Page 18 - 86
P. 18

Özel Haber



































                           olarak 3 yıllık bir programı yürütüyoruz ve şu  baktığımızda bütün çalışmalarımızı bambaşka
                           anda  bu  program  doğrultusunda  görevimizi  bir noktaya kaydırmalıyız. Üniversite-şehir iş
                           icra  ederken  partner  olduğumuz  kurumların  birliği noktasında iyi bir hesaplama ve verimli-
                           başında OMÜ ve SAMÜ geliyor. Öncelikle hep  likle ‘ne yapacağım’ kararsızlığından kurtulup
                           beraber  imkân  ve  kabiliyetlerimizi  bir  araya  ‘ne yapacağımızı’ önümüze koyarak geleceğe
                           getirmek suretiyle vizyonumuz gereği kentin  yürümek durumundayız.” dedi.
                           bugünü ve yarınını şekillendirme noktasında
                           çok büyük mesafe katettik.               Müzik dinletisiyle devam eden törende, OMÜ
                                                                    Devlet Konservatuvarı akademisyenleri tara-
                           “Bilgi ve teknoloji ile AR-GE’de         fından  icra  edilen  Türk  müziği  ve  Karadeniz
                           Üniversitelerimiz ile sürekli iş birliği   müziği ezgileri, konuklara keyifli anlar yaşattı.
                           hâlindeyiz”                              Kanunda Öğr. Gör. Turgay Kerse, dilsiz kaval
                                                                    ve  tulumda  Öğr.  Gör.  Oğuz  Yılmaz,  piyanoda
                           Konuşmasında bilgi ve teknoloji ile AR-GE’nin  Arş. Gör. Emin Ersöz Yiğit, kemanda Arş. Gör.
                           önemini vurgulayan Başkan Demir bu alanlar-  Naci  Parlar  ile  ritim  sazda  Erhan  Karahasar
                           da OMÜ ve SAMÜ ile sürekli iş birliği hâlinde  dinleyenlerden büyük beğeni topladı.
                           olduklarına işaret ederek “Samsun, Karadeniz
                           Bölgesi’nin  merkezi  konumunda.  Bu  anlam-  Müzik dinletisinin ardından da YÖKAK Başka-
                           da bölgeyle ilgili çok ciddi sorumluluklarımız  nı Prof. Dr. Muzaffer Elmas, “Yükseköğretim-
                           var. Aynı zamanda bölgesel olarak ülkemizin  de  Değişim  ve  Akreditasyon”  üzerine  açılış
                           geleceği  hususunda  da  bir  sorumluluğa  sa-  dersi verdi.
                           hibiz.  Bölgenin  merkezi  olarak  yakın  planda
                           bir  vizyon  üstlenmek  zorundayız.  Bu  bilinçle  Açılış dersi YÖKAK Başkanı Prof. Dr.
                                                                    Muzaffer Elmas’tan

                             Mustafa Demir                          Sunumunda YÖKAK’ın yapısı, amacı,  işleyişi ve
                                                                    değerlendirme  sistemi  hakkında  bilgi  veren
                                                                    YÖKAK Başkanı Muzaffer Elmas, teknolojinin
                                                                    gelişmesi ve yapay zekânın hayatın her alanı-
                                                                    na hâkim olmasıyla, üniversitelerde yaşanan
                                                                    değişime dikkat çekerek bu değişime adapte
                                                                    olma sürecine dair görüşlerini bildirdi.

                                                                    Teknolojinin  ilerlemesi,  akıllı  sistemlerin  ve
                                                                    yapay  zekânın  hayatımıza  girmesiyle  yaşa-
                                                                    nan değişimin, özellikle 2010 yılından itibaren
                                                                    büyük  ivme  kaydettiğini  ifade  eden  Prof.  Dr.
           OMÜBÜLTEN   Ekim-Aralık 2021  Sayı 86                    Elmas şöyle devam etti: “Amacımız, bu değişi-
                                                                    min üniversiteler tarafından nasıl algılanıp yö-
                                                                    netildiğini görerek bu durumun eğitime, araş-
           16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23