Page 69 - BÜLTEN89w
P. 69

OKTAM, “Eğitici Drama” ile “Çocuk ve


               Ergenle Görüşme” Eğitimleri Düzenledi






















               OMÜ Kadın ve Toplum Uygulama ve Araştırma Mer-  çocukla iletişim kurabilmek, kurulmuş olan iletişimi
               kezi (OKTAM) ile Samsun Aile ve Sosyal Politikalar İl  sürdürebilmek için bireylerin çocuğun bedensel, zi-
               Müdürlüğü iş birliği çerçevesinde her ay gerçekle-  hinsel, sosyal, duygusal, kişilik ve ahlaki özelliklerini
               şen eğitimler devam ediyor.                  bilmesi ve gelişim dönemine uygun iletiler vermesi
                                                            gerektiği üzerinde durdu.
               Samsun Kadın Konukevi ve OMÜ Konukevinde görev
               yapan yönetici ve meslek elemanlarına yönelik veri-  İletişimin  temel unsurlarını bilmek  ve bu unsurları
               len Eylül ayı eğitimlerinde İnsan ve Toplum Bilimleri  çocuğun gelişim seviyesine uygun düzeyde kullan-
               Fakültesi Psikoloji Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Abdullah  manın önemine vurgu yapan Dicle, çocukla iletişim
               Nuri Dicle “Çocuk Gelişim Dönemlerine Göre Riskler  kurarken kullanılan dilin önemli olduğunu, öncelik-
               ve Yaklaşım/ Çocuk ve Ergenle Görüşme” konusun-  le beden dili ardından sözel dilin açık, net ve yalın
               da, Fen Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi  kullanımına dikkat edilmesi gerektiğine dikkat çekti.
               Öğr. Üyesi Doç. Dr. Esen Ersoy ise “Eğitici Drama/
               Oyun Terapisi” konusunda eğitim verdi.       İkinci eğitimde, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
                                                            Öğretim Üyesi Doç. Dr. Esen Ersoy, yaratıcı drama
               OKTAM’da gerçekleştirilen ilk eğitimde Psikoloji Bö-  öğretim yöntemi ile etkili iletişim ve tanışma atöl-
               lümünde görev yapan Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Nuri  yesi çalışmaları gerçekleştirdi. Ersoy, yaratıcı dra-
               Dicle, çocuk gelişim dönemleri ve bu dönemde gö-  ma öğretim yönteminin ısınma aşamasında çeşitli
               rülen özellikleri anlattı. Dicle, çocukla sürekli iletişim  oyunlarla katılımcıların sürece ısınmaları ve grup
               içinde olan bireylerin sağlıklı iletişim kurabilmek için  dinamiklerini sağlanmasına çalıştı. Katılımcıların
               çocuğun kendine özgü niteliklerini bilmek, iletişim-  sorularının cevaplandığı eğitimin sonunda, OKTAM
               deki temel koşullarını anlamak onu bir bütün olarak  Müdürü Prof. Dr. Hatice Kumcağız tarafından eğit-
               fark etmek durumunda olduğunu ve bu noktada  menlere teşekkür belgesi takdim edildi.


               OKTAM’dan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Sevim


               Alışır’a Ziyaret


               OMÜ Kadın ve Toplum Uygulama ve Araştırma Mer-
               kezi (OKTAM) Müdürü Prof. Dr. Hatice Kumcağız,
               Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Dilek Güvenç ve Yönetim
               Kurulu Üyeleri Prof. Dr. Mucize Ünlü, Doç. Dr. Medi-
               ha Mangır, Doç. Dr. Şener Şentürk, Rektör Yardımcı-
               sı Prof. Dr. Sevim Alışır’ı makamında ziyaret ederek
               yeni görevinde başarılar dilediler.

               Ziyarette Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Sevim Alışır’a,
               OMÜ’deki üst düzey mevkilerdeki yönetici kadın sa-
               yısının artmasından duyulan memnuniyet dile geti-                                            OMÜBÜLTEN   Eylül - Ekim 2022
               rilerek OKTAM’ın sürdürmekte olduğu ve gelecekte                                                Sayı 89
               planladığı çalışmalar hakkında bilgi verildi.
                                                                                                            67
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74