Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünün ev sahipliğinde her yıl düzenli olarak yapılan ‘VI. Klinik Rehber Hemşire Eğitim Programı’ geniş katılımla düzenlendi.
Koordinatörlüğünü Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özen Kulakaç’ın üstlendiği, düzenleme kurulunda ise Dr. Öğretim Üyesi Alaattin Altın ve Arş. Gör. Ahsen Taştan’ın yer aldığı programa klinikte çalışan hemşireler tarafından yoğun ilgi gösterildi.
Klinik Rehber Hemşire Eğitimine başta OMÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi olmak üzere Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Samsun Gazi Devlet Hastanesi, Samsun Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Hastalıkları Hastanesi, Ayvacık, Bafra, Çarşamba ve Suluova Devlet Hastaneleri, Ordu Devlet Hastanesi ve Özel Medicana Hastanesinde görev yapan 40 hemşire katıldı.
Eğitimin ilk gününde Program Koordinatörü Prof. Dr. Özen Kulakaç ve Hemşirelik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Şenay Arlı açılış konuşmalarını yaptı. Ardından program Prof. Dr. Özen Kulakaç’ın “Hemşirelik Eğitiminde Klinik Rehberlik, Tanımı, Rehberin Özellikleri, Rol ve Sorumlulukları” ve “Patricia Benner’ın Acemilikten Ustalığa Hemşirelik Teorisi Çerçevesinde Öğrenci Hemşireler için Hemşire Rehberliğinin Önemi” adlı sunumları ile devam etti. Daha sonra Hemşirelik Bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Seval Ağaçdiken Alkan’ın “Farklı Öğrenme Stilleri ve Klinik Öğrenme Deneyimine Etkisi”, Dr. Öğr. Üyesi Serap Güleç’in “Uygulamada Etkili Geri Bildirim Verme”, Dr. Öğr. Üyesi Ruveyde Aydın’ın “Olumlu Öğrenme Çevresinin Oluşturulması ve Klinik Rehber Hemşirenin Rolü” sunumları yer aldı. Birinci gün programı Dr. Öğr. Üyesi Figen Çavuşoğlu’nun “Klinik Büyüme ve Gelişme Aracı Olarak Yansıtma” sunumlarıyla sona erdi.
Eğitimin ikinci gününde ise Hemşirelik Bölümü’nden Doç. Dr. Şenay Arlı’nın “Uygulamanın Değerlendirilmesi; Bilgi, Beceri ve Tutumlarda Gelişmeyi İzleme, Başarıyı Sürekli Değerlendirme”, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Ünaldı Baydın’ın “Ekip Çalışması, Liderlik Ve Klinik Öğretim”, Doç. Dr. Esra Tural Büyük’ün “Bölümün Klinik Uygulama Hedefleri, Kayıt ve Dokümanları”, Dr. Öğr. Üyesi Özge İşeri’nin “Öğrencinin Bilgisini Uygulamaya Aktarmasına Yardım Etme Sürecinin Planlanması”, Dr. Öğr. Üyesi Alaattin Altın’nın “Değerlendirmenin Dokümantasyonu, Zorluklar ve Çözüm Önerileri”, Dr. Öğr. Üyesi Oya Sevcan Orak’ın “Rehberlikte İletişim ve Öğrenciyi Destekleme Stratejileri Dinleme, Güven ve İlişki Geliştirme” sunumları yer aldı.
Eğitime katılan hemşireler eğitimden memnun kaldıklarını, bu tür eğitimlerin mezuniyet sonrası akademik bilgi birikimlerine katkı sağladığını, klinikte çalışan hemşireler olarak akademide yer alan meslektaşlarıyla birlikte çalışmanın hemşirelik mesleğinin gelişimine önemli katkılar verdiğini söylediler.
Klinik Rehber Hemşire Eğitimi Programını tamamlayan katılımcılara 5 yıl geçerliliği bulunan ‘Klinik Rehber Hemşire’ katılım belgesi verildi.