Page 68 - OMÜ Bülten 90
P. 68
OMÜ’den
Lisans Öğrencilerine Yönelik Proje Yazma
Eğitimleri Başladı
OMÜ Proje Yönetim Ofisi (PYO) tarafından destek- proje hazırlamada kişilik özellikleri, 2209 A proje
lenen, yürütücülüğünü Eğitim Fakültesi Öğr. Üyesi öneri formunun tanıtımı, özgün değer bölümünün
Prof. Dr. Süleyman Yaman’ın yaptığı ve Sürekli Eği- yazımı, yöntem bölümünün yazımında dikkat edil-
tim Merkezi (OMÜSEM) tarafından organize edilen mesi gereken hususlar, proje yönetimi bölümünün
‘Lisans Öğrencilerinin Araştırma Projelerine Yöne- yazımı ve iş paketlerinin oluşturulması, yaygın etki
lik Farkındalığının Artırılmasında ve Proje Yazma bölümünün yazımında dikkat edilmesi gereken
Becerinin Geliştirilmesinde Uygulamalı Proje Ha- hususlar, proje hazırlama ve yönetimi sürecinde
zırlama ve Yazma Eğitiminin Etkisinin İncelenmesi’ iş birlikli çalışmaya dönük uygulamalar, proje fikri
eğitimi tamamlandı. bulma, proje fikrinin yapılandırılması, proje yazma
uygulamaları, grup halinde proje yazma, projede
Lisans düzeyinde 2., 3. veya 4. sınıflardaki aktif öğ- bütçelendirme ve dikkat edilmesi gereken husus-
rencilerin katılabildiği programda; Prof. Dr. Ahmet lar, projelere başvuru aşaması, başvuru kabul son-
Balkaya, Prof. Dr. Dilek Çelikler, Prof. Dr. İbrahim rası yapılacaklar anlatıldı.
Turan, Prof. Dr. Kamil Işık, Prof. Dr. Nilüfer Özkan,
Prof. Dr. Nuray Keskin, Prof. Dr. Süleyman Yaman, “Öğrencileri proje yazmaya teşvik etmeyi
Doç. Dr. Betül Bal Gezegin, Doç. Dr. Mevlüt Gürbüz, hedefliyoruz”
Dr. Öğr. Üyesi Burak Akyüz, Dr. Öğr. Üyesi Cuma Yıl-
dırım, Dr. Öğr. Üyesi Çağatay Yıldırım, Dr. Öğr. Üyesi Konu ile ilgili bir açıklama yapan Proje Yürütücüsü
Cüneyt Tamer, Dr. Öğr. Üyesi Özge Öz Yıldırım, Öğr. Prof. Dr. Süleyman Yaman, “Üniversite öğrencile-
Gör. Dr. Adem Kocaman, Dr. Belgin Bal İncebacak, rinin proje hazırlaması ve bu destek programına
Öğr. Gör. Dr. Şeyma Yücel, Arş. Gör. Aslı Sarışan yönelik farkındalıklarının artırılması, kendilerinin
Tungaç, Arş. Gör. Gürhan Ünal, Arş. Gör. Furkan Ki- akademik, mesleki ve kişisel gelişim süreçlerinde
razcı ve Arş. Gör. Dilek Çelik Eren eğitim verdi.
önem taşımaktadır. Projelerin gün geçtikçe önem
kazandığı dünyamızda; üniversite öğrencilerinin,
Programda 14 saatlik teorik eğitim OMÜ Uzaktan
Eğitim Merkezi (UZEM) aracılığı ile yapıldı. Projele- yapacakları çalışmaları projelendirerek yönetme-
rin uygulamalı şekilde yazımı ise SEM organizas- leri, mesleklerine başladıklarında katma değe-
yonu ile OMÜ Yaşam Merkezinde yüz yüze gerçek- ri yüksek ürünler ortaya çıkarmalarına da katkı
leştirildi. sağlayacaktır. Öğrencilerin proje yazmaya teşvik
edilmesi, proje kültürünün kendilerine aşılanma-
Eğitimlerde proje yazımındaki püf noktalar sı, üniversitedeki proje başvurularının ve mevcut
anlatıldı başvurulardaki kabul oranlarının artması, bu pro-
jenin hedefleri arasında yer almaktadır. Bunun
Proje kapsamında; proje ile ilgili temel kavramlar amaçla, eğitim sürecinde hazırlanan proje önerile-
rinin 2022 ve 2023 yıllarındaki çağrı dönemlerinde
ve proje döngüsü, bir problemin/fikrin ar-ge pro-
OMÜBÜLTEN Kasım - Aralık 2022 Sayı 90 jesine dönüştürülmesi, proje yazarken dikkate TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araş-
alınması gereken hususlar, etkili yazım önerileri tırma Projeleri Destek Programına proje başvuru-
ve ret nedenleri, proje formu ve değerlendirme su olarak sunulması hedeflenmektedir.” ifadelerini
kriterleri, projeler için veri tabanlarının kullanımı, kullandı.
66