Ondokuz Mayıs Üniversitesinde (OMÜ), nakille gelen 1 profesör ve 1 doçent doktor ile akademik aşama kaydederek doktor öğretim üyesi unvanını alan 16 akademisyen, Rektör Prof. Dr. Sait Bilgiç’in konuğu oldu.
Rektörlük Toplantı Salonu’nda, OMÜ ailesine katılarak yeni bir başlangıç yapan 1 profesör ve 1 doçent doktor ile gösterdikleri performansla akademik kariyerlerinde aşama kateden doktor öğretim üyelerinin her biriyle tanışan Rektör Prof. Dr. Bilgiç, kendilerine hayırlı olsun dileklerini iletip çalışmalarıyla Üniversiteye güç katacaklarına inandıklarını söyledi.
Göreve başladığından bu yana, OMÜ’nün öğretim üyesi kadrosuna yeni katılan akademisyenlerle bir araya gelip onların talep ve önerilerini dinleyen ve Üniversitenin onlardan beklentilerini paylaşan Rektör Prof. Dr. Bilgiç, bir kez daha yine farklı şehir ve üniversitelerden gelen akademisyenlerin de olduğu bu buluşmanın kendilerini hem sevindirdiğini hem de ümitlendirdiğini vurguladı.
Söz konusu nakiller ve unvanda yükselmeleri çok önemsediklerini belirten Rektör Bilgiç “Geleceğe dair planlarınız ve geliştirebileceğiniz becerileriniz olacağından Üniversiteye çok şey katacağınızı düşünüyorum. Zira dünyada artık üniversiteler tartılıyor, ölçülüyor, sıralanıyor, dolayısıyla bu değerlendirmelerin; hem size hem de üniversiteye yansımaları olurken, diğer yandan da üniversitelerin tercih edilebilirliğine ciddi anlamda etkisi oluyor. Akademik durağanlıkla söz konusu sıralamalarda üst basamaklara tırmanmanız mümkün değil. Ama sizlerin bu gerçekleri daha çabuk idrak edebileceğinizi, yenilik ve gelişmeleri daha hızlı takip edip benimseyebileceğinizi düşünüyorum. Bu kadrolarda bulunmamızın bize yüklediği sorumluluklar var ve bunları hakkıyla yerine getirebilmek için de kendimizi biraz zorlamamız gerekiyor zira dünyadaki değişim ve dönüşümü yakalayabilmek ancak bu tempoyla olası gözüküyor. Bizler de OMÜ olarak bu gelişmelerin gerisinde kalmamak için daha fazla çalışıp daha fazla üretmeli ve de daha iyi insan yetiştirmeliyiz. Çıtayı yükseltmeliyiz ki bu sıralamalarda daha iyi yerlerde olalım.” diye konuştu.
Konuşmasında, Türkiye’nin kurulan ilk 15 üniversitesinden biri olarak OMÜ’nün önemli bir konumda olduğunu belirten Rektör Bilgiç, son dönemde Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS), Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (DUS), Kaymakam Adaylığı Giriş Sınavı’nda OMÜ mezunu öğrencilerin birincilik ve ikinciliğe ulaşmalarının ve daha önceki yıllarda elde edilen derecelerin, OMÜ’nün eğitim-öğretim açısından iyi zemine sahip olduğunu gösterdiğini dile getirdi.
Üniversitenin öncelikli olarak belirlediği alanlardaki projeleri desteklediklerini kaydeden Prof. Dr. Bilgiç, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Avrupa Birliği projeleri ile üniversite-sanayi iş birliği çerçevesinde yürütülecek dış kaynaklı projelerin çoğalmasını istediklerini vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü: “ Bu tip projeler bizim hem araştırma geliştirme (AR-GE) bütçemizi zenginleştiriyor hem de ciddi bir çalışma disiplinini beraberinde getiriyor. Dolayısıyla kendi bütçe havuzumuzu genişletmek adına sonuçlarının daha etkili olabileceği çalışmalara imza atmamız mümkün olacaktır. Sizlerden de bu türde bir projeyi en azından deneyimlemenizi yani dış kaynaklı proje üretme sözü istiyoruz. Bu süreçle de ilgili olarak Teknoloji Transfer Ofisimizde sizlere yardımcı olmaya hazır genç ve istekli bir ekibimiz var. Proje hazırlıklarıyla ilgili hem kurslar düzenleniyor hem de kurslardan sonra fiilen destek de veriliyor. Bu çabalarımız da sonuç verdi zira bu sene, bir önceki yıla göre başvurular 2 katına çıktı. Proje hazırlık kurslarına katılan akademisyen ve araştırmacılarımızın sayısı 500’lere ulaşırken TÜBİTAK’a yönelik proje sunumlarımız ise 2 kat arttı.”
Akademisyenlerden dış kaynaklı proje üretme sözü alan Rektör Bilgiç, konuklarına ayrıca, akademik yaşamlarındaki değerlendirme ve yaklaşımlarında adil ve dürüst olmaları çağrısında bulundu.
Toplantı; akademisyenlerin görüş, istek ve temennilerini Rektör Bilgiç’le paylaşmasının ardından sona erdi.
Prof. Dr. Gülsüm Çamur – Sağlık Bilimleri Fakültesi / Sosyal Hizmet Anabilim Dalı
Doç. Dr. Ayşe Aksoy – Tıp Fakültesi / Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Özge İşeri – Sağlık Bilimleri Fakültesi / Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Emine Koç – Sağlık Bilimleri Fakültesi / Ebelik Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Kartal – Tıp Fakültesi / Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Taner Kasar – Tıp Fakültesi / Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Şevki Serhat Baydın – Tıp Fakültesi / Beyin ve Sinir Cerrahisi Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Nilden Arslan – Tıp Fakültesi / Halk Sağlığı Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Sedat Şen – Tıp Fakültesi / Nöroloji Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Nurullah Koçak – Tıp Fakültesi / Göz Hastalıkları Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Cangül Keskin – Diş Hekimliği Fakültesi / Endodonti Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Atakan – Eğitim Fakültesi / Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihî Temelleri Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Selda Örs Özdil – Eğitim Fakültesi / Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Altun – Eğitim Fakültesi / Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Fatih Çağatay Cengiz – İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi / Siyaset ve Sosyal Bilimler Anabilim dalı
Dr. Öğr. Üyesi Barış Özkan – Mühendislik Fakültesi / Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Derviş Müezzin – Yabancı Diller Yüksekokulu / Mütercim Tercümanlık (Arapça) Anabilim Dalı
Dr. Öğr. Üyesi Osman Serkan Gülfidan – Adalet Meslek Yüksekokulu / Adalet Programı