OKTAM, ‘Eğitici Drama’ ile ‘Çocuk ve Ergenle Görüşme’ Eğitimleri Düzenledi
30 September 2022, Friday - 13:32
Updated: 30 September 2022, Friday - 13:32

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kadın ve Toplum Uygulama ve Araştırma Merkezi (OKTAM) ile Samsun Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü iş birliği çerçevesinde her ay gerçekleşen eğitimler devam ediyor.

Samsun Kadın Konukevi ve OMÜ Konukevinde görev yapan yönetici ve meslek elemanlarına yönelik verilen Eylül ayı eğitimlerinde İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Nuri Dicle ‘Çocuk Gelişim Dönemlerine Göre Riskler ve Yaklaşım/ Çocuk ve Ergenle Görüşme’ konusunda, Fen Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi öğretim üyesi Doç. Dr. Esen Ersoy ise ‘Eğitici Drama/Oyun Terapisi’ konusunda eğitim verdi.

OKTAM’da gerçekleştirilen ilk eğitimde Psikoloji Bölümünde görev yapan Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Nuri Dicle, çocuk gelişim dönemleri ve bu dönemde görülen özellikleri anlattı. Dicle, çocukla sürekli iletişim içinde olan bireylerin sağlıklı iletişim kurabilmek için çocuğun kendine özgü niteliklerini bilmek, iletişimdeki temel koşullarını anlamak onu bir bütün olarak fark etmek durumunda olduğunu ve bu noktada çocukla iletişim kurabilmek, kurulmuş olan iletişimi sürdürebilmek için bireylerin çocuğun bedensel, zihinsel, sosyal, duygusal, kişilik ve ahlaki özelliklerini bilmesi ve gelişim dönemine uygun iletiler vermesi gerektiği üzerinde durdu.

İletişimin temel unsurlarını bilmek ve bu unsurları çocuğun gelişim seviyesine uygun düzeyde kullanmanın önemine vurgu yapan Dicle, çocukla iletişim kurarken kullanılan dilin önemli olduğunu, öncelikle beden dili ardından sözel dilin açık, net ve yalın kullanımına dikkat edilmesi gerektiğine dikkat çekti.

Eğitimin sonunda ise Dicle, “Onu suçlamamalı, ona birey olduğu için saygı duymalı, onunla empati kurmalı, onu dinlemeli, gelişim özelliklerine dikkat etmeli, belli bir yakınlık içinde göz teması kurmalı, ona açık ve net yaklaşmalı, ona değer vermeli, onu değil davranışını eleştirmeli, ona öğüt ve emirler vermemeli, onu diğer çocuklarla karşılaştırmamalı” diyerek çocukla iletişim kurabilme tavsiyelerinde bulundu.

İkinci eğitimde, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi öğretim üyesi Doç. Dr. Esen Ersoy, yaratıcı drama öğretim yöntemi ile etkili iletişim ve tanışma atölyesi çalışmaları gerçekleştirdi. Ersoy, yaratıcı drama öğretim yönteminin ısınma aşamasında çeşitli oyunlarla katılımcıların sürece ısınmaları ve grup dinamiklerini sağlanmasına çalıştı. 

Eğitimde katılımcılarla yakından ilgilenen Ersoy, “Yaratıcı drama öğretim yönteminin canlandırmada aşamasında katılımcıların doğaçlama, rol kartı gibi pek çok tekniği kullanarak role girmelerinin eğitimde çok önemli bir yeri vardır.” ifadelerini kullandı. Liderin katılımcılara çeşitli yönergeler vererek öğrenme hedeflerine yönelik canlandırmalar yapmalarının, canlandırma süreçlerinde katılımcıların dramatik anlara yönelik doğaçlama yapmaları etkili iletişimi sağladığını söyleyen Ersoy, ara değerlendirmelerle de sürece olan katkıyı tartıştı.

Katılımcıların sorularının cevaplandığı eğitimin sonunda, OKTAM Müdürü Prof. Dr. Hatice Kumcağız tarafından eğitmenlere teşekkür belgesi takdim edildi.

X
Secure Login

This login is SSL protected