Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, ilk akreditasyonunu tamamladıktan sonra, 5 yıl süren akreditasyon sürecinin ardından yeniden akreditasyon başvurusunda bulundu.
Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) Değerlendirme Heyeti, 14 Kasım 2024’te online bir günlük değerlendirme gerçekleştirdi. Ardından, 2-3 Aralık 2024 tarihlerinde, OMÜ Hemşirelik Bölümü’nü yüz yüze ziyaret ederek detaylı bir değerlendirme yaptı. Üç günlük inceleme sürecinin ardından, heyet, yaptığı çalışmalar ve gözlemler doğrultusunda bir rapor hazırladı.
Değerlendirme heyetinin raporu, 3 Aralık 2024’te düzenlenen toplantıda OMÜ yönetimiyle paylaşıldı. Senato Salonunda yapılan toplantıya, OMÜ Rektörü Prof. Dr. Fatma Aydın, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Esra Pancar Yüksel, Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. İlknur Aydın Avcı, Bölüm Akreditasyon Başkanı Doç. Dr. Esra Tural Büyük ve diğer akademik personeller katıldı. Toplantıda, değerlendirmeler sonucunda bölüme dair önemli gelişmeler açıklandı.
OMÜ Hemşirelik Bölümü, eğitim süreçlerini iyileştirmek amacıyla çeşitli yenilikçi uygulamalar hayata geçirdi. 2017 yılından itibaren bölümün program hedefleri ve çıktıları, iç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimlerle düzenli olarak güncellendi. Bunun yanı sıra, Hemşirelik Öğrencisi Gelişim Modeli (HÖGM) Portfolyo uygulaması, öğrencilerin gelişimine katkı sağlamak için uygulamaya alındı.
Bölümde 2023-2024 akademik yılından itibaren, derslerin iş yüküne dair AKTS izleme sistemine geçildi ve öğrenci geri bildirimleri ile düzenli olarak değerlendirilmeye başlandı. Ayrıca, öğretim elemanlarının çoklu/360 derece performans değerlendirme sistemi uygulamaya alındı. Bu sistem, akademik kadronun gelişimini desteklemek ve performanslarını izlemek amacıyla kullanılıyor.
Bölümde, 2019 yılından itibaren yürütülen Akran Yönderliği Programı, öğrencilere bölüme, üniversiteye ve şehre uyum süreçlerinde yardımcı oluyor. Program, öğrencilerin kendi akranları aracılığıyla sosyal ve akademik uyumlarını artırmayı hedefliyor.
Bölüm, eğitim süreçlerini sürekli izleyerek, iyileştirici faaliyetler ve geri bildirimlerle gelişmeye devam ediyor. Öğrenci ve öğretim elemanlarının eğitim-öğretim becerilerini geliştirmek amacıyla, öğretme ve öğrenme sistemleri oluşturuldu ve çeşitli eğitim faaliyetleri düzenleniyor.
OMÜ Hemşirelik Bölümü, gerçekleştirdiği kapsamlı iyileştirmeler ve yenilikçi uygulamalar sayesinde, akreditasyon sürecinde önemli bir başarıya imza attı. Bölümün eğitim kalitesinin artırılması amacıyla attığı adımlar, gelecekteki başarıları için sağlam bir temel oluşturuyor.