MENU

İş’te Samsun Programında İletişim Zirvesi
10 Mayıs 2018, Perşembe - 22:57
Güncelleme: 14 Mayıs 2018, Pazartesi - 22:27

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), Haber Medya Grubu ve Lovelet Sahne iş birliği ile Haberaks TV’de yayınlanan “İş’te Samsun” programında iletişim alanında tecrübeli kişiler sektördeki bilgilerini İletişim Fakültesi öğrencileriyle paylaştı.

İletişim, pazarlama, dijital pazarlama ve e-ticaret konularının ele alındığı programın canlı yayın konukları; OMÜ İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Tasarımı Bölümü Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nur Erdem, Lovelet Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Mustafa Süzen ve Yeşilyurt Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Neslihan Apak oldu.

Programa, OMÜ Rektör Danışmanı ve İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Başkanı Doç. Dr. Onur Bekiroğlu, İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya, Fakülte öğrenci temsilcisi Onur Şen ve öğrenciler katıldı.

“Nokta atışıyla hedef kitleye ulaşmalıyız”

Meslek hayatında 9. yılına giren, dijital markalaşma hakkında akademik bilgi ve tecrübelerin aktaran Dr. Öğr. Üyesi Nur Erdem "Dijitalleşmeye başlayan pazarlama ortamını öğrencilere aktarmak için yenilikleri sürekli takip ediyorum. Öğrencilerimiz bu konuları büyük ölçüde takip ediyorlar, fakat bizim asıl görevimiz yol gösterici olmak. Dijital dediğimiz alan çok geniş ve hızlı gelişiyor, ayrıca sadece pazarlamayı kapsamıyor. Bu anlamda öğrencilerime bir bakış açısı kazandırmaya çalışıyorum." dedi.

Dijitalin kökeninde etkileşim ve kişiselleştirmenin bulunduğunu kaydeden Nur Erdem sözlerini şöyle sürdürdü: "Amerika’da ve Batı Avrupa’daki markalar, dijital kullanımları arttırılmış olan gerçeklik uygulamaları ile marka imajlarını çiziyorlar. Artık eskisi gibi 'hedef kitlemiz olsun' odaklı bakış açısını geride bırakmak zorundayız. Nokta atışıyla hedef kitlelere ulaşmak durumundayız. Dijitalleşen bu ortamda tüketici de artık içerik üretir konuma geldi. Bu durum, doğru değerlendirilmeli, teknolojik yeniliklere açık ve uyumlu hareket edilmeli.”

“Alışveriş merkezinde çalışılmaz, yaşanır"

AVM’lerin popüler hâle gelmesinin gerekçeleri üzerine konuşan Lovelet Genel Müdürü Mustafa Süzen de "Alışveriş merkezlerinin esas özelliği; gelen ziyaretçilerin temel ihtiyaçlarını A’dan Z’ye karşılayabilecek donanıma sahip olmalarıdır. AVM’lerde çalışılmaz, yaşanır. Çalışma saatlerinin uzun olması, artan zamanı kıymetli kılıyor. Bu kıymetli zaman dilimi içerisinde hem alışveriş hem yemek hem eğlence gibi ihtiyaçların hepsini aynı çatı altında barındırabilecek bir ortak alan olması, insanlar tarafından çok sevildi. Aslında bu durum Osmanlı Dönemi'nde kapalı çarşı kültüründen geliyor. O dönemin kapalı çarşıları dünyanın ilk alışveriş merkezi örnekleri olarak biliniyor." şeklinde konuştu.

“Markalar ve AVM’ler karşılıklı etkileşime girdi”

Samsun’un ilk alışveriş merkezi olan Yeşilyurt Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Neslihan Apak ise AVM yatırımları hakkında "Türkiye’de ciddi bir alışveriş merkezi enflasyonu oluştu. Alışveriş merkezlerinin sayısının artmasıyla, markalar ve AVM’ler karşılıklı etkileşime girdi ve bu durum markalara büyük bir ivme kazandırırdı. Yatırım olarak bakıldığında, şu an Anadolu’da hâlâ AVM’si olmayan şehirler var. Bu şehirler, çok verimli bir yatırım alanları olarak değerlendiriliyor. AVM yatırımı yapılırken lokasyonun doğru seçilmesi, şehir nüfusuna bakılması, sosyo-kültürel özelliği gibi birçok faktör öne çıkıyor. AVM yatırımı yapılırken bu durumların atlandığını düşünüyorum." değerlendirmesinde bulundu.

Öğrencilere önerilerde de bulunan Apak "İletişim, insanın kendisini temsil edebileceği en değerli ifade biçimidir. Hangi sektör olursa olsun başarının verdiği haz ortaktır. İletişim, bizi başarıya götüren bir yol haritasıdır." dedi.

Reklamcılık, halkla ilişkiler ve dijital pazarlama konularında alanında uzman kişilerin sektördeki tecrübelerini öğrencilere sunduğu ve OMÜ İletişim Fakültesi öğrencilerinin de sorularıyla interaktif hâle getirdiği program, bilgi ve tecrübe paylaşımına da imkân sağladı.

Haber - Fotoğraf: Açelya Kaynar

X
Secure Login

This login is SSL protected