OMÜ’de genç tasarımcılar geleceğin kentini kurguladı
09 Aralık 2025, Salı - 09:49
Güncelleme: 09 Aralık 2025, Salı - 09:49

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü ve Mekân Tasarımcıları Topluluğu (METAT), ARKKİ Türkiye iş birliğiyle geleceğin Samsun’unu tasarlamak amacıyla “Geleceğin Tasarımcıları İçin Yaratıcı Öğrenme Modelleri” başlıklı yenilikçi bir seminer ve atölye etkinliği düzenledi.

Etkinliğe; Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Çetin, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Serpil Kaptan, Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Fatih Us ve Arş. Gör. Dr. Kaan Gökçakan, Mimar Müzeyyen Müjde Kurt, Öğretmen Burak Kurt, Psikolojik Danışman ve Turunç Anaokulu Kurucusu Canar Mağden ile çok sayıda öğrenci katıldı.

“Bu çalışmalar geleceğe dair büyük bir ilham kaynağı”

OMÜ Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Çetin etkinlikte yaptığı konuşmada, “Çocukların ve gençlerin geleceğe dair düşünmesi, kent bilinci kazanması ve tasarım süreçlerine aktif olarak katılması bizim için son derece değerli. Bu tür ortak çalışmalar, hem üniversite öğrencilerimizin üretim kültürünü zenginleştiriyor hem de yarının tasarımcılarına ilham veriyor. Samsun’un geleceğini bugünden hayal eden tüm genç katılımcılarla gurur duyuyoruz.” dedi.

OMÜ Mimarlık Fakültesi’nde gerçekleştirilen etkinlik kapsamında; yaratıcı öğrenme yöntemleri ve çocuk merkezli tasarım yaklaşımı, mimari proje süreçleriyle birleştirildi. Katılımcılar, “Samsun 50 yıl sonra nasıl bir kent olacak ve bu kente nasıl bir yapı tasarlanabilir?” sorusundan yola çıkarak geleceğe yönelik kentsel senaryolar üretti.

ARKKİ Türkiye Koordinatörü Özlem Osmanoğlu ve Koordinatör Yardımcısı Hande Kars tarafından yürütülen atölye etkinliğine sabah oturumunda Baruthane Ortaokulu öğrencileri, öğleden sonra ise OMÜ İç Mimarlık Bölümü öğrencileri katıldı. 1/500 ölçekli Samsun haritası üzerinde geliştirilen yapı ve kentsel işlev senaryoları, hazırlanan maketlerle harita üzerinde konumlandırıldı. Katılımcılar, tasarımlarıyla Samsun’un geleceğine sağlayacağı katkıyı hikâye temelli sunumlarla aktardı.

Akademik tasarım ile enformal eğitim bir arada

Etkinlik, İç Mimarlık Bölümü'nün stüdyo eğitimine de katkı sağladı. Bölümün 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin çocuk odaklı tasarım projeleri, ARKKİ’nin pedagojik öğrenme modelleri ile ilişkilendirilerek, disiplinlerarası bir öğrenme deneyimi oluşturuldu. Böylece farklı yaş gruplarının ortak üretim yapabileceği yaratıcı bir paylaşım ortamı sağlandı.