Page 68 - OMÜ Bülten 90
P. 68

OMÜ’den





























                  Lisans Öğrencilerine Yönelik Proje Yazma


                  Eğitimleri Başladı


                  OMÜ Proje Yönetim Ofisi (PYO) tarafından destek-  proje hazırlamada kişilik özellikleri, 2209 A proje
                  lenen, yürütücülüğünü Eğitim Fakültesi Öğr. Üyesi  öneri formunun tanıtımı, özgün değer bölümünün
                  Prof. Dr. Süleyman Yaman’ın yaptığı ve Sürekli Eği-  yazımı, yöntem bölümünün yazımında dikkat edil-
                  tim Merkezi (OMÜSEM) tarafından organize edilen  mesi gereken hususlar, proje yönetimi bölümünün
                  ‘Lisans Öğrencilerinin Araştırma Projelerine Yöne-  yazımı ve iş paketlerinin oluşturulması, yaygın etki
                  lik Farkındalığının Artırılmasında ve Proje Yazma  bölümünün yazımında dikkat edilmesi gereken
                  Becerinin Geliştirilmesinde Uygulamalı Proje Ha-  hususlar, proje hazırlama ve yönetimi sürecinde
                  zırlama ve Yazma Eğitiminin Etkisinin İncelenmesi’  iş birlikli çalışmaya dönük uygulamalar, proje fikri
                  eğitimi tamamlandı.                          bulma, proje fikrinin yapılandırılması, proje yazma
                                                               uygulamaları, grup halinde proje yazma, projede
                  Lisans düzeyinde 2., 3. veya 4. sınıflardaki aktif öğ-  bütçelendirme ve dikkat edilmesi gereken husus-
                  rencilerin katılabildiği programda; Prof. Dr. Ahmet   lar, projelere başvuru aşaması, başvuru kabul son-
                  Balkaya, Prof. Dr. Dilek Çelikler, Prof. Dr. İbrahim   rası yapılacaklar anlatıldı.
                  Turan, Prof. Dr. Kamil Işık, Prof. Dr. Nilüfer Özkan,
                  Prof. Dr. Nuray Keskin, Prof. Dr. Süleyman Yaman,   “Öğrencileri proje yazmaya teşvik etmeyi
                  Doç. Dr. Betül Bal Gezegin, Doç. Dr. Mevlüt Gürbüz,   hedefliyoruz”
                  Dr. Öğr. Üyesi Burak Akyüz, Dr. Öğr. Üyesi Cuma Yıl-
                  dırım, Dr. Öğr. Üyesi Çağatay Yıldırım, Dr. Öğr. Üyesi   Konu ile ilgili bir açıklama yapan Proje Yürütücüsü
                  Cüneyt Tamer, Dr. Öğr. Üyesi Özge Öz Yıldırım, Öğr.   Prof. Dr. Süleyman Yaman, “Üniversite öğrencile-
                  Gör. Dr. Adem Kocaman, Dr. Belgin Bal İncebacak,   rinin proje hazırlaması ve bu destek programına
                  Öğr. Gör. Dr. Şeyma Yücel, Arş. Gör. Aslı Sarışan   yönelik  farkındalıklarının artırılması,  kendilerinin
                  Tungaç, Arş. Gör. Gürhan Ünal, Arş. Gör. Furkan Ki-  akademik, mesleki ve kişisel gelişim süreçlerinde
                  razcı ve Arş. Gör. Dilek Çelik Eren eğitim verdi.
                                                               önem taşımaktadır. Projelerin gün geçtikçe önem
                                                               kazandığı dünyamızda; üniversite öğrencilerinin,
                  Programda 14 saatlik teorik eğitim OMÜ Uzaktan
                  Eğitim Merkezi (UZEM) aracılığı ile yapıldı. Projele-  yapacakları çalışmaları projelendirerek yönetme-
                  rin uygulamalı şekilde yazımı ise SEM organizas-  leri, mesleklerine başladıklarında katma değe-
                  yonu ile OMÜ Yaşam Merkezinde yüz yüze gerçek-  ri yüksek ürünler ortaya çıkarmalarına da katkı
                  leştirildi.                                  sağlayacaktır. Öğrencilerin proje yazmaya teşvik
                                                               edilmesi, proje kültürünün kendilerine aşılanma-
                  Eğitimlerde proje yazımındaki püf noktalar   sı, üniversitedeki proje başvurularının ve mevcut
                  anlatıldı                                    başvurulardaki kabul oranlarının artması, bu pro-
                                                               jenin hedefleri arasında yer almaktadır. Bunun
                  Proje kapsamında; proje ile ilgili temel kavramlar  amaçla, eğitim sürecinde hazırlanan proje önerile-
                                                               rinin 2022 ve 2023 yıllarındaki çağrı dönemlerinde
                  ve proje döngüsü, bir problemin/fikrin ar-ge pro-
           OMÜBÜLTEN   Kasım - Aralık 2022  Sayı 90  jesine dönüştürülmesi, proje yazarken dikkate  TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araş-
                  alınması gereken hususlar, etkili yazım önerileri  tırma Projeleri Destek Programına proje başvuru-
                  ve ret nedenleri, proje formu ve değerlendirme  su olarak sunulması hedeflenmektedir.” ifadelerini
                  kriterleri, projeler için veri tabanlarının kullanımı,  kullandı.
          66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73