Page 14 - OMÜ Bülten 87
P. 14
Odak
mesi durumunda gerekli imzayı atmamanızı
istirham ediyorum.” diye konuştu.
“Üniversite-sanayi buluşması artık bir
söylem olmaktan çıkarılıp stratejik ortaklık
olarak tanımlanmalıdır”
Üniversitelerin stratejik bilgi üreten ve üretti-
ği bu bilgiyle eğitimini yenileyen ve girişimin
önünü açan stratejik aktörler olduğuna dik-
kat çeken Rektör Ünal, bu kurumların işlev
ve sorumluluklarına dair şunları söyledi: “Bu
nedenle Cumhurbaşkanı’mızın üniversite sa-
yısına yönelik vurgusu çok anlamlıdır. Ancak
devletin bütün imkânlarıyla desteklediği bu
kurumsal yapıların, içerisinde doğduğu ken-
te entegre olup lokomotif görevi üstlenemez
ise yük olması kaçınılmaz olacaktır. Dolayısıy-
la misyon ve vizyon açısından üniversiteler
doğru tanımlanmalı ve bu noktada sağlıklı bir
ilişki ağı oluşturulmalıdır. Zira üretilen bilgi, bi-
limi güçlendirmiyorsa; bilim kendi ekosistemi
içerisinde teknolojisini üretemiyorsa; üretilen
teknoloji nitelikli ve ekonomik üretimi sağla-
iş birlikleri arayışı içerisindeyiz. Söz konusu mıyorsa bir yerlerde sorun var demektir. Bu
denklemde araştırmaların koordinasyonu, süreçlerin sağlıklı işleyebilmesi için yenilikçi
araştırmacı yetiştirme ve nitelikli iş gücü te- bir perspektife, girişimci bir ruha, oyuna ha-
mini noktasında her üniversitemiz üzerine dü- zır bir takıma, takıma yük olmayacak oyun-
şeni yapmaktadır. Ancak birlikte yürüyebilmek culara ihtiyacımız var. Dolayısıyla yerinde ve
ve hedefe ulaşabilmek için öğrencilerimizin zamanında nitelikli ve yeterli istihdam zorun-
nitelikli staj imkânlarına kavuşturulması, araş- ludur. Üniversite-sanayi buluşması artık bir
tırmalara paydaş olunması ve en azından pro- söylem olmaktan çıkarılıp stratejik ortaklık
totip üretimlerinde destek sağlanması zorun- olarak tanımlanmalıdır. Taraflar beklentilerini
luluktur. Stajda öğrenmeden formu dolduran ve katkılarını somutlaştırmalı; beklentilerin
her bir öğrenci, istihdam alanına katıldığında karşılanması için atılacak adımlar ve strate-
sizin çıtanızı aşağıya çekecek; fakültesindeki jik eylemlere kurumların stratejik planlarında
eğitimin kalitesini de düşürecektir. Bu nedenle açık bir şekilde yer verilmeli ve üst yönetimler
sizlerden; imkânlarınız ölçüsünde stajyer öğ- tarafından ilerleme raporları çıkarılarak süreç
renciye imkân sağlamanızı ancak hak etme- takip edilmelidir.”
OMÜBÜLTEN Ocak-Nisan 2022 Sayı 87
12