Page 47 - OMÜ Bülten 87
P. 47

“İlçe kampüslerin merkez kampüsle organik    tikten sonra Samsun’a, Atakum’a dönmesini değil,
               bağını kuracağız”                            kampüste kalmasını ve burada vakit geçirmesini is-
                                                            tiyoruz. Bunu başarabilirsek kente katkıları da arta-
               Yarım asırlık OMÜ’nün bulunduğu pozisyonu güç-  caktır. Bahsettiğim katkı ekonomik değil, bu hususu
               lendirmesi gerektiğine işaret eden Rektör Ünal,  özellikle belirtmek istiyorum. Çünkü üniversite kat-
               “Samsun’un hemen her bölgesinde kendisine ait bir  ma  değer  olarak  düşünüldüğünde  kentin  kültürü-
               yapısı olan OMÜ kendi enerjisini, akademik gücünü,  ne, medeniyetine, görgüsüne, zihinlerine etki eder.
               zihin potansiyelini bölgenin huzuruna, barışına, kül-  Eğer bunları yapabilirse ekonomik çarpanı otoma-
               türüne, medeniyetine, kalkınmasına katkı sağlama-  tik olarak artacaktır.” değerlendirmesinde bulundu.
               sı yönünde kullanması ve kullandırması gerekiyor.
               Bizim temel perspektifimiz buydu ve biz bütün kam-
               püslerimizi bu perspektifle yapılandırmayı planlıyo-
               ruz. Bafra Kampüsü için plan oluşturuldu ve sırada
               Çarşamba Kampüsü ve diğerleri var. Bütün kampüs-
               lerimizin merkez kampüsle organik bağını ve ilişki-
               sini kuracağız.” şeklinde konuştu.

               “Öğrencinin Bafra’da kalmasını önemsiyoruz”

               Bafra’ya gelen öğrencinin Bafra’da kalmasını, kam-
               püste olmasını istediklerini söyleyen Rektör Ünal,
               öğrencinin fiilen güvenli bir şekilde kampüsün içi-
               resinde bulunmasını ve zaman geçirmesini önemsi-
               yoruz. Öğrencinin derse gelip gittiği veya dersi bit-



               Matematik Bölümü Öğrencilerine Okurken

               İş İmkânı


               Mesleki Uygulama Programı ile Türkiye’deki fen-
               edebiyat fakülteleri içerisinde bir ilki başlatan Fen-
               Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü, şimdi de “Si-
               hirli Matematik Eğitmenliği Sertifika Programı” ile
               öğrencilerine daha 2. sınıfta iş imkânı sağlayacak.

               “İlk defa bir sertifika programını ders olarak müf-
               redatımıza alıyoruz”

               Protokol töreninde programın önemine işaret eden
               Dekan Prof. Dr. Emin Kasap, “Öğrencilerimize daha
               okurken mesleki deneyim kazanmalarını sağlaya-
               cak. Bugün de yine üniversiteler arasında bir ilki
               gerçekleştiriyoruz. İlk defa bir sertifika programını
               ders olarak müfredatımıza alıyoruz. ‘Sihirli Mate-
               matik Sertifika Programı’ dersi 2. sınıfın ilk döne-
               minde müfredatımızda yer alacak ve bu dersi alan
               öğrencilerimiz, ders sonunda altın, gümüş ve bronz
               olmak üzere sertifika sahibi olacak.” dedi.  materyallerle güzel bir program hazırlamıştık. Bu
                                                            program zaten Türkiye’de birçok yerde kullanılmak-
               “Çocukların matematiği sevmesini sağlamak için   ta. Bazı bölgelerde Milli Eğitim Bakanlığı ile de çalış-
               nitelikli insan kaynağına ihtiyacımız var”   maktayız. Buradaki protokolle üniversite öğrencile-
                                                            rimize matematiği nasıl doğru öğretebileceklerini,
               Genel Müdür Bülent Gündağ  Mert ise programın  bu  dersi  çocuklara  nasıl  sevdirebileceklerini  gös-
               içeriğine değinerek “Yaklaşık 3 yıldır Türkiye’de  tereceğiz. Türkiye çapında sihirli matematik işlevini
               matematik adına çok şeyi değiştirdiğimizi düşünü-  yerine getiren 156 arkadaşımız var. Onlara tabii çok
               yorum. Yaptığımız çalışmalarla çocukların 1. sınıf-  sayıda öğretmen gerekiyor. Çünkü bu sistemi yay-
               tan 5. sınıfa kadar çok hızlı etkili öğrenebilmesini  gınlaştırmak ve çocukların matematiği sevmesini   OMÜBÜLTEN   Ocak-Nisan 2022
               sağlamayı hedefliyoruz. Bunu gerçekleştirmek için  sağlamak için nitelikli insan kaynağına ihtiyacımız   Sayı 87
               de çizgi filmler, oyunlar, eğlenceli kitaplar ve dijital  var.” diye konuştu.
                                                                                                           45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52