Page 14 - OMÜ Bülten 87
P. 14

Odak




                                                                    mesi durumunda gerekli imzayı atmamanızı
                                                                    istirham ediyorum.” diye konuştu.

                                                                    “Üniversite-sanayi buluşması artık bir
                                                                    söylem olmaktan çıkarılıp stratejik ortaklık
                                                                    olarak tanımlanmalıdır”

                                                                    Üniversitelerin stratejik bilgi üreten ve üretti-
                                                                    ği bu bilgiyle eğitimini yenileyen ve girişimin
                                                                    önünü açan stratejik aktörler olduğuna dik-
                                                                    kat  çeken  Rektör  Ünal,  bu  kurumların  işlev
                                                                    ve sorumluluklarına dair şunları söyledi: “Bu
                                                                    nedenle Cumhurbaşkanı’mızın üniversite sa-
                                                                    yısına yönelik vurgusu çok anlamlıdır. Ancak
                                                                    devletin bütün imkânlarıyla desteklediği bu
                                                                    kurumsal yapıların, içerisinde doğduğu ken-
                                                                    te entegre olup lokomotif görevi üstlenemez
                                                                    ise yük olması kaçınılmaz olacaktır. Dolayısıy-
                                                                    la misyon ve vizyon açısından üniversiteler
                                                                    doğru tanımlanmalı ve bu noktada sağlıklı bir
                                                                    ilişki ağı oluşturulmalıdır. Zira üretilen bilgi, bi-
                                                                    limi güçlendirmiyorsa; bilim kendi ekosistemi
                                                                    içerisinde teknolojisini üretemiyorsa; üretilen
                                                                    teknoloji nitelikli ve ekonomik üretimi sağla-
                           iş birlikleri arayışı içerisindeyiz. Söz konusu   mıyorsa  bir yerlerde  sorun  var demektir.  Bu
                           denklemde araştırmaların koordinasyonu,   süreçlerin sağlıklı işleyebilmesi için yenilikçi
                           araştırmacı yetiştirme ve nitelikli iş gücü te-  bir perspektife, girişimci bir ruha, oyuna ha-
                           mini noktasında her üniversitemiz üzerine dü-  zır bir takıma, takıma yük olmayacak oyun-
                           şeni yapmaktadır. Ancak birlikte yürüyebilmek  culara ihtiyacımız var. Dolayısıyla yerinde ve
                           ve  hedefe  ulaşabilmek  için  öğrencilerimizin  zamanında nitelikli ve yeterli istihdam zorun-
                           nitelikli staj imkânlarına kavuşturulması, araş-  ludur. Üniversite-sanayi buluşması artık bir
                           tırmalara paydaş olunması ve en azından pro-  söylem olmaktan çıkarılıp stratejik ortaklık
                           totip üretimlerinde destek sağlanması zorun-  olarak tanımlanmalıdır. Taraflar beklentilerini
                           luluktur. Stajda öğrenmeden formu dolduran  ve katkılarını somutlaştırmalı; beklentilerin
                           her bir öğrenci, istihdam alanına katıldığında  karşılanması için atılacak adımlar ve strate-
                           sizin çıtanızı aşağıya çekecek; fakültesindeki  jik eylemlere kurumların stratejik planlarında
                           eğitimin kalitesini de düşürecektir. Bu nedenle  açık bir şekilde yer verilmeli ve üst yönetimler
                           sizlerden; imkânlarınız ölçüsünde stajyer öğ-  tarafından ilerleme raporları çıkarılarak süreç
                           renciye imkân  sağlamanızı ancak hak etme-  takip edilmelidir.”


























           OMÜBÜLTEN   Ocak-Nisan 2022  Sayı 87



           12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19