Page 189 - OMÜ Bülten 87
P. 189

“Üniversitemizde bir dönüşümün gerçekleşmesi   “Samsun TEKNOPARK’ta firma kuran
               için çabalıyoruz”                            öğrencilerimiz var”

               Program sunucusu Esra Esen Atayeter’in, pandemi  Belirledikleri eğitim-öğretim stratejisi ve arzula-
               sürecince OMÜ’nün uzaktan eğitim sürecini nasıl  dıkları öğrenci profili hakkında da bilgiler paylaşan
               yönettiğine ilişkin sorusunu ise Rektör Ünal şöyle  OMÜ Rektörü, bu süreci şu sözlerle dile getirdi:
               yanıtladı: “OMÜ, 10 yılı aşkın uzaktan eğitim siste-  “Öğrencilerin misyon itibarıyla araştırmacı olmasını
               mini kullanan üniversitelerden biri. Pandemi başla-  öngörüyoruz. Bahsettiğim; eleştirebilen, değerlen-
               dıktan 1 hafta sonra bütün dersler uzaktan eğitime  direbilen, teklif sunabilen vb. özelliklere sahip bir
               uygun hâle getirildi. Aslında uzaktan eğitim; üniver-  öğrenci profili. Bizler de belirlediğimiz hedefler doğ-
               sitedeki bölümlerin mezun yeterliliklerini merkeze   rultusunda laboratuvarlarımızın tamamını öğrenci-
               koyup bu yeterlilikleri kazandırmayı hedef hâline   lerimize açtık. Daha da önemlisi, lisans düzeyindeki
               getirirse çok büyük bir fırsat sağlıyor. Bu hususta   öğrencinin proje yazmasını, proje yönetmesini ve
               asıl  sorguladığımız  nokta;  öğrencilerin  başarısı-  raporlamasını istiyoruz, nihayetinde de buradan bir
               nın, bizlerin geleceğe güvenle bakmasını sağlayan   kültürün oluşmasını bekliyoruz. Projesi kabul edi-
               elimizdeki en güçlü silah olmasıdır. Çünkü öğrenci   len her bir öğrencimize 5 bin lira destek veriyoruz.
               mutlu olduğunda ailesi de mutlu olacak ve aile mut-  Bu desteğin rakamsal olarak çok değeri yok ama o
               lu olduğunda toplum da mutlu olacak. Dolayısıyla   düzeydeki bir öğrencinin projesinin destek görme-
               bizler Üniversitemizde bir dönüşümün gerçekleş-  si; gelecekte öz güveni yüksek, sosyal sorumluluk
               mesi için çabalıyoruz. Evet diploma gerekli ama ye-  sahibi kişilerin yetişmesine vesile olacaktır. Son
               terli değil. Bütün istihdam alanları, diplomayı şart   bir yıl içinde Üniversitemizde araştırma geliştirme
               koşuyor ancak işverenin asıl aradığı; diploma değil.   (AR-GE) projelerinde bir önceki yıla göre yüzde 80
               Bu aşamada diplomanın marka değeri önem kaza-  civarında bir artış oldu. Bu artış, yürüttüğümüz po-
               nıyor. İstihdam sağlayan kişiye güven verecek olan;   litikaların  sonucu.  2022’de  de  bir  önceki  yıla  göre
               söz  konusu  kurumun  itibarıdır.  OMÜ  de  kurumsal   yüzde 200’lük bir artış bekliyoruz. Şunu belirtmem
               itibarını güçlendirme ve de paydaşlarına yönelik   gerekir ki bu eğitimlere millî eğitimdeki öğretmen-
               güven tesisi noktasında ciddi çaba içerisinde. Gö-  leri de dâhil ettik. Arkasından da 11 üretim atölyesi
               rev yaptığımız 1 buçuk yıllık süre zarfında 2 temel   kuruldu. Öğrencilerimize de şunu söyledik: Randevu
               noktaya  odaklandık.  İlki  misyon  değişikliğiydi  ve   almak suretiyle 24 saat açık kalacak bu atölyeleri ve
               bu süreçte bilgi, mutlaka beceriye dönüştürülmeli,   buradaki ekipmanları kullanabilirsiniz. Bizler size
               zira bilgi artık çok hızlı eskiyor. Yeni dünyayı okudu-
               ğumuzda yapmamız gereken; bilgiyi üretmeyi öğ-  danışmanlık yapabiliriz. Kısacası kampüsün bütün
               retmektir. Öğrenci, bilgisini beceriye dönüştürerek   yönüyle eğitim alanına çevrilmesini istiyoruz. Örnek
               üniversiteden mezun olmalı.”                 vermek gerekirse bu 11 atölyede, Samsun’un ev sa-
                                                            hipliğinde Karadeniz Bölgesi’nde yapılacak TEKNO-
               “Öğrenciler mezun yeterliliği konusunda      FEST 2022 kapsamında doğrudan desteklediğimiz
               talepkâr olmalı”                             44 takım var. Buradaki temel espri; özgün düşünce
                                                            üretmek ve bu düşünce patentlenecekse OMÜ Tek-
               Programın  ilerleyen  bölümlerinde  mezun  yeterli-  noloji Transfer Ofisi üzerinden bu süreç yürütülecek.
               liği ve öğrenci profili üzerinde duran Rektör Ünal   Bu süreci gerçekten çok önemsiyoruz, nitekim kam-
               “Öğrencinin aslında okul hayatına başladığı andan   püsteki Samsun TEKNOPARK’ta firma kuran ve üre-
               itibaren  eğitiminin  takip edilmesi gerekiyor. Bu   tim aşamasında olan öğrencilerimiz var.”
               süreçte yeterlilik açısından bir boşluk olduğunda
               geriye dönülüp bunun telafi edilmesi şart. Aksi tak-  “Akademisyenden OMÜ’nün hızına ve yükselme
               dirde yetersiz bir eğitim ülkenin geleceğini karartı-  ivmesine katkı sağlamasını bekliyoruz”
               yor. Niteliksiz insanlarla uğraşmak, başka sorunlar
               ortaya çıkarıyor. Yönetmek de zorlanıyorsunuz, hiz-  OMÜ’nün lisansüstü eğitimdeki hedeflerini de pay-
               met kalitesini yakalayamıyorsunuz. Burada hâliyle   laşan Rektör Ünal, planladıkları yapılanmadan söz
               sistemin kendisini sorgulamalıyız. Bu açıdan bizim   ederek “Lisansüstü eğitimde yeni programların açıl-
               paradigma değişikliği dediğimiz husus, eğitimin re-  ması, eskilerin revize edilmesi, gerekiyorsa kapatıl-
               vize edilmesiydi ki bu revizyonu deklare ettik. Diğer  ması ve disiplinler arasılığa yönelinmesi söz konusu.
               taraftan öğrenciler de bu süreçte bahsettiğim ye-  Amaç; kendi insan kaynağına sahip olan ve hatta
               terlilikleri elde etmek için çaba harcamalı. Eğer bu  bunu bir şekilde ihraç eden üniversite pozisyonuna
               temin edilemiyorsa talep edilmeli yani öğrenci bi-  dönmek. Bunu büyük oranda başarıyoruz ama lisan-
               linçli bir birey olarak geleceğini şekillendirecek bu  süstü eğitimde çok daha ayrışarak yola devam et-
               yeterliliklerin peşine düşmeli. Örneğin, dil öğrenme  mek istiyoruz. Üniversitemizde atama yükselme kri-
               yahut inovasyon konusunda yeterlilik vadediliyor-  terlerini gözden geçirdik. Düşündüğümüz sistemde
               sa öğrenci bunları yönetimden talep etmeli.” değer-  akademisyenin performansını dikkate alan unsurlar
                                                                                                            OMÜBÜLTEN   Ocak-Nisan 2022  Sayı 87
               lendirmesinde bulundu.                       olacak.” açıklamasında bulundu.


                                                                                                           187
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194