Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Personel Daire Başkanlığı İnsan Kaynakları Birimi tarafından düzenlenen "Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi" konulu hizmet içi eğitim programı, Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde başladı.
İki gün sürecek eğitim programına Genel Sekreter Doç. Dr. Menderes Kabadayı, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı Yılmaz Öztürk, İç Denetim Birimi Başkanı Şükrü Makaracı ve üniversitenin çeşitli birimlerinden çok sayıda personel katıldı.
Programın açılış konuşmasını yapan Personel Daire Başkanlığı Şube Müdürü Cengiz Çelik, düzenledikleri hizmet içi eğitim programlarının amacını; personelin mesleki bilgi ve birikimini arttırmak, çalışanların ödev ve sorumluluklarını hatırlatmak, üniversitenin vizyon ve misyonunu benimsetmek, hizmetlerin tam ve zamanında ulaşımını sağlamak olarak açıkladı.
"Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi" eğitiminin hizmet içi eğitimler arasında en önemlisi olduğunu ifade eden Cengiz Çelik, eğitim programının içeriği hakkında bilgi verdi. Çelik, "Eğitimde, üniversitemize ait taşınır malların kaydı, muhafazası ve kullanımı ile yönetim hesabının verilmesi anlatılacak. Bunu yanı sıra kamu idareleri arasında taşınırların bedelsiz devri ile tahsisine ilişkin yapılan son güncellemeler, bu süreçlerle ilgili iş ve işlemler hususunda da eğitim verilecek." dedi.
Cengiz Çelik, başta Rektör Prof. Dr. Sait Bilgiç olmak üzere programın düzenlenmesine imkân sağlayanlara ve eğitmenlere teşekkür etti.
Konuşmasına taşınır kayıt konusunda çok hassas olduğunun altını çizerek başlayan Genel Sekreter Doç. Dr. Menderes Kabadayı ise "Bu konuda Rektörümüz de oldukça hassas. Sizden görevinizi icra ederken bakış açınızı buna göre şekillendirmenizi rica ediyorum. Çünkü burada söz konusu olan bizim emeğimizle, vergilerimizle alınan, üzerinde tüyü bitmemiş yetimin hakkı olan devlet malıdır. Her şeyden önce bunu düşünerek vicdanlı hareket edin. Bizim görevimiz namusumuza sahip çıktığımız gibi devlet malına da sahip çıkmaktır. Devlet malını israf etmek benim gözümde vatan hainliği ile eş değerdir." ifadelerini kullandı.
Kamu kurumlarındaki israfın neden olduğu zararların tahmin edilenden büyük olduğunu vurgulayan Genel Sekreter Kabadayı, "Sizden ricam; istek kimden gelirse gelsin, istenen malzeme eğer gerekli değilse, ziyan edilecekse vermeyin. Böylece personelin elindeki malzemenin miadı dolamadan yenisini istemesinin önüne geçilmiş ve israf önlenmiş olur." diye konuştu.
Taşınır malların kaydı ve kontrolü için hem personelin yükünü hafifletecek hem de kontrolü daha hızlı ve daha doğru sağlayacak yeni bir sisteme geçileceğini de müjdeleyen Kabadayı, eğitimi düzenleyenlere teşekkür ederek başarılı bir program geçirmelerini diledi.
Konuşmaların ardından Mete Erdem Özgül ile Seydi Yener Günay "Taşınır Mal Yönetmeliği Görev, Yetki ve Sorumlulukları", Ümit Şenoğlu "Taşınır Kayıt Süreci ile İlgili Tanımlar ve Yetkilendirmeler" ile "Taşınır Çıkış İşlemleri", Tayfun Çağlar "Taşınır Giriş İşlemleri" ile "Taşınır Talepleri ve Talep Karşılama" konularında eğitim verdi.
Program, 17 Mayıs'ta verilecek eğitimin ardından sona erecek.
Haber: Çiğdem ÜNALDI
Fotoğraflar: Nehir GÜLER