Page 133 - OMÜ Bülten 87
P. 133

OMÜ’den
































               PDR Bölümü Öğrencileriyle İyilik Projesi


               Devam Ediyor


               OMÜ, Atakum İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü ve Akran  maksızın yapıcı ve barışçıl çözümüne ilişkin kuram-
               Arabuluculuk Derneği (AKRANDER) arasında im-  sal ve uygulamaya yönelik bilgilerin üretilmesi,
               zalanan protokol çerçevesinde öncelikle Atakum  öğretilmesi ve yayılması düşünülmekte.
               ilçesindeki ortaokul ve liselerde eğitim gören öğ-
               rencilerin yararına olacak ortak bir proje hayata  Projeye öğrenciler yoğun ilgi gösterdi
               geçirildi.
                                                            Proje Koordinatörü ve aynı zamanda Atakum Reh-
               Proje  sayesinde  ortaokul  ve  liselerde  öğrenciler  berlik ve Araştırma Merkezi Uzman Psikolojik Da-
               arası  şiddetin  önlenmesi,  azaltılması  ve  dönüş-  nışmanı Naciye Çavuş Kasik, ortaokul ve liselerde
               türülmesi  için  “Akran  Arabuluculuğu  Projesi”nin  öğrencilere verilen arabuluculuk eğitimlerine öğ-
               uygulanması amaçlanıyor. Proje sürecinde Eğitim  rencilerin yoğun ilgi duyduklarını, özellikle uygu-
               Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve  lamalarda  üstün gayret  göstererek büyük başarı
               Psikolojik Danışmanlık Programı öğrencileri, ara-  elde ettiklerini belirtti. Uzman Kasik, Rehberlik ve
               buluculuk eğitimlerine aktif olarak katılarak okul  Psikolojik Danışmanlık öğrencilerini, okullarda ak-
               psikolojik danışmanlarına destek verdi.      ran arabuluculuğu eğitimlerine verdikleri destek
                                                            ve etkin katılımları nedeniyle tebrik ederek so-
               Öğrencilerin karşılaştıkları sorunların barışçıl bir   rumlu davranışlarıyla eğitim alan öğrencilere çok
               şekilde çözümlenmesi amaçlanıyor             iyi rol model olduklarını dile getirdi.

               Yapılan çalışmayla öğrencilerin kendi aralarında  OMÜ’lü öğrenciler projede gönüllü olarak görev
               yaşadıkları anlaşmazlıkların; bir yetişkine gerek-  aldılar
               sinim duyulmaksızın, tarafsız, adil ve eşitlik pren-
               siplerine bağlı kalınarak barış yapıcılık/arabulu-  Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başka-
               culuk ve müzakere becerilerine sahip aynı yaştaki  nı Prof. Dr. Hatice Kumcağız ise proje hakkında,
               akranlarının yardımıyla çözümlenmesini sağlamak  “Projeye gönüllü olarak katılan Rehberlik ve Psi-
               hedeflendi. Bu yolla bir yandan öğrenciler arası  kolojik Danışmanlık Programı öğrencileri bir iyilik
               anlaşmazlıklar yapıcı ve barışçıl olarak yönetilir-  çalışması olarak nitelendirilen sosyal sorumluluk
               ken, diğer yandan her okulda onlarca arabulucu/  projesinde yer almaktan çok mutlu oldular. Öğren-
               barış yapıcı öğrencilerin eğitilmesi gözetiliyor.  cilerimiz,  gerçekleştirilen  proje sürecinde akran
                                                            arabuluculuğu konusunda deneyim elde ettiler ve
               Akran Arabuluculuğu Projesi kapsamında; toplu-  yapılan uygulamaların mesleki gelişimlerine olum-
               mun temel değerleri başta olmak üzere uzlaşma  lu yönde katkıları oldu.” diye konuştu.
               kültürünün yaygınlaşacağı, empati kurma duy-
               gularının pekişeceği, katılımcıların pozitif roller  Proje başladığından itibaren Atakum ilçesinde 11
               üstlenecekleri çeşitli etkinlikler ve eğitimlere yer  ortaokul ve 11 lise olmak üzere toplam 22 okulda   OMÜBÜLTEN   Ocak-Nisan 2022
               veriliyor. Verilen eğitimler sonrasında öğrencilerin  “Akran Arabuluculuğu” eğitimi verilirken arabulu-  Sayı 87
               kişiler arası  anlaşmazlıklarının  şiddete başvur-  culuk odaları ise düzenlenmeye devam ediliyor.
                                                                                                           131
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138