Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesinde yapımcı ve yönetmen Tayfun Öztürk tarafından “Bilinçaltı Subliminal Mesajların Medyada Kullanılması” konulu konferans verildi.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünün düzenlediği konferansa; İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Niyazi Usta, Dekan Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Oktan, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Ömer Çakın, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Recep Yılmaz, öğretim elemanları, İletişim Fakültesi ve Farabi Koleji öğrencileri katıldı.
Etkinlik, Tayfun Öztürk’ün proje ve tecrübelerini konu alan tanıtım filmi ile başladı. Öztürk öğrencilere sinema filmlerinde yapılan ses efektlerinin yapılışlarının anlatıldığı bir video da izletti.
Medya sektöründeki gerçekliğin sorgulanması gerektiğine dikkat çeken Öztürk “Büyük maddi yatırımların olduğu medya sektörü eleştiriyi hoş karşılamaz. Amacım daha iyi medya okuryazarı olmanız için didaktik bir konferans vermek. Medyadaki hiçbir şeye güvenmeyin. Medya insanları yönlendirmek ister. Ticari beklentileri olan medya sektörü; etik ve ahlaki değerlere uymayan görüntü ve haber yayınlıyor.” dedi.
Medyayı elinde bulunduran insanların toplumu yönlendirdiğini belirten Öztürk “Kapitalizm kitle iletişim araçlarını kullanarak toplumun her köşesine ulaşmaya çalışıyor. Bu noktada bilinçli okuyucu ve izleyici olmak önemli bir noktadır. Ticari kazanç amacıyla medyayı elinde bulunduran insanlar toplumu yönlendirir. Medya, bir kişinin düşüncesini yansıtabilir.” şeklinde konuştu.
Gördüğümüz her şeyi görsel hafızanın kaydettiğine değinen Öztürk “Bir şeyi ne kadar çok tekrar edersek o kadar çok aklımızda kalır. Bilinç sorgular ama bilinçaltı sorgulamaz. Kapitalizmin can damarı reklamdır. Henüz satışa sunulmadan reklamı yapılan ürünler var. Her gelen ürün eskiyi onaylamıyor. Reklam sektörü de nokta atışıyla tüketiciye sürekli vermek istediği mesajı tekrar ediyor. Bir reklamı 9 kez gösterirseniz onda sunulan ürünü mutlaka alırsınız. Bu tür reklamlar arzu ve istekleri, ihtiyacımız gibi göstererek tüketimi teşvik ediyor.” dedi.
Kadın karakterlerin kullanıldığı reklamların daha çok ilgi çektiğini belirten Öztürk “Kadın, kapitalist sistemde çok önemlidir. Kadın temalı reklamlar da daha çok ilgi görüyor. Böylece reklamlar insanları yönlendiriyor. Artık medya savaşları var. Medya halkın ahlaki değerleriyle oynuyor. Kültürümüze ve değerlerimize sahip çıkmalıyız. Çocuklara izlettiğimiz çizgi filmler bile müstehcen içerikler barındırıyor. Zihnimizde hiçbir şey kaybolmuyor; reklamlarda, sinema filmlerinde biz farkında olmadan kullanılan logolar aslında farklı mesaj ve içerikler barındırıyor.” diye konuştu.
Etkinlik sonunda İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Niyazi Usta tarafından Tayfun Öztürk’e teşekkür plaketi takdim edildi. Öztürk söyleşi sonrası ayrıca İletişim Fakültesi Televizyon Stüdyosu’nda film yapım ve yönetimiyle ilgili workshop da düzenledi.
Ankara doğumlu Tayfun Öztürk, Erzurum Atatürk Üniversitesi ve Antalya Akdeniz Üniversitesi Radyo Sinema ve Televizyon Bölümü mezunudur. Los Angeles’ta sinema eğitimi aldı. Böcek Yapım’ın birçok projesinde görev aldı. 2013 yılında, Ankara'da kendi film ve reklam yapım şirketini (Pasific Film & Reklam Production ) kurdu.
Tayfun Öztürk’ün Filmografisi
Kısa Metraj Yapımlar
“İz” - Kısa Film - 2008 - Yönetmen
“Düş” - Kısa Film - 2008 - Görüntü Yönetmeni
“Sessiz Gözyaşı” - Belgesel - 2008- Yönetmen
“Bu Son Bahar” - 2009- Yönetmen
“Anlamsız Bir Bütün” - 2009 - Görüntü Yönetmeni
Uzun Metraj Yapımlar
“Jargon” - 2014 - Yapımcı / Yönetmen
“Kaybolan Cennet” - 2014 - Yapımcı / Yönetmen
“Saatleri Geriye Alın” - 2015 - Yapımcı / Yönetmen
“Zaman İçinde Zaman” - 2016 - Yapımcı / Yönetmen
Zamanlar Arası Bulantı - 2018 - Yapımcı / Yönetmen
Uzun Metraj Belgesel Yapımlar
Bilgemiz Aliya İzzetbegoviç - 2017 - Uygulayıcı Yapımcı