Page 133 - OMÜ Bülten 87
P. 133
OMÜ’den
PDR Bölümü Öğrencileriyle İyilik Projesi
Devam Ediyor
OMÜ, Atakum İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü ve Akran maksızın yapıcı ve barışçıl çözümüne ilişkin kuram-
Arabuluculuk Derneği (AKRANDER) arasında im- sal ve uygulamaya yönelik bilgilerin üretilmesi,
zalanan protokol çerçevesinde öncelikle Atakum öğretilmesi ve yayılması düşünülmekte.
ilçesindeki ortaokul ve liselerde eğitim gören öğ-
rencilerin yararına olacak ortak bir proje hayata Projeye öğrenciler yoğun ilgi gösterdi
geçirildi.
Proje Koordinatörü ve aynı zamanda Atakum Reh-
Proje sayesinde ortaokul ve liselerde öğrenciler berlik ve Araştırma Merkezi Uzman Psikolojik Da-
arası şiddetin önlenmesi, azaltılması ve dönüş- nışmanı Naciye Çavuş Kasik, ortaokul ve liselerde
türülmesi için “Akran Arabuluculuğu Projesi”nin öğrencilere verilen arabuluculuk eğitimlerine öğ-
uygulanması amaçlanıyor. Proje sürecinde Eğitim rencilerin yoğun ilgi duyduklarını, özellikle uygu-
Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve lamalarda üstün gayret göstererek büyük başarı
Psikolojik Danışmanlık Programı öğrencileri, ara- elde ettiklerini belirtti. Uzman Kasik, Rehberlik ve
buluculuk eğitimlerine aktif olarak katılarak okul Psikolojik Danışmanlık öğrencilerini, okullarda ak-
psikolojik danışmanlarına destek verdi. ran arabuluculuğu eğitimlerine verdikleri destek
ve etkin katılımları nedeniyle tebrik ederek so-
Öğrencilerin karşılaştıkları sorunların barışçıl bir rumlu davranışlarıyla eğitim alan öğrencilere çok
şekilde çözümlenmesi amaçlanıyor iyi rol model olduklarını dile getirdi.
Yapılan çalışmayla öğrencilerin kendi aralarında OMÜ’lü öğrenciler projede gönüllü olarak görev
yaşadıkları anlaşmazlıkların; bir yetişkine gerek- aldılar
sinim duyulmaksızın, tarafsız, adil ve eşitlik pren-
siplerine bağlı kalınarak barış yapıcılık/arabulu- Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başka-
culuk ve müzakere becerilerine sahip aynı yaştaki nı Prof. Dr. Hatice Kumcağız ise proje hakkında,
akranlarının yardımıyla çözümlenmesini sağlamak “Projeye gönüllü olarak katılan Rehberlik ve Psi-
hedeflendi. Bu yolla bir yandan öğrenciler arası kolojik Danışmanlık Programı öğrencileri bir iyilik
anlaşmazlıklar yapıcı ve barışçıl olarak yönetilir- çalışması olarak nitelendirilen sosyal sorumluluk
ken, diğer yandan her okulda onlarca arabulucu/ projesinde yer almaktan çok mutlu oldular. Öğren-
barış yapıcı öğrencilerin eğitilmesi gözetiliyor. cilerimiz, gerçekleştirilen proje sürecinde akran
arabuluculuğu konusunda deneyim elde ettiler ve
Akran Arabuluculuğu Projesi kapsamında; toplu- yapılan uygulamaların mesleki gelişimlerine olum-
mun temel değerleri başta olmak üzere uzlaşma lu yönde katkıları oldu.” diye konuştu.
kültürünün yaygınlaşacağı, empati kurma duy-
gularının pekişeceği, katılımcıların pozitif roller Proje başladığından itibaren Atakum ilçesinde 11
üstlenecekleri çeşitli etkinlikler ve eğitimlere yer ortaokul ve 11 lise olmak üzere toplam 22 okulda OMÜBÜLTEN Ocak-Nisan 2022
veriliyor. Verilen eğitimler sonrasında öğrencilerin “Akran Arabuluculuğu” eğitimi verilirken arabulu- Sayı 87
kişiler arası anlaşmazlıklarının şiddete başvur- culuk odaları ise düzenlenmeye devam ediliyor.
131