Page 227 - OMÜ Bülten 87
P. 227
böyle görmek ve değerlendirmek gerekiyor. Bir de
kendimizi görmek açısından şunları söylemeliyim:
Günlük hayatta tercihlerde bulunuyoruz, örneğin
markete gittiğimizde bununla alakalı hiçbir duyarlılık
göstermiyoruz. Filistinlilerin yüksek paralarla evle-
rini satıp başka yerlere taşındığı iddia edilirken, söz
gelimi bir içeceğe verilen her kuruşun Filistinlilere
kurşun olarak yağdığı bilindiği hâlde ‘İşte ben bunu
seviyorum, kaliteli bir ürün’ gibi bir sürü bahaneyle
o ürün alınmaya devam ediliyor. Burada dikkatinizi
çekmek istediğim nokta şu: Öteki üzerinden birta-
kım olumsuzlukları öne çıkarmak suretiyle bilgelik
pazarlamaktan ya da entelektüel rolü oynamaktan
vazgeçmek gerekiyor, yani burada samimi olmak
zorundayız. Peki burada samimiyetin ölçüsü nedir?
Müslümanların ilk kıblesi Beytü’l-Maktis’tir ve bizim
için özeldir. Bugünkü Kudüs’ü yahut buradaki Filis-
tinlilerin verdiği mücadeleyi, sergilediği cesareti ve
basireti ne olarak görmek gerekir derseniz, aslında “Kudüs ve Mescid-i Aksa bir insanlık meselesidir”
bunu onur olarak görmeliyiz. Bu mücadele; ümme-
tin hâlen kalbinin attığını gösteriyor, hâlen ümmetin Son olarak fikirlerini aktaran SAMÜ Rektörü Prof. Dr.
kutsallığı ve değerlerini koruyacak insanların var Mahmut Aydın ise Kudus’ün kadim tarihine atıfta bu-
olduğunu ispat ediyor. Bunun için de şükretmek ge- lunarak, “Kudüs ve Mescid-i Aksa bir insanlık mesele-
rekiyor.” değerlendirmesinde bulundu. sidir. Sadece Mescid-i Aksa değil, o eski Kudüs olarak
bildiğimiz ve Hristiyan ile Yahudi eserlerinin de içinde
“Evimiz bizim için ne kadar mukaddesse Kudüs bulunduğu alanın son derece önemli olduğunu düşü-
de bizim için o kadar mukaddestir” nüyorum. Eğer önemli olmasaydı Hz. Ömer, Kudüs’ü
fethettiğinde buraya Yahudilerin dönmesine izin
Panelistlerden İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi vermezdi. Yine önemli olmasaydı Selahaddin Eyyubi,
Prof. Dr. Şinasi Gündüz de Kudüs’ün Müslümanlar Haçlılar tarafından Yahudilerin tekrar Kudüs’e dön-
için önemi üzerinde durarak “Aslında mesele bizim mesine izin vermezdi. Yanı sıra, Osmanlılar Kudüs’ü
açımızdan bakıldığında Mescid-i Aksa meselesidir. sadece Müslüman toplumun malı yapmak isteselerdi
Mescid’i Aksa’ya egemen olan, Kudüs’e egemen 450 yıllık hâkimiyetleri boyunca bunu gerçekleştire-
olur. Kudüs’e egemen olan da Filistin’e ve tüm iş- bilirlerdi. Hatta Ağlama Duvarı’nı da yıkabilirlerdi, ama
gal altındaki topraklara hükmeder. Kudüs meselesi; bunları yapmadılar. Bu eserleri korudular çünkü bu
Arapların, Filistinlerin meselesi değil, tam tersine mirasın Hz. İbrahim ve de soyundan gelenlerle ilinti-
bizim meselemizdir. Evimiz bizim için ne kadar mu- li olduğunun farkındaydılar. Orayı aslında bir dünya
kaddes; kendi ırzımız, namusumuz ne kadar kutsal şehri, insanlığın şehri, bir medeniyet şehri hâline ge-
ise Kudüs de bizim için o kadar mukaddestir.” söz- tirdiler. Bundan ötürü Kudüs’ü insanlık sorunu olarak
lerine yer verdi. düşünmek gerekiyor.” açıklamasında bulundu.
Rektör Ünal, “Ramazan Meclisi: Ramazan’ın
Ruhu” Programına Katıldı
Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, Cihannüma Toplu-
luğu tarafından düzenlenen ‘Ramazan Meclisi:
Ramazan’ın Ruhu’ adlı sohbet programına katıldı.
Cihannüma Topluluğunun YouTube kanalından canlı
yayınlanan program, Erol Erdoğan’ın moderatör-
lüğünde gerçekleşti. Programda Sivas Cumhuriyet
Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alim Yıldız, Milli Eğitim
Bakanlığı (MEB) Din Öğretimi Genel Müdürü Nezir
Gül de yer aldı. Üçüncüsü gerçekleştirilen Ramazan
Meclisi adı altında düzenlenen programda, Rama- OMÜBÜLTEN Ocak-Nisan 2022
zan ayının maneviyatı, zarafeti, kültürü ve edebiyatı Sayı 87
üzerine konuşuldu.
225