olan, etkili iletişim becerileri eğitimini tamam-
layarak arabuluculuk konusunda bilgi ve beceriye
Atakum protokolü de törende yer aldı sahip öğrencilerden oluşmakta.” dedi.
Yemin töreninde; Atakum Kaymakamı Kemal Yıl- Geliştirici ve etkili bir uygulama
dız, Atakum Belediye Başkanı Avukat Cemil Deveci,
Atakum İlçe Millî Eğitim Müdürü Mehmet İrfan Ye- Koordinatör Kasik, okullardaki arabuluculuk uygu-
tik, projenin danışmanı OMÜ Eğitim Fakültesi Eğitim lamasının; öğrenci anlaşmazlıklarında okul yönetimi
Bilimleri Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hatice Kumcağız, ve öğretmenlerin müdahalesi olmadan öğrencilerin
AKRANDER Başkanı Necdet Göğüsdere, Adalet Ba- kendi akranlarının desteğiyle kendi çözümlerini bul-
kanlığı Arabuluculuk Daire Başkanlığından Hâkim maları açısından çok geliştirici ve etkili bir uygulama
Nurşen Kaynar ile Atakum Rehberlik ve Araştırma olduğunu vurguladı.
Merkezi (RAM) Müdürü Nuray Kahraman eğitimden
başarıyla geçen öğrencileri yalnız bırakmadı. Kasik, projenin öğrencilere birçok kazanım sağladı-
ğına işaret ederek, “Öğrencilerin kendi sorunlarını
yetişkinlerin müdahalesi olmadan çözümleyebil-
“Akran arabuluculuğu, öğrencilerin öz denetim
OMÜBÜLTEN Mayıs-Ağustos 2022 Sayı 88 ve sorumluluk duygularını geliştiriyor” meleri; öz güven, sorumluluk ve yaratıcılıklarının
artmasına olanak sağlarken, onları okulda edilgen
Tören programında protokolün selamlama konuş-
ve denetlenen olmaktan çıkarıp sistemin etkin birer
malarının ardından söz alan Proje Koordinatörü parçası hâline getirir. Öğrencilerimiz, yaşam bece-
172