Rektör Prof. Dr. Fatma Aydın, Uluslararası EMI Forumunda OMÜ’yü temsil etti
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Rektörü Prof. Dr. Fatma Aydın, Samsun Üniversitesi, British Council, The Open University ve The University of Oxford iş birliğiyle düzenlenen “Quality in English Medium Instruction Forum – A Decade of Progress and the Road Ahead” başlıklı uluslararası forumun ilk gününe katıldı.
Ballıca Kampüsü’nde gerçekleştirilen ve yükseköğretimde İngilizce ile öğretim (English Medium Instruction – EMI) alanında son on yılda yaşanan dönüşümlerin değerlendirildiği forum, 2015 yılında British Council tarafından yayımlanan “The State of English in Higher Education in Turkey” raporunun onuncu yılı kapsamında düzenlendi.
Forum, Türkiye’den ve farklı ülkelerden üniversitelerin yöneticileri ile EMI alanında uzman akademisyenleri bir araya getirdi.
Foruma; ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali Ersoy, OMÜ Rektörü Prof. Dr. Fatma Aydın, Samsun Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Aydın, British Council Türkiye Direktörü Denise Waddingham, The University of Oxford’dan Prof. Dr. Ernesto Macaro, Amasya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hakkı Turabi, Ordu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Baş ve Hitit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Osman Öztürk, üst düzey yöneticiler ve çok sayıda akademisyen katıldı.
Açılış konuşmalarında, dil ölçme ve değerlendirme süreçleri, akademik İngilizcenin kurumsal düzeyde ele alınması ve EMI uygulamalarının kalite güvencesi boyutu ön plana çıktı. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali Ersoy, yabancı dil yeterliğinin ölçülmesine yönelik güncel çalışmalar hakkında bilgi verirken, yükseköğretim kurumlarının bu süreçteki rolüne dikkat çekti.
Öğrencilerin akademik dil yeterliklerinin geliştirilmesi ve kalite güvencesi ele alındı
Forumda yapılan sunum ve panellerde; hazırlık eğitiminin yeterliliği, EMI programlarının pedagojik boyutları, öğretim elemanlarının desteklenmesi, öğrencilerin akademik dil yeterliklerinin geliştirilmesi ve kalite güvencesi mekanizmaları kapsamlı biçimde ele alındı. Uluslararası konuşmacılar, EMI’nin yalnızca derslerin İngilizce verilmesiyle sınırlı olmayan çok boyutlu bir dönüşüm süreci olduğunu vurguladı.
Yapay zekâ destekli öğrenme modellerinin EMI süreçlerine etkisi tartışıldı
Günün ikinci yarısında düzenlenen panellerde Türkiye’de EMI uygulamalarının son on yıllık gelişimi, karşılaşılan yapısal sorunlar, adalet ve eşitlik ekseninde politika üretimi ile yapay zekâ destekli öğrenme modellerinin EMI süreçlerine etkisi tartışıldı. Akademik kalite güvencesi, veri temelli planlama ve kurumsal iş birliklerinin önemi öne çıkan başlıklar arasında yer aldı.
Forumun ilk günü, yükseköğretimde İngilizce ile öğretim konusunun politika, kalite, pedagojik uygulamalar ve uluslararasılaşma boyutlarıyla ele alındığı yoğun bir akademik programla sona erdi.



