MENU

E-Ticaret ve Markalaşma
14 Şubat 2017, Salı - 10:01
Güncelleme: 14 Şubat 2017, Salı - 10:21

n11 Marka Pazarlama Müdürü Ömürden Sezgin İletişim Fakültesinin konuğu oldu. Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesinde düzenlenen “Dijital Pazarlama ve E-Ticaret” seminerinde n11 Marka Pazarlama Müdürü Ömürden Sezgin, sektördeki deneyimlerini öğrencilere örnekler üzerinden anlattı.

Etkinliğe; İletişim Fakültesi Dekan Yardımcıları Yrd. Doç. Dr. Sinan Kaya ve Yrd. Doç. Dr. Ahmet Oktan, Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Onur Bekiroğlu, Radyo Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ömer Çakın, Halka İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Recep Yılmaz,  öğretim elemanları,  İletişim Fakültesi ve Çarşamba Ticaret Borsası Meslek Yüksekokulu öğrencileri katıldı.

2013 yılında, son yılların en başarılı elektronik ticaret şirketlerinden n11.com’un kuruluşunda yer alan Sezgin, dijital pazarlamada markalaşmanın önemini vurguladı. Markalaşmanın öncelikle “tanım” ile başladığını belirten Sezgin, "Marka algısı tutarlı olmadır. Aksi takdirde bireyler arasında iletişimsizlik meydana gelir. Bunun olmaması için de marka ismini doğru seçmek ve farklı adres isimleri almamak gerekir.” dedi.

“Hedef kitlenin kriterleri dikkate alınmalı”

Sezgin sunumunda, “marka mühendisi” olarak yapılması gerekenleri sıralayarak iyi bir marka oluşturmak için araştırma, analiz, tespit ve strateji geliştirmek gerektiğine dikkat çekti. Saha araştırmasının önemine vurgu yapan Ömürden Sezgin, “Araştırmayı yaparken hitap edilen kesimin kriterlerinin dikkate alınması gerekir. Bunu yapmadığınız zaman sağlıklı bir marka ortaya koyamazsınız.” şeklinde konuştu.

Seminer, Sezgin'in yazarlığını yapmış olduğu 'Yerim Seni İstanbul' adlı kitabı İletişim Fakültesinin davetine nezaketen hediye etmesi ve İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Ahmet Oktan'ın  Sezgin'e takdim ettiği teşekkür belgesi ile son buldu.

1981 Samsun doğumlu olan Sezgin, liseyi Samsun Anadolu Lisesinde okudu. Üniversiteyi, ODTÜ Endüstri Mühendisi olarak bitirip ardından 2007 yılında ODTÜ’de yüksek lisansını tamamladı. Şu an ise n11 Marka Pazarlama Müdürü olarak çalışıyor.

Sezgin, Marka Pazarlama Müdürlüğü’nün dışında birçok projenin de kuruculuğunu ya da yazarlığını yaptı. “Sonradan Gurmeler, Sırtçantalılar ve Gurmebüs” gibi gençlik projelerinin kuruculuğunu üstlenen Sezgin, ayrıca “TecrübEM, SeyahatnamEM ve Yerim Seni İstanbul” kitaplarının da yazarlarındandır.

X
Secure Login

This login is SSL protected