Page 150 - OMÜ Bülten 87
P. 150
OMÜ’den
OMÜ Yabancı Uyruklu Öğrenci Sayısında
Türkiye Beşincisi Oldu
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırla- öğretim elemanlarının uluslararası hareketliliğine
nan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel de bu kapsamda desteği daha da artıracağız.” ifa-
Raporu”nun 2021 verileri açıklandı. OMÜ, açıkla- delerini kullandı.
nan sonuçlara göre Türkiye’de faaliyet gösteren
tüm devlet ve vakıf üniversiteleri arasında en çok “Temel hedefimiz; Üniversitemizi daha üst
yabancı uyruklu öğrenci alan üniversiteler arasına sıralara taşımak”
girdi.
Toplamda 51 bin 132 öğrenci ve 2 bin 576 akademis-
OMÜ, yabancı uyruklu öğrenci sayısını 2021’de 4 bin yene sahip olan OMÜ’de yaklaşık 2 yıllık süreçte
635’e çıkararak bu alanda Türkiye beşincisi oldu. mevcut şartları daha da iyileştirmek ve Üniversi-
Listede Anadolu Üniversitesi 8 bin 883 öğrenciy- tenin lehine çevirmek, dolayısıyla üst seviyeye çı-
le birinci, İstanbul Üniversitesi 8 bin 115 öğrenciy- karmak için uğraş verdiklerini ifade eden Rektör
le ikinci, Karabük Üniversitesi 8 bin 84 öğrenciyle Ünal, “OMÜ; özellikle patent miktarında, akredite
üçüncü ve Uludağ Üniversitesi 5 bin 417 öğrenciyle olan eğitim programı sayılarında, yayın kalitesin-
dördüncü sırada gösterildi. de, ulusal ve uluslararası fonlara sunulan araştır-
ma projeleri sayılarında, araştırma geliştirmeye
“Uluslararasılaşmaya büyük bir önem veriyoruz”
(AR-GE) yönelik harcama kalemlerinde, yürütülen
sosyal sorumluluk projeleri sayılarında ve toplum-
Açıklanan YÖK raporu hakkında değerlendirme-
de bulunan Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal, dünyanın sal fayda ve katkıya dönük projelerde yükselişe
yaklaşık 120 ülkesinden öğrenciye ev sahipliği ya- geçti. Tüm bunlar ilerleyen süreçte net şekilde gö-
pan OMÜ’nün uluslararasılaşmaya büyük bir önem zükecek. Üniversitemizi daha üst sıralara taşımak
verdiğini belirtti. Rektör Ünal, “Türkiye’de ulusla- için bizlere destek olan herkese teşekkür ediyo-
rarasılaşma hedeflerine en fazla katkı veren be- rum.” diye konuştu. YÖK Başkanlığının paylaştığı
şinci üniversite olma başarısı gösterdik. Özellikle raporda; 2019 - 2020 eğitim-öğretim yılında aktif
son dönemlerde uluslararasılaşma, yükseköğretim olarak faaliyette bulunan 193 üniversitenin “Eğitim
sistemlerinin öncelikli hedeflerinden birisi hâline ve Öğretim”,“Araştırma Geliştirme, Proje ve Yayın”,
geldi. Uluslararası öğrenci sayısının artması temel “Uluslararasılaşma” ve “Topluma Hizmet ve Sosyal
OMÜBÜLTEN Ocak-Nisan 2022 Sayı 87 amaç olmakla beraber farklı ülkelerden gelen nite- Sorumluluk” kategorilerindeki verileri analiz edi-
likli öğretim elemanları da yükseköğretim sistemi-
lirken bu veriler, 4 ana kategori ve 45 alt gösterge
ne olumlu katkılar sağlayacak. Ayrıca öğrenciler ve doğrultusunda raporlaştırıldı.
148