Page 189 - OMÜ Bülten 87
P. 189
“Üniversitemizde bir dönüşümün gerçekleşmesi “Samsun TEKNOPARK’ta firma kuran
için çabalıyoruz” öğrencilerimiz var”
Program sunucusu Esra Esen Atayeter’in, pandemi Belirledikleri eğitim-öğretim stratejisi ve arzula-
sürecince OMÜ’nün uzaktan eğitim sürecini nasıl dıkları öğrenci profili hakkında da bilgiler paylaşan
yönettiğine ilişkin sorusunu ise Rektör Ünal şöyle OMÜ Rektörü, bu süreci şu sözlerle dile getirdi:
yanıtladı: “OMÜ, 10 yılı aşkın uzaktan eğitim siste- “Öğrencilerin misyon itibarıyla araştırmacı olmasını
mini kullanan üniversitelerden biri. Pandemi başla- öngörüyoruz. Bahsettiğim; eleştirebilen, değerlen-
dıktan 1 hafta sonra bütün dersler uzaktan eğitime direbilen, teklif sunabilen vb. özelliklere sahip bir
uygun hâle getirildi. Aslında uzaktan eğitim; üniver- öğrenci profili. Bizler de belirlediğimiz hedefler doğ-
sitedeki bölümlerin mezun yeterliliklerini merkeze rultusunda laboratuvarlarımızın tamamını öğrenci-
koyup bu yeterlilikleri kazandırmayı hedef hâline lerimize açtık. Daha da önemlisi, lisans düzeyindeki
getirirse çok büyük bir fırsat sağlıyor. Bu hususta öğrencinin proje yazmasını, proje yönetmesini ve
asıl sorguladığımız nokta; öğrencilerin başarısı- raporlamasını istiyoruz, nihayetinde de buradan bir
nın, bizlerin geleceğe güvenle bakmasını sağlayan kültürün oluşmasını bekliyoruz. Projesi kabul edi-
elimizdeki en güçlü silah olmasıdır. Çünkü öğrenci len her bir öğrencimize 5 bin lira destek veriyoruz.
mutlu olduğunda ailesi de mutlu olacak ve aile mut- Bu desteğin rakamsal olarak çok değeri yok ama o
lu olduğunda toplum da mutlu olacak. Dolayısıyla düzeydeki bir öğrencinin projesinin destek görme-
bizler Üniversitemizde bir dönüşümün gerçekleş- si; gelecekte öz güveni yüksek, sosyal sorumluluk
mesi için çabalıyoruz. Evet diploma gerekli ama ye- sahibi kişilerin yetişmesine vesile olacaktır. Son
terli değil. Bütün istihdam alanları, diplomayı şart bir yıl içinde Üniversitemizde araştırma geliştirme
koşuyor ancak işverenin asıl aradığı; diploma değil. (AR-GE) projelerinde bir önceki yıla göre yüzde 80
Bu aşamada diplomanın marka değeri önem kaza- civarında bir artış oldu. Bu artış, yürüttüğümüz po-
nıyor. İstihdam sağlayan kişiye güven verecek olan; litikaların sonucu. 2022’de de bir önceki yıla göre
söz konusu kurumun itibarıdır. OMÜ de kurumsal yüzde 200’lük bir artış bekliyoruz. Şunu belirtmem
itibarını güçlendirme ve de paydaşlarına yönelik gerekir ki bu eğitimlere millî eğitimdeki öğretmen-
güven tesisi noktasında ciddi çaba içerisinde. Gö- leri de dâhil ettik. Arkasından da 11 üretim atölyesi
rev yaptığımız 1 buçuk yıllık süre zarfında 2 temel kuruldu. Öğrencilerimize de şunu söyledik: Randevu
noktaya odaklandık. İlki misyon değişikliğiydi ve almak suretiyle 24 saat açık kalacak bu atölyeleri ve
bu süreçte bilgi, mutlaka beceriye dönüştürülmeli, buradaki ekipmanları kullanabilirsiniz. Bizler size
zira bilgi artık çok hızlı eskiyor. Yeni dünyayı okudu-
ğumuzda yapmamız gereken; bilgiyi üretmeyi öğ- danışmanlık yapabiliriz. Kısacası kampüsün bütün
retmektir. Öğrenci, bilgisini beceriye dönüştürerek yönüyle eğitim alanına çevrilmesini istiyoruz. Örnek
üniversiteden mezun olmalı.” vermek gerekirse bu 11 atölyede, Samsun’un ev sa-
hipliğinde Karadeniz Bölgesi’nde yapılacak TEKNO-
“Öğrenciler mezun yeterliliği konusunda FEST 2022 kapsamında doğrudan desteklediğimiz
talepkâr olmalı” 44 takım var. Buradaki temel espri; özgün düşünce
üretmek ve bu düşünce patentlenecekse OMÜ Tek-
Programın ilerleyen bölümlerinde mezun yeterli- noloji Transfer Ofisi üzerinden bu süreç yürütülecek.
liği ve öğrenci profili üzerinde duran Rektör Ünal Bu süreci gerçekten çok önemsiyoruz, nitekim kam-
“Öğrencinin aslında okul hayatına başladığı andan püsteki Samsun TEKNOPARK’ta firma kuran ve üre-
itibaren eğitiminin takip edilmesi gerekiyor. Bu tim aşamasında olan öğrencilerimiz var.”
süreçte yeterlilik açısından bir boşluk olduğunda
geriye dönülüp bunun telafi edilmesi şart. Aksi tak- “Akademisyenden OMÜ’nün hızına ve yükselme
dirde yetersiz bir eğitim ülkenin geleceğini karartı- ivmesine katkı sağlamasını bekliyoruz”
yor. Niteliksiz insanlarla uğraşmak, başka sorunlar
ortaya çıkarıyor. Yönetmek de zorlanıyorsunuz, hiz- OMÜ’nün lisansüstü eğitimdeki hedeflerini de pay-
met kalitesini yakalayamıyorsunuz. Burada hâliyle laşan Rektör Ünal, planladıkları yapılanmadan söz
sistemin kendisini sorgulamalıyız. Bu açıdan bizim ederek “Lisansüstü eğitimde yeni programların açıl-
paradigma değişikliği dediğimiz husus, eğitimin re- ması, eskilerin revize edilmesi, gerekiyorsa kapatıl-
vize edilmesiydi ki bu revizyonu deklare ettik. Diğer ması ve disiplinler arasılığa yönelinmesi söz konusu.
taraftan öğrenciler de bu süreçte bahsettiğim ye- Amaç; kendi insan kaynağına sahip olan ve hatta
terlilikleri elde etmek için çaba harcamalı. Eğer bu bunu bir şekilde ihraç eden üniversite pozisyonuna
temin edilemiyorsa talep edilmeli yani öğrenci bi- dönmek. Bunu büyük oranda başarıyoruz ama lisan-
linçli bir birey olarak geleceğini şekillendirecek bu süstü eğitimde çok daha ayrışarak yola devam et-
yeterliliklerin peşine düşmeli. Örneğin, dil öğrenme mek istiyoruz. Üniversitemizde atama yükselme kri-
yahut inovasyon konusunda yeterlilik vadediliyor- terlerini gözden geçirdik. Düşündüğümüz sistemde
sa öğrenci bunları yönetimden talep etmeli.” değer- akademisyenin performansını dikkate alan unsurlar
OMÜBÜLTEN Ocak-Nisan 2022 Sayı 87
lendirmesinde bulundu. olacak.” açıklamasında bulundu.
187